Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cairnz

Model S er bråkete i norge og stille på kontinentet. Asfalten her til lands er helt horribel. Autobahn, Nederland, Belgia, Frankrike er stort sett sammenlignbar i støy 60km/t over norske hastigheter, altså 80km/t i Norge opplever jeg som ca 140km/t på autobahnen. Så at de sier den er stillegående har et annet utgangspunkt enn norske "drittveier".
Elbilist

Øyvind.h

Min på 19" er omtrent like bråkete på motorvei som en BMW 5-serie med tilsvarende dim. Så får man selv vurderte om det er bråkete eller stille :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

samotholt

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 23. april 2016, klokken 22:11
Nå var det de som testet som påstod at Model S var mer stillegående, og dermed å foretrekke i hverdagen.
Joa, men jeg har vanskelig for å tro på det - basert på egne erfaringer. Tviler på at en ny A7 er veldig mye mere bråkete enn en gammel A8.

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 23. april 2016, klokken 22:11
Har du testet en ny Tesla med 19" oppsett? Den er svært stillegående. Absolutt på høyde med eks BMW 5-serie som er kjent for å være veldig bra lyddempet.
Ja, vi kjører S85D med standard 19" og (Michelin-?)dekkene som kommer med bilen. A8'n har også 19" (Continental ContiSportContact ). En ting er dekkstøy (som er vesentlig mindre på Audien), men noe annet er vindsus og lyd fra trafikken rundt bilen. Teslaen har nok mye å gå på for å bli stille i mine ører.

Det er ingen tvil om det er stor forskjell på de to bilene i hvertfall. Vi veksler mellom dem daglig... BMW5 serie har jeg ingen erfaring med...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Muffinman

Synes også støy fra annen trafikk og vindsus høres godt i Tesla`ene. Det bør ikke skyldes fravær av motorlyd, for selv en såpass triviell bil som 2005 Citroen C5 som jeg var dristig nok til å eie et år stengte utvendige lydkilder ute svært mye bedre. Den hadde laminerte sidevinduer som kostet noen lapper ekstra, og skulle nettopp redusere lyd fra utsiden. Og det virket veldig bra.

Nå er jo Citroen fransk og fossil (FF?), så den er dobbelt uønsket uavhengig av dette.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 25. april 2016, klokken 22:22

Nå er jo Citroen fransk og fossil (FF?)

Her har du FF (jepp, noen unger i mitt nabolag kjøres til og fra håndballtrening vinterstid i en slik)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Har faktisk en slik.

(Stående på skrivebordet på kontoret)

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

Bosch som er hovedleverandør til den tyske bilindustrien og som er sentralt i dieselavgassskandalene benytter TMS som forskningsbil mtp autonom kjøring:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/autonomes-fahren-horrorszenarien-sind-unwahrscheinlich-a-1084850.html

SurSnasen

Sitat fra: BMW850 på torsdag 28. april 2016, klokken 22:04
Tesla kontra Volvo autopilot.

Skivebom av en video. Lurer på hvilke precrash-systemer Tesla hadde på sine biler i 2010 da disse insidentene hendte for Volvo.

Cobos

Faktisk ikke. Når Volvo går så hardt ut og de faktisk har hatt flere offentlige visninger av deres system som viser akkurat dette så er det tegn på at de kanskje ikke har så god QC som de påstår.
I praksis har Tesla sitt system vist seg å være veldig bra, såfremt man ikke bruker det til noe annet enn det er tiltenkt, altså ikke lese bok.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

o.b.lix

Den siste skjedde vel ikke i 2010???

Men bilen hadde ikke ekstrautstyret som krevdes for å hindre kollisjon, samt at fører ga gass slik at systemet ville uansett vært koblet ut...


Men det er enda flere feil for volvo
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Havebigfun

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/kaufpraemie-fuer-elektroautos-tesla-wittert-verschwoerung-a-1090886.html#utm_source=wirtschaft#utm_medium=medium#utm_campaign=plista&ref=plista

Elon mistenker konspirasjon i Tyskland fordi kjøpepremien kun gjelder for biler under 60k Euro- poenget for han er at TMS og TMX nettopp erstatter de største bilene med høy CO2 utslipp.
Han bør regne med slik konspirasjon- kontaktene mellom regjeringen og bilindustrien er tette - Angela gjør stort sett som hun får beskjed om- i denne settingen.
Allikevel får Tesla solgt bilene sine- Jeg prøvde å ta service i Düsseldorf nylig- de hadde så mye å gjøre at de helst ville slippe- tror det var 900 biler som soknet ditt. Det går nok Teslas vei på tross av bilmafiaen i Tyskland- det tar bare litt lengre tid 8) VW- skandalen har vel åpnet noens øyne. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA