Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: staleand på tirsdag 23. september 2014, klokken 17:17
Når Model 3 kommer, vel, da stiller saken seg muligens annerledes - avhengig av dens suksess rundt om i verden.

Men så har det jo også blitt sagt (rett nok lenge siden, så mye kan endre seg før bilene kommer) at Model 3 kun kommer med en skjerm, ikke to som i S/X. Hvilken skjerm som i så tilfelle beholdes gjenstår så klart å se. Men det er altså ingen garanti for at den kommer med stor fin skjerm i midtkonsollet med muligheter for å kjøre "apps".
Model S 85D

Moray

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 23. september 2014, klokken 17:25
Hvordan fungerer det å bruke blåtann med spotify opp mot bilen?
Funker som bare det.
S85

jkirkebo

Sitat fra: Moray på tirsdag 23. september 2014, klokken 18:15
Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 23. september 2014, klokken 17:25
Hvordan fungerer det å bruke blåtann med spotify opp mot bilen?
Funker som bare det.

Jepp, jeg bruker nesten ikke andre lydkilder i bilen når jeg kjører alene. Lyden fungerer supert, men albumcover er det verre med. Mediaappen insisterer på å hente cover fra nett istedenfor fra blåtann-strømmen. Det blir feil cover i de aller fleste tilfellene...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Liddus

#648
Etter SW oppdateringen har jeg mistet 10 km typical rekkevidde, og det har ikke med temperatur å gjøre. Noen andre som har opplevd dette? Er typical forbruk endret?
Tesla S P85, Grønn

krister461

Ja, og folk rapporterer om forskjellige endringer. Kanskje den tar mer hensyn til individuelt kjøremønster?

Min 80% gikk fra 314 til 307.

Liddus

Sitat fra: krister461 på tirsdag 23. september 2014, klokken 21:51
Ja, og folk rapporterer om forskjellige endringer. Kanskje den tar mer hensyn til individuelt kjøremønster?

Min 80% gikk fra 314 til 307.
Ja, det kan tenkes. Mitt normalforbruk ligger for tiden litt under typical, men snittet er vel litt høyere pga noe høyt forbruk første 10000 km.
Tesla S P85, Grønn

#651
Hmmmmm. Har fortsatt 5.9, men ladet nå til 80 for å teste (lader vanligvis bare rundt60%)
og jeg får bare 304km. Om det skal gå ned ennå mer med 6.0 så må jeg planlegge annerledes. Teoretisk eller ei blir det jo bare mindre og mindre rekkevidde.
Ja jeg kjører med 22", men snitt på 214 etter 21tkm

Edit: nå har den stått tilkoblet i 2 timer og nå er det bare 298 igjen. Er det noe galt med min bil eller??

krister461

Rekkevidden endres ikke selv om bilens estimat endrer seg...

@roger

Sitat fra: ArneS på mandag 22. september 2014, klokken 09:10
Virker som innstillingene på kjøremodus er endret. På langtur har jeg kjørt mye på sports modus men i går syns jeg at standard var mye bedre. Kanskje det bare var ønsketenking...

Har samme følelse. Sport modus opplever jeg som litt "stakkato" i "by hastighet" nå. Mener også at det er antydning til sporing i sport modus, noe som jeg ikke opplevde før oppgradering.
Savner progressiv servo, hvorfor har ikke MS det? Er ikke det en SW løsning med denne type servo?

Kunne godt tenkt meg utfyllende offisielle info rundt detaljer i SW endringer.  :o
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Brede

Flere som fortsatt sitter i bilen og venter?
Har jo straks gått to uker siden de første fikk nå...  >:(

Øggen

Jepp. Faktisk begynnt å gi f...
Hørte rykter om at enkelte må bytte 12V batteri først. Skal ha service 16 okt og må sikkert vente til da

Hyperstress

I appen under notifications står det "supercharger notifications always on". Innebærer dette noe mer enn avbrudd- og ferdigvarsel? (Feks varsel om superladere som er ute av drift e.l.?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

karstrom

Jeg sitter også å venter på denne oppdateringen. Skulle likt å høre hvordan de styrer rekkefølgen her. Kaster meg som regel over det nyeste av duppedingser og oppgraderinger, så det er rimelig frustrerende å vente. Jeg har så langt alltid fått oppgraderingene sent, så dette blir ikke unntaket.
Lykkelig eier av en Model S P85

Stig O

Sitat fra: Liddus på tirsdag 23. september 2014, klokken 21:49
Etter SW oppdateringen har jeg mistet 10 km typical rekkevidde, og det har ikke med temperatur å gjøre. Noen andre som har opplevd dette? Er typical forbruk endret?

Ja før oppdatering av 6.0 hadde jeg 360 og noen små, og nå er den på 346km.Er vel på 85%. Dette stemmer faktisk bedre med mitt forbruk på 21", da det tidligere viste 10 til 20km for mye.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Sense

Sitat fra: karstrom på tirsdag 23. september 2014, klokken 22:49
Jeg sitter også å venter på denne oppdateringen. Skulle likt å høre hvordan de styrer rekkefølgen her. Kaster meg som regel over det nyeste av duppedingser og oppgraderinger, så det er rimelig frustrerende å vente. Jeg har så langt alltid fått oppgraderingene sent, så dette blir ikke unntaket.

Mens jeg derimot, som ikke har tid til å sette meg inn i endringene, fikk oppdateringene lastet ned i går kveld.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA