Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vann i kupe, vann i bakdør.

Startet av Gusse, mandag 10. mars 2014, klokken 22:55

« forrige - neste »

Gusse

Etter besøk hos Tesla, flott service etc, ble jeg var på at det drypper vann når det regner nedover stolpen som deler bakvinduet med trekantvinduet ved siden. Vi snakker ikke om masse vann, men over tid blir det jo litt. Prøver å vise med bildet, men får det ikke skikkelig frem.
Åpnet så bakluka. Der ble jeg var på at det var vann der låsen går ned i...aldri sett før. Sjekket bakluka, og så at det var vann rundt håndtaken som er der for å dra ned luken(på bilene som ikke har motor på luken) Det som bekymrer meg mest med dette er at det ligger elektronikk i en av disse. Knappen for baklukeheis er jo plassert på en av disse.....hmmmmm...liker det ikke.
Hàr prøvt å ringe Tesla Trondheim i dag, men der er det seriøst noe rart med telefonen i dag. Prøver i morgen.

trygvelo

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Gusse

Rakk ikke å ringe Tesla igjen i dag, før Tesla ringte meg :o
De hadde registrert at jeg hadde trøbbel med vann i bilen, og ønsket å utbedre feilen asap. Flott service :).....samtidig litt freaky :o
For å si det sånn.....Tesla leser forumet her. Det synes jeg er et kvalitets tegn, og at viljen til service er stor. Tror ikke det er mange bilmerker som headhunter feil på bilene før de er innmeldt:)
Tommel opp Tesla :)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hassan

Hei jeg har litt av det samme problemet, spylte bilen I dag og oppdaget at det hadde kommet vann inn fra soltaket. Skal samle opp de feilene og manglene jeg finner og ta en tur til tesla.
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Tesla-man

Har alle med vannlekkasje panotak? Jeg har fast tak og ikke oppdaget lekkasjer.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Teslanewbie

Jesus ... Hva blir neste ...?   :o.

Vannlekkasje  , sterkstrøm og elektronikk er ikke noe noen god kombinasjon..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

Nå har vel denne type lekkasje enh av de første feil og mangler som ble rapportert, dvs dette er ikke nytt. Jeg er også rimelig sikker på at de som har fått opplevd dette har fått det fikset av tesla.

Teslanewbie

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 16. mars 2014, klokken 11:06
Nå har vel denne type lekkasje enh av de første feil og mangler som ble rapportert, dvs dette er ikke nytt. Jeg er også rimelig sikker på at de som har fått opplevd dette har fått det fikset av tesla.

Ja, det er sikker derfor biler levert i mars også lekker i soltaket...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

Det er et poeng at kjente feil fortsatt opptrer ja. Feks 12v havarier har plaget bilene siden de første ble levert i us. Dvs det virker som de sliter mer enn andre produsenter med å få tatt rot årsaken til en del feil...

Muffinman

Fra kundeståsted later organisasjonen til Tesla til å være gjennomsyret av enkelkretslæring.

Jeg lurer på om årsaken til dette er at kompetanse på organisasjonsbygging og kommunikasjon er fraværende, eller om det er et utslag av amerikansk bedriftskultur.

D.O

Har ikke hatt lekasje i soltaket, og forrige uke hadde vi over 200mm nedbør! (bilen står ute) Men jeg har lagt merke til at på førerdør så kan vann følge pakningen fra overgang a-stolpe og ned på stigtrinn inn i bil(sort plast deksel) men kan ikke se eller kjenne fukt i gulv på bil, så tror ikke det kommer inn i kupe.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Teslanewbie

Dette blir pent over tid når skittent vann renner inn og farger alcantara innertaket, dessuten , hvordan ser det det ut under ?  Blir ikke dette en grobunn til mugg og sopp hvis problemet vedvarer over tid?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sindrej

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. mars 2014, klokken 11:20
Fra kundeståsted later organisasjonen til Tesla til å være gjennomsyret av enkelkretslæring.

Jeg lurer på om årsaken til dette er at kompetanse på organisasjonsbygging og kommunikasjon er fraværende, eller om det er et utslag av amerikansk bedriftskultur.
Lurer på om det ligger mye i det siste du tipper på.  Jeg lurer også på om de av og til bevisst slipper ut biler fra fabrikken med svakheter/feil som kan rettes i leverings/service-leddet.  Dette pga å opprettholde en høyest mulig produksjon.  Min erfaring med amerikanske firma er at de er dårlig på å se en helhet, dvs. de kan gjerne gjøre grep for å spare noen kroner i produksjonen selv om det koster de langt mer i serviceleddet senere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA