Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Luft dempere vs standar

Startet av steinidar, søndag 02. mars 2014, klokken 12:49

« forrige - neste »

steinidar

Har bestemt meg for å ikke bestille preformance eller skinn og nå må jeg vurdere luft dempere:) kansje noen kan overbevise meg
Gardermoen

Teslanewbie

Luft er greit ved mye snø, eller standard..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frekri

Jeg kan ikke si at jeg merker så mye til luftdemperne, men en fordel hvis du trenger å heise opp bilen. I tillegg øker den rekkevidde ved å heise bilen ned i forhold til fart for å redusere luftmotstand.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

BMW850

Her kommer selvfølgelig folk med standard forsvare dette og motsatt. Ja, ved mye snø er det greit. Har også forstått at luftdemping demper ujevnheter i veibanen bedre.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OleJA

Jeg kjøpte luftdempere hovedsakelig for å være sikker på å kunne forsere alle fartsdumpene på vei hjem. Dette har vist seg helt unødvendig siden dette går utmerket selv med bilen i Standard høyde. Er usikker på om jeg hadde valgt luft igjen, er vel egentlig mest 'kjekt å ha'.

hma

Hei,
Jeg anbefaler å bruke søkefunksjonen i forumet, det vil gi treff på minst tre andre tråder om luftfjæring.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12330.0.html
Selv valgte jeg først stålfjær, men fikk endret til luft. Kanskje helt unødvendig, men det er slikt som skjer når man forleser seg på forumet og blir opptatt av hva andre måtte mene ;)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

noto

Jeg valgte standard fjæring for å unngå fremtidige problem med luftsystemet. Det fungerer fint. Har ennå ikke tatt nedi. Kunne nok ønsket at den var enda mykere og mer komfortabel over humper, men vet ikke om luft er merkbart bedre i så henseende, og ville valgt standard igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA