Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rabatt e-Golf

Startet av lnyla, torsdag 27. februar 2014, klokken 12:38

« forrige - neste »

lnyla

Vurderer å bestille e-Golf. Er det listepris som gjelder eller har noen fått rabatt eller tilleggsutstyr?

Sonus

Sitat fra: lnyla på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:38
Vurderer å bestille e-Golf. Er det listepris som gjelder eller har noen fått rabatt eller tilleggsutdtyr?

Jeg fikk storkunderabatt via jobben på bil og ekstrautstyr

Stikkkontakt

En rabatt på ca 10.000 er mulig de fleste steder. 15.000 med alt utstyr dersom du setter deg oppå selgeren.
Enkelte gir 0 i rabatt siden de selger det de makter likevel..

Carl

Jeg fikk 8% avslag ca 20.000 kroner
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

lachris

Jeg fikk ca 4% avslag (11.847 av 291.600). Ikke helt fornøyd med det når jeg leser denne tråden, men det får være :-\
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

Carl

Legge til at rabatten jeg fikk er gjennom en avtale min arbeidsgiver har kommet fram til for ansatte.
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

e-Golfer

Hei.

Var innom forhandler i dag for å skrive kontrakt. Selger fremviser da en mail fra Møller sentralt som sier at man kun får 3% rabatt på bilen uavhengig av hvilken storkundeavtale man har. (Jeg har også tilgang på storkundeavtale gjennom arb giver. På ekstrautstyr fra Norge (dekk og felg) inngis rabatt på 15%.

På fullspekket e-Golf til ca 300, så blir ikke avslag på bil mer enn 9.000 med 3% rabatt. Hvordan har dere andre klart å oppnå så mye? Carl: de 8% du oppgir, er det snitt av bil og norsk utstyr, eller fikk du virkelig 8% på bilen?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Carl

Hei,

8 prosent er det som står i rabattavtalen.

I kontrakten er det ikke oppgitt en prosentsats på rabatten og heller ikke en fordeling på bil, utstyr, norsk montert utstyr, frakt etc. På totalpisen jeg skal betale har jeg fått 6,25 prosent, jeg har da så å si valgt alle tillegg.
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

stsviggum

Bestilte akkurat eGolf. Fekk kr 22 268 i rabatt. Dette tilsvarer 7%. Er godt fornøgd med det! :-) Får bilen i juni, sannsynlegvis veke 25. Gler meg! :-)

anna

Det går ikke an å sammenligne rabatten som den enkelte har fått uten å ha full oversikt over grunnprisen før rabatt i de ulike tilbudene, og hva slags tilleggsutstyr et tilbud omfatter. Forhandlerne kan ha ulik grunnpris på tilbehør og dekk eller gi noe gratis, og dette vil påvirke rabattsatsen. Dersom grunnprisen på f.eks. dekkene er priset høyere i ett tilbud enn i et annet tilbud så vil rabatten i det første tilbudet fremstå som bedre/høyere enn i det andre tilbudet, selv om kjøperne har betalt akkurat den samme totalsummen for herligheten.

timingbeltkiller

Sitat fra: anna på tirsdag 04. mars 2014, klokken 14:20
Det går ikke an å sammenligne rabatten som den enkelte har fått uten å ha full oversikt over grunnprisen før rabatt i de ulike tilbudene,....
JA, 25% rabatt på dobbel pris er ingen god forretning.
Eksempelvis "Kjøp 4 dekk og betal for 3."
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Kent

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:15
Sitat fra: anna på tirsdag 04. mars 2014, klokken 14:20
Det går ikke an å sammenligne rabatten som den enkelte har fått uten å ha full oversikt over grunnprisen før rabatt i de ulike tilbudene,....
JA, 25% rabatt på dobbel pris er ingen god forretning.
Eksempelvis "Kjøp 4 dekk og betal for 3."

Kjøp 3 dekk, betal for 2 er heller ingen optimal løsning:)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Johnny

Jeg er i ferd med å bestille nå, og får ikke en krone i avslag. Argumentet med at alle andre får, virket ikke denne gangen heller. Bilen det gjelder er en fullt utstyrt til 300K!
TMS og eGolf.

EV - Driver

Fikk 22000 i avslag totalt. Bilen kommer da på 254 000 med litt utstyr og vinterdekk.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

hans.ks

Er vel enkelt og få en "god" avtale på allerede dyre dekk og det ser sikkert bra ut når en regner med prosenter om jeg ikke tar feil.. :-)

Hva som er relevant er vel i bunn og grunn hvor bilen er kjøpt og hva en får med av ekstrautstyr uten dekk til hvilken pris?
E-Golf med ventepumpe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA