Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Avh på mandag 15. september 2014, klokken 19:56
Sitat fra: rene på mandag 15. september 2014, klokken 19:20
Jeg ville vel heller sagt at å bruke telefonen ER backup. Kan du ikke bare ta med deg nøkkelen som vanlig, og bruke telefonen den gangen du av en eller annen syk grunn har glemt den?
+1

Enig. Jeg har forøvrig ganske mange andre nøkler jeg heller kunne tenke meg å legge igjen til fordel for f.eks. kode på døra enn nøkkelen til Teslaen. Den ligger uansett alltid i lomma, men brukes innimellom til å åpne bakluka i det jeg nærmer meg bilen med smekkfulle bæreposer. Ser også for meg at det er mer sannsynlig at telefonen kan være tom for strøm elelr uten dekning enn at FOB ikke virker. Tipper denne funksjonen med å kjøre uten kanskje blir brukt EN gang, bare for å teste om det funker. Mulig den kan være nyttig for folk som trenger å sette fra seg bilen ett eller annet sted og få noen andre (som ikke har nøkkel) til å hente den.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

rene

@jazzwheel så du vil heller frem med mobilen, trykke kode for å låse den opp, starte appen, låse opp dørene, starte bilen (som også krever at du skriver inn passordet ditt)? Sorry, dette er ikke som bankid på mobil.

jazzwheel

Det var da en merkelig motstand mot noe som da virkelig hadde vært en kjekk sak? Jeg er relativt teknologisk anlagt og det er en av grunnene til at jeg liker Tesla. At klumpete nøkler forsvinner sammen med eksoslukta syns jeg er fint, men her var det tydeligvis forskjell på folk.

Jeg har aldri vært noe glad i å drasse på ekstra ting og en stor klump i lomma ekstra når jeg uansett har med meg mobilen ser jeg ikke poenget med. At app'en gjør prosessen ekstra tungvindt med passord syns jeg er svakt, men det kan vel være at blir forbedret senere.

BankID er forøvrig søppel, men det er bedre på mobil enn med brikke.

rene

For all del, vi kan gjerne gå i retning at så lenge du har mobiltelefonen på deg så fungerer den med alle funksjonene dagens FOB har - det er bare ikke det som er realiteten på v6.0 av softwaren. Derfor vil det være særdeles tungt om du skal bytte den ut og kun basere deg på dette i dag.

BankID på mobil har jeg ingen problemer med. Det har muliggjort nettbankbruk på mobiltelefon, nettbrett, PC og Mac uten å lukte av Java - på de fleste banker. Noen har en litt dårlig implementasjon fortsatt, men det er banken sin feil. Denne har hos meg fjernet kodebrikka jeg hadde i lommen, fordi den gjør en bedre jobb enn det den erstatter.
Slik forstår jeg dog ikke at det er meningen med denne funksjonen hos Tesla (ihvertfall i denne implementasjonen), og jeg liker også som nevnt over å kunne trykke på FOB for å åpne bagasjerommet foran eller bak, samt å kunne lukke bak.

OddB

Sitat fra: jazzwheel på mandag 15. september 2014, klokken 19:39
Jeg føler det er litt som med BankID på mobil. Det er en fin erstatning for brikken og ikke bare en backup. Jeg ser ingen grunn til å gå rundt med en egen dings i lomma hvis jeg kan slippe.
Selv med risikoen for at bilen ikke har 3G. Og å måtte starte appen og taste kode ??!?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Æ har en totalt sprø ide!

Nøkkel! Den kan du feste på nøkkelknippet sammens med husnøkkelen. Så når du låser ytterdøra så er bilnøkkelen med.


Nå har dem laget et "nøkkelfri" adgang og start av bilen. Hvorfor gå tilbake til ting dere er nød til å fikkle med.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Øyvind.h

#456
Nøkkel for å åpne huset? Grøss. Jeg husker godt at jeg måtte drasse rundt på nøkkelknippe før, og overgangen til kodelås var deilig. Ønsker ikke å gå tilbake til noe jeg må fikle med ;)

Mobilen som nøkkel vil bli et supplement for meg, ikke hovednøkkel. Når bilen derimot merker at mobilen er i nærheten og fungerer som nøkkel helt uten berøring - da konverterer jeg. Burde være grei skuring ettersom blåtann står på hele tiden, og mobilen er jo mye tryggere enn bilnøkkelen. Hvor lang tid tar det fra du mister mobilen til du merker det? Og hvor lang tid tar det fra du mister bilnøkkelen til du merker det? Akkurat ja :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RSandven

NFC måtte vel vært en mulighet her? Hva slags teknologi brukes når nøkkelen legges ved vindusviskeren for å låse opp? RFID? NFC?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

NegativeElectrode

Sitat fra: RSandven på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:46
NFC måtte vel vært en mulighet her? Hva slags teknologi brukes når nøkkelen legges ved vindusviskeren for å låse opp? RFID? NFC?
iPhone 5 har ikke NFC så det kan det ikke være. Tror ikke den har RFID heller. For å teste rekkevidde på Bluetooth kan jo prøve å streame musikk fra utsiden av bilen, og se om det funker bedre nær vindusviskeren.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

turfsurf

Sitat fra: svimtapp på mandag 15. september 2014, klokken 20:02
Noen som vet om kartene i navigasjonen har blitt bedre? Eller må man fortsatt forvente at den forsøker å sende en ut på fergeturer i stedet for tunneler? Vår påstod hardnakket i sommer at Lærdalstunnel var et så dårlig alternativ at vi heller burde satse på omveien rundt.

I release notes står det at offline kart kommer som en separat oppdatering over WiFi senere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hma

Tøft å få varsel på mobilen om oppdatert SW til bilen :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Veggen

Hrmpf...
Noen får oppdateringer på 6.0, mens andre sitter fast på 5.9.
Urettfeigt ; (

Øggen

Enig med siste taler (VIN27520, hint,hint tesla)

afitch80

Sitat fra: Øggen på tirsdag 16. september 2014, klokken 15:32
Enig med siste taler (VIN27520, hint,hint tesla)
Enig her og. Har V5.12 da. Men sier ikke nei takk til V6.0! Har wifi i garasjen nå og. Bare å sende Tesla. :D
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Roger (NO)

Sitat fra: hma på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:56
Tøft å få varsel på mobilen om oppdatert SW til bilen :)
Hvilke software versjon fikk du varsel om? Må man ikke ha 6.0 for at varsel skal fungere?
Kan jo ikke være oppdatering til 6.0.1 allerede?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA