Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Mugg i soltaket.

Startet av laumb, mandag 17. februar 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Mippen

Syns denne avstemningen mangler noen viktige faktorer for å finne ut mer om mugg problemet. Skulle vært med:

1. Har du problemer med mugg.
2. Står bilen parkert ute eller i garasje. 2.
3. Står den mye ute (Hvis du ikke er hjemme osv)?
4. Bruker du varmeapparatet mye eller mest setevarmere?
5. Kjører du med soltaket oppe eller lukket.
6. Hvor bor du?
Fremtiden er elektrisk.

Epleskreller

#181
Sitat fra: Mippen på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:20
Syns denne avstemningen mangler noen viktige faktorer for å finne ut mer om mugg problemet. Skulle vært med:

1. Har du problemer med mugg.
2. Står bilen parkert ute eller i garasje. 2.
3. Står den mye ute (Hvis du ikke er hjemme osv)?
4. Bruker du varmeapparatet mye eller mest setevarmere?
5. Kjører du med soltaket oppe eller lukket.
6. Hvor bor du?

Det blir altfor komplisert tror jeg...

For egen del har jeg ikke mugg eller fukt der. Bilen står stort sett i garasje om natta, brukt  eco mode siden nyttår, normal før det. Bruker aldri setevarme, forvarmer sjeldent. Soltaket har siden september kun vært åpnet for å se etter fukt og mugg. Østlandet.

Har snart kjørt 18k km.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

akseln

Det er egentlig mest interessant å høre fra de som har hatt mugg på den filla i taket om dette nå er utbedret av Tesla eller om det har gått over av seg selv.

sisc1337

I min bil (2 uker gammel), så blir det veldig fuktig i vind-duken helt fremme når det er fuktig ute. Er dette normalt? Den som popper opp når du åpner soltaket.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Gusse

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 08. april 2014, klokken 00:42
I min bil (2 uker gammel), så blir det veldig fuktig i vind-duken helt fremme når det er fuktig ute. Er dette normalt? Den som popper opp når du åpner soltaket.

min også

BMW850

Ser virkelig ut som Tesla har en jobb å gjøre når det gjelder tetninger.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sisc1337

Ja. Det er kanskje en grunn til at ingen andre bilmerker har laget et så stort soltak. Blir spennendes å se hvordan tesla takler fremtidige problemer med dette soltaket, for det blir nok flere! Hadde aldri valgt soltaket hvis jeg hadde specet bilen selv. Jeg var nøtt til å ta det med da jeg kjøpte bilen ferdig produsert.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

19quiz76

Det fantes ingen fiks på dette da bilen min var inne 2.4, de bruker nok tiden godt frem mot den våte høsten.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

BMW850

Har full tiltro til at de fikser det!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turfsurf

Sitat fra: sisc1337 på onsdag 09. april 2014, klokken 00:16
Det er kanskje en grunn til at ingen andre bilmerker har laget et så stort soltak.

Det er da andre som har det, Touaregen vi hadde før Model S hadde panoramatak i samme dimensjon. Og solgardin...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sn0le

1. Har du problemer med mugg. Ja.
2. Står bilen parkert ute eller i garasje. Garasje hjemme, og ute/garasje på jobb.
3. Står den mye ute (Hvis du ikke er hjemme osv)? Litt 50/50.
4. Bruker du varmeapparatet mye eller mest setevarmere? Bruker forvarming hver dag og kjører med 20-22 grader i kupeen.
5. Kjører du med soltaket oppe eller lukket. 90-99% av kjøring er gjort med soltak lukket.
6. Hvor bor du? Kløfta.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Anew

Regner med at dette har dukket opp nå nylig? Jeg åpnet taket for første gang på noen måneder i går, og det var fryktelig vått i forkant av taket, men ikke noe mugg.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

kos

Hei - har vært inne og fått justert soltaket.
Problemet er at om du åpner taket litt og så lukker det så blir det ikke tett. Må åpne det helt og så lukke igjen så er det bra. Skal vell ikke være slik, men forventer at de fikser det på service. Er tett nå og ingen mugg. Bruker varme alltid i bilen sammen med EC. Tørt. Samt alltid forvarme.

kos

Det som tar knekken på mugg er oson får kjøpt en liten tass hos biltema som du plugger i 12 volt. Den er stor nok til en bil.

Muffinman

Den barneleken er ikke kraftigere enn at den kan redusere lukt, men drepe sopp eller bakterier gjør den neppe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA