Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

Oy!

Enig i deg med det elpedros. Er igrunn positivt overasket over forbrukstallene som er blitt lagt ut her av eGolf eiere, som betyr vi kanskje kan ligge tett opptil de oppgitte 50km på ren eldrift. Og positivt at GTE skal være enda litt mer effektiv enn eGolf også. Jeg håper de første GTE og e-tron eierne vil legge ut forbrukstallene her når bilene kommer til Norge etterhvert.

Oy!

Fikk epost fra Møller Bil tidligere idag og fikk beskjed at batteriet kan lades opp fullt, og at de garanterer at man kan gjøre det så ofte man vil de neste 8 årene. Så da regner jeg med at man har 8.7kwt tilgjengelig. Mulig garantien går på hvor mye batteriet taper seg.

Råde

Sitat fra: Oy! på onsdag 28. januar 2015, klokken 17:09
Fikk epost fra Møller Bil tidligere idag og fikk beskjed at batteriet kan lades opp fullt, og at de garanterer at man kan gjøre det så ofte man vil de neste 8 årene. Så da regner jeg med at man har 8.7kwt tilgjengelig. Mulig garantien går på hvor mye batteriet taper seg.
Jeg tror ikke han har forstått spørsmålet ditt. Poenget er om elektronikken tillater maks cellespenning eller om den er begrenset. Har lest andresteder her at det opereres med en maks spenning på ca 4,20V, men at dem er begrenset til 4,10 eller 4,15V ved 100% SOC. Dvs så er spørsmålet om 8.7kWh er ved 100% SOC eller ved maks cellespenning, for de har garantert redusert cellespenningen for å øke levetiden på batteriet.
e-Golf | X75D

dsound

#93
Har kjørt E-tron nå i 6000 km. Her er noen tall.
Kjører hverdag 16 mil bruker ca 0,35 l på mila og batteri forbruk ligger på ca fra 7,5 til 10 kWh/100km, kommer ann på været og temp.
Beste forbruk på 40 liter bensin er 105 mil. Men ligger som regel på 90 mil. Kjøret 8 mil en vei og har fulladet batteri begge veier.
Kjørte ca 35 km på batteri når det var -10 ute med parkering 1 time.
Bare og spørre hvis dere lurer på noe. Men løp og kjøp Audi A3 e-tron helt rå bil.  :) ;D

BadaBing

Har bestilt golf gte i oryx hvit fordi jeg synes det er den fineste fargen. Jada, de andre er fine de og :). Men så leser jeg i vg at «ekspertene» sier ift hvordan bilen holder seg i pris at man ikke må kjøpe hvit, unntatt hvis man kjøper med store hjul og sportspakker. Nå er jo golf gte en slags sportsbil... Men jeg har litt vanskelig å skjønne at hvit bil skal være så vanskelig å selge igjen når den tiden kommer. Knall rosa og pistasj-grønn skjønner jeg kan være litt trøblete, men hvit?

autofil

Sjekk hva som ligger ute på finn.no av e-golf. 90% hvite? Jeg valgte sort.

autofil

Dsound: de fleste her gleder seg VELDIG til GTE:) Spm: har du kjørt den tom for strøm? Hvor langt holdt den? Jeg kommet til å bruke GTE 90% av tiden på ren strøm.

Oy!

Jeg vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av tallene dine Dsound, sorry! 0.35, er det forbruk på 8 mil inkludert fullt batteri? Du skriver også 7,5-10 kwh/100km, hvilket er meget lavt. Bruker du bilen i hybridmodus hele tiden? 35km i -10 høres lovende ut og betyr kanskje man kan komme veldig nærme 50km på sommerhalvåret..

Forøvrig gleder jeg meg også veldig! Og som Stein Magnus, håper å bruke 90% med strøm.. Jeg kommer til å kjøre på strøm til jobb (50km) til det er tomt, og bruke bensin på resten. Og kan lade på jobb også heldigvis.

autofil

Derfor er vi GTE'ere veldig spent på rekkevidde på kun strøm, dsound. Feed us:)

dsound

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 30. januar 2015, klokken 11:13
Dsound: de fleste her gleder seg VELDIG til GTE:) Spm: har du kjørt den tom for strøm? Hvor langt holdt den? Jeg kommet til å bruke GTE 90% av tiden på ren strøm.
Ja det engang, bilen gikk ca 35 km i -10. Bilen sto i garasje når jeg startet.

dsound

#100
Sitat fra: Oy! på fredag 30. januar 2015, klokken 11:59
Jeg vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av tallene dine Dsound, sorry! 0.35, er det forbruk på 8 mil inkludert fullt batteri? Du skriver også 7,5-10 kwh/100km, hvilket er meget lavt. Bruker du bilen i hybridmodus hele tiden? 35km i -10 høres lovende ut og betyr kanskje man kan komme veldig nærme 50km på sommerhalvåret..

Forøvrig gleder jeg meg også veldig! Og som Stein Magnus, håper å bruke 90% med strøm.. Jeg kommer til å kjøre på strøm til jobb (50km) til det er tomt, og bruke bensin på resten. Og kan lade på jobb også heldigvis.
Ja jeg kjører alltid i hybrid auto siden jeg har 8 mil en vei. Setter da på bilens navi og bruker den alltid når jeg drar. Da skal bilen og navi'en samarbeide og fordele strømmen på 8 mil. Når jeg kommer fram så er det nesten tomt for strøm og jeg titter på appen att jeg har som regel brukt 9,5 kWh. Og ser på kjøre data i bilen at jeg har brukt 0.35 liter på mila. Og 56 % strøm og 44 % bensin på turen.
Håper dette var litt bedre forklart  :)

dsound

#101
Tror at 3 mil om vinteren er max el drift. Men jeg tror at bilen er best når du bruker hybridauto. Men vi får vel se mange meninger og tester her tenker jeg når flere har fått biler.

Cydonia

Jeg valgte vanlig hvit, og anser dette som et sikkert valg. Var litt for usikker på de andre fargene. Med hvit trer kontraster godt fram med svarte designelementer foran og bak, samt at jeg valgte panoramatak og tonede sidevinduer bak. Rio-felgene har også noen svarte elementer.
Hyundai KONA electric 2018

autofil

Samme her. Hengerfeste:) En del e-troner som gjerne skulle hatt det.

Oy!

Jeg valgte hengerfeste. Tror soltak hadde vært noe for passasjerer i baksetet, men der sitter jo ikke jeg! Har lyst å kjøpe et sykkelstativ til hengerfeste etterhvert også, så jeg slipper å ha de på taket.
Det blir nok Limestone Grey på meg, synes de fleste fargene er fine, så vanskelig å bestemme seg. Selv om fargeutvalget på GTE er skralt! Synes Passatene har noen farger som jeg gjerne skulle hatt, lysebrun-aktig farge men som ikke finnes på Golf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA