Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

TRM

Sitat fra: BMW850 på torsdag 10. september 2015, klokken 18:08
Intervjuet med Elon Musk på Stephen Colbert The Late Show i går:
https://www.youtube.com/watch?v=0vjt29f_6mk
Utrolig slitsom og irriterende intervjuer. Virka som han var mer interessert i å høre på seg selv...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Thor2014

Sitat fra: Sandvika på torsdag 10. september 2015, klokken 21:49
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 10. september 2015, klokken 17:37
Den er også profilavhengig.
?
Mindre nå man har i sport etc?
Jeg har den avslått i min normale profil, men aktivert i den førerprofilen jeg kjører på motorvei med.

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Ferry

Porsche Mission E. Tesla-killer! I alle år har det vært snakk om at det ene eller andre er en Porsche-killer. Nå er det plutselig Porsche som må ta igjen Tesla. Gratulerer Tesla! Gratulerer elbil!

http://jalopnik.com/porsche-mission-e-the-tesla-killer-only-porsche-could-1730586929
http://newsroom.porsche.com/en/products/iaa-2015-porsche-mission-e-mobility-all-electrically-concept-car-11391.html


Teslanewbie

Sitat fra: Ferry på tirsdag 15. september 2015, klokken 07:11
Porsche Mission E. Tesla-killer! I alle år har det vært snakk om at det ene eller andre er en Porsche-killer. Nå er det plutselig Porsche som må ta igjen Tesla. Gratulerer Tesla! Gratulerer elbil!

http://jalopnik.com/porsche-mission-e-the-tesla-killer-only-porsche-could-1730586929
http://newsroom.porsche.com/en/products/iaa-2015-porsche-mission-e-mobility-all-electrically-concept-car-11391.html



pris 2-3 millioner ? Samme med Audi, de priser ut seg sammenlignet med Tesla.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


fredag

Elon Musk til Danmark for å snakke fornuft til danske politikere som vil fortsette med avgiftsrabatt til "miljøvennlige" bensin- og dieselbiler (fra bilprodusenter som jukser med utslippsmålingene sine), men fjerne avgiftsrabatt for elbiler. Fulle avgifter for elbiler, rabatt for hybrider og gjerrige fossilmotorer.

http://pleasure.borsen.dk/bilen/artikel/1/311375/mr_tesla_vil_servere_danmark_en_vision.html

En danske sa til meg en gang at de driter i utslipp og forurensning fra biler. Det blåser jo så mye i Danmark. Eksosen blåser fort bort.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)


Teslanewbie

Volkswagen's best shot at a comeback now has the automaker right where Elon Musk wants it
Steve LeVine September 25, 2015

http://qz.com/510800/volkswagens-best-shot-at-a-comeback-now-has-the-automaker-right-where-elon-musk-wants-it/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trøndertesla

Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Amoss

#685
Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 26. september 2015, klokken 15:31
Elon hinter om 600 miles range innen et par års tid. Det er vel rundt regnet 1000km. Now we're talking :-)

http://www.businessinsider.com/elon-musk-says-that-the-tesla-model-s-will-have-over-600-miles-of-range-in-2-years-2015-9?IR=T

Joda, var 1000 km som ble sagt, "oversettelsen" til miles var gjort av Businessinsider. Men konteksten for uttalelsen (sjekk kildelinken - som jeg la ut på "Model S videoer" tråden tidligere) var de rekordene som nylig er satt med Tesla Model S. Altså kjøring i ~40 km/t på flat vei (eller nedover) uten varme/AC etc...  Det var altså ikke EPA miles det var snakk om :p
Model S 85D

Trøndertesla

Sitat fra: Amoss på lørdag 26. september 2015, klokken 16:13
Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 26. september 2015, klokken 15:31
Elon hinter om 600 miles range innen et par års tid. Det er vel rundt regnet 1000km. Now we're talking :-)

http://www.businessinsider.com/elon-musk-says-that-the-tesla-model-s-will-have-over-600-miles-of-range-in-2-years-2015-9?IR=T

Joda, var 1000 km som ble sagt, "oversettelsen" til miles var gjort av Businessinsider. Men konteksten for uttalelsen (sjekk kildelinken - som jeg la ut på "Model S videoer" tråden tidligere) var de rekordene som nylig er satt med Tesla Model S. Altså kjøring i ~40 km/t på flat vei (eller nedover) uten varme/AC etc...  Det var altså ikke EPA miles det var snakk om :p

Ja, jeg så det. Men, uansett så snakker vi vel om en forbedring på ca. 40%. Bjørn satte vel rekord med ca. 73 mil. Om vi legger på 40% på Bjørns rekord så er vi oppe på ca. 1000km. Om vi antar at det prosentvise forholdet er likt ved "normal kjøring" så vil rated milage da øke fra 500km til 700km. Så om et par år så vil da typical øke fra ca. 400km til 560km, og det er veldig bra :-)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Amoss

Sitat fra: Trøndertesla på søndag 27. september 2015, klokken 12:47
Ja, jeg så det. Men, uansett så snakker vi vel om en forbedring på ca. 40%. Bjørn satte vel rekord med ca. 73 mil.

Joda, men Bjørns rekord er jo slått - uten at jeg husker akkurat hvor lang denne nye rekorden er. Men det jeg fikk med meg var at destinasjonen lå en del lavere enn utgangspunktet. Så for alt vi vet kan Elon ha sett for seg noen som starter høyt oppe i alpene og kjører hovedsaklig nedover ;)

Derfor vil jeg ikke legge alt for mye i denne uttalelsen, men heller satse på det han har sagt om at batteripakkene til Tesla kommer til å øke kapasitet med rundt 5% i året i årene fremover. Dvs rundt 10% økning om 2 år - 100kWh? >= 60 mils NEDC rekkevidde?
Model S 85D

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Teslanewbie

#689
Sitat fra: P85_Norway på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:08
Da er ballen igang. Danskene saksøker Tesla for manglende ytelser på P85D:
http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen

Bare å lese kommentarene :

ole xxxxx 1 dag siden

Mye løgn fra Tesla og Esben Pedersen. Jeg blir kvalm av Teslas oppførsel her. De lyver så det renner og beskylder eiere for å ikke fortelle sannheten? Tesla fortjener å bli tatt til retten for dette.

Veldig trist, for jeg trodde ikke Tesla ville svindle kundene sine på denne måten.
Pedersen: ta en vbox og se om P85| gjør 0-100 på 3,4.
Og kjør den i dyno og se om den yter 700 som dere lenge fortalte kundene.
Du er en skam.

...................


Torben Xxxxx 2 timer siden


Jeg vil gerne gentage det som Ken siger i artiklen... Min Tesla Model S er
den bedste bil jeg nogensinde har haft og jeg har ejet Audi´er de sidste 20 år
og har stadig en A8. Jeg kan ikke forestille mig nogensinde at skulle købe en ICE
bil igen. Så lad det være sagt klart, "Vi elsker vores Tesla´er".
Grunden til at Ken og jeg valgte at gå i medierne (med fare for at blive
udstillet som forkælede millionær drenge) er fordi Tesla Motors har valgt
ikke at svare på vores 3 klagebreve og i øvrigt efter min klare mening
fortsætter med at vildlede kunderne (se længere nede).
Det vi ønsker er for det første, at få leveret det som er blevet
markedsført og som vi har betalt for. For det andet efter at vi nu har fundet
tekniske beviser (fra Tesla´s egne API data som vi streamer fra bilerne) og en
uhyre simpel forklaring på at bilen i dens nuværende form ikke kan levere 700
hk, syntes vi ikke at flere kunder skal vildledes. Den mindre model 85D markedsføres

med 422 hk og det har vi også målt på og det passer fint. Men hvad med en P85D
? Hvor mange hestekræfter har den ? Det har vi spurgt om og ikke fået svar. Vi
syntes det er underligt at Tesla ikke skriver det på hjemmesiden længere, når
de kan oplyse det for de andre modeller.
Grunden til at jeg ytrer mig her er at jeg ærlig talt er forbløffet og skuffet
over den måde Tesla i ovenstående video med Matt Schulwitz (Talsmand for Tesla)
promoverer P90D. Matt siger rigtig nok at P90D har 2 separate motorer, men så
begår han den fejl som hele vores sag handler om : Han nævner (0.35 inde i
videoen) "a total of 762 horsepower" og "0-100 km/h in 3,0 sek".
Når den indre modstand i batteriet tages med i beregningerne kan batteriet
levere max 620 hk. Og de 3.0 sek er kun efter fradrag af "1-foot roll out" som
svarer til 5 -100 km/t eller 0-100 km/ på 3,3 sek. Åhh ja, jeg skal huske at
nævne at "1-foot roll out" kun gælder PD modellerne. Tesla bruger ikke dette
trick for at skære 0,3 sekunder af tiden på de andre modeller.
Jeg mener at Tesla ville kunne lukke denne sag ved enten at vise
beregninger og dynotest der viser at P85D´ens motorer leverer 700 hk, eller
indrømme at den ikke har det og fortælle os hvor meget den har. At gøre
forvirringen større ved nu at promoverer P90D med hele 762 hk er efter min
mening dybt kritisabelt.
Som sagt er Tesla Model S en fantastisk bil og jeg anbefaler for det meste
folk at købe en 70D eller 85D og holde sig fra P85D / P90D indtil Tesla har
afklaret hvor mange heste den virkelig har.

Etc
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA