Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringssensor - sideveis sensor

Startet av rockerolf05, fredag 28. februar 2014, klokken 08:40

« forrige - neste »

mr.rs4

Dette vil bli bedre på TMSP85D(senere biler)?

Og skulle ønsket at den leste lenger ned enn til 40cm, ihvertfall ned til 15cm, før full alarm. Og selvfølgelig mer detection på sidene, men det kommer vel på den neste TMSP85D?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Pompel

99,8% sikker på at det er de samme sensorene og software på P85D som de andre bilene som produseres
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Kallagtunet

Men er det ikke en ekstra sensor i forskjermen som har bedre dekning sideveis på de nye bilene? Jeg tenker en slik som registrerer at man er i ferd med treffe noe fra siden når en legger over under rygging?

B_Tesla

Det stemmer nok. Har 6 sensore fremme. De to nye sitter nesten helt ved dekkene, og sikter Ganske sidelengs. Har ikke noe å sammenlikne med når det gjelder når den slår ut og ikke, med tanke på om den er blitt bedre sidelengs. Har ikke annet en prøvekjørt TMS pre Autopilot
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Hyperstress


Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 17. desember 2014, klokken 18:16
Men er det ikke en ekstra sensor i forskjermen som har bedre dekning sideveis på de nye bilene? Jeg tenker en slik som registrerer at man er i ferd med treffe noe fra siden når en legger over under rygging?

Får håpe de aktivere sensorene fremme ved rygging etter hvert da.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kallagtunet

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:56

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 17. desember 2014, klokken 18:16
Men er det ikke en ekstra sensor i forskjermen som har bedre dekning sideveis på de nye bilene? Jeg tenker en slik som registrerer at man er i ferd med treffe noe fra siden når en legger over under rygging?

Får håpe de aktivere sensorene fremme ved rygging etter hvert da.

Godt poeng hjelper ikke uten at de er koblet inn ved rygging :-D

Nesten utrolig at de ikke har fått til dette men "autopilot" skal de ha...

mariowing

Jeg tror at de fire foran og fire bak på ny tech pakke er de samme som før. De brukes for "fin navigering" når man skal parkere. De to nye på hver side brukes til blindsone varsling og til automatisk parkering. De har da lengre rekkevidde fordi de ser om det er objekter på siden av bilen noe som er nødvendig for begge de to nevnte systemene. Denne troen bygger jeg på min erfaring fra Volkswagen Passat som hadde samme antall og oppsett av sensorene samt automatisk parkering og blindsone varsling.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Asarin

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 17. desember 2014, klokken 16:13
Dette vil bli bedre på TMSP85D(senere biler)?

Og skulle ønsket at den leste lenger ned enn til 40cm, ihvertfall ned til 15cm, før full alarm. Og selvfølgelig mer detection på sidene, men det kommer vel på den neste TMSP85D?

Er visst de samme sensorene på alle biler som er produsert etter slutten av september en gang, samme om det er en D-modell eller ikke.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Haldenser

Sitat fra: mariowing på onsdag 17. desember 2014, klokken 21:19
Jeg tror at de fire foran og fire bak på ny tech pakke er de samme som før. De brukes for "fin navigering" når man skal parkere. De to nye på hver side brukes til blindsone varsling og til automatisk parkering. De har da lengre rekkevidde fordi de ser om det er objekter på siden av bilen noe som er nødvendig for begge de to nevnte systemene. Denne troen bygger jeg på min erfaring fra Volkswagen Passat som hadde samme antall og oppsett av sensorene samt automatisk parkering og blindsone varsling.

Siden de går ut med at det er  "12 long range ultrasonic sensors positioned to sense 16 feet around the car in every direction at all speeds" så forventer jeg at dette stemmer for alle sensorene og at alle dermed er byttet ut. Vi får se hva som kommer av funksjoner nå fremover, men det er ikke tvil om at hardware bør være mer en god nok til å detektere hindringer i alle retninger, også ved parkering :)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA