Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Gusse, søndag 19. januar 2014, klokken 10:38

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: Cirion på mandag 20. januar 2014, klokken 01:02
Det er manuell åpning av frunk... Spak eller snor man drar i, men dørene må jo først åpnes.

Hm.. ja! hvordan får man opp dørene v død 12V..?!  :o

hma

Sitat fra: Bjørn på mandag 20. januar 2014, klokken 01:13
Hm.. ja! hvordan får man opp dørene v død 12V..?!  :o
En løsning er å pille av nesa på bilen og koble til lader.
Jeg foreslo tidligere i tråden, å legge ut en fast 12V ladeplugg, så slipper man demontering av noe.
Men det er tydeligvis smart å ikke plassere det innelåst i det framre lasterommet :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Balrog

Dette skal være en oppdatering som løser ladeproblemer og ikke bare skaper nye/andre problemer eller fjerne funksjoner som var på bilen før?

Merker jeg er skeptisk Forrige oppdatering kosta meg timesvis med frysing og rekkeviddeangst grunnet at lading på ladestasjon stoppet pga "uregelmessig strøm" som aldri var problematisk før. Tidligere mistet vi jo hele poenget med luftfjæring som jeg har betalt for.

Jeg oppdaterer ikke noe som helst sw mer annet enn som siste person. Derfor setter jeg umåtelig pris på at alle legger ut sine erfaringer med oppdateringer, både pluss og minus.

Det virker som hvis en amerikaner setter snurrebassen sin i sigarettenneren og får brannsår kommer de til å sende ut sporenstreks en sw "oppdatering" som disabler alle 12V uttak og USB på bilen "av sikkerhetsmessige årsaker". Det samme vil vel skje med panotaket fordi noen stakk opp hodet og svimte av da det kom en måke flyvende.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Anders Heibø

Sitat fra: Balrog på mandag 20. januar 2014, klokken 01:42
Det virker som hvis en amerikaner setter snurrebassen sin i sigarettenneren og får brannsår kommer de til å sende ut sporenstreks en sw "oppdatering" som disabler alle 12V uttak og USB på bilen "av sikkerhetsmessige årsaker". Det samme vil vel skje med panotaket fordi noen stakk opp hodet og svimte av da det kom en måke flyvende.
Dette er vel heller ikke noe som er så lurt å advare mot i brukermanualen heller... Litt for enkel måte å gi gode ideer til smarte amerikanere så vanskelig å unngå de der ;D
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

laumb


Sitat fra: Balrog på mandag 20. januar 2014, klokken 01:42

Jeg oppdaterer ikke noe som helst sw mer annet enn som siste person. Derfor setter jeg umåtelig pris på at alle legger ut sine erfaringer med oppdateringer, både pluss og minus.

Sistemann skal du slippe å bli - fortsatt v. 5.6 her. ;)

OleJA

Sitat fra: OleJA på mandag 20. januar 2014, klokken 00:33
Da har jeg installert ny software. Klarer ikke lenger å fremprovosere 'Charge cable problem', og stopp / start av lading via mobil app virker - Et stort fremskritt.
Må legge til at jeg aldri har hatt problemer relatert til kulde, så om disse er løst er vel kanskje litt tidlig å si.
Deilig å kunne starte forvarming av bilen i morges, og for første gang oppleve at det ikke forsvant 10-20km rekkevidde. Stod plugget i med blått adapter, og da ser det ut til at all strømmen kommer fra UMC  :D

Amper

12V uttaket inne i bilen (siggarettenner) skrues av via et rele tipper jeg.. Så hvis dette relelet kan letes opp kan denne relebrytern bypasses enkelt.. det betyr at du kan drenere 12v batteriet hvis noe er koblet til der.. men samtidig alltid enkel tilgang til 12v og batteriet kan også lades via dette uttaket..

skal bilen parkeres for lengre tid kan det også settes på en 12V vedlikeholdslader via dette punktet..   ::)
P85D :o)

jalias

Er ikke 12V problematikken løst i siste oppdattering?

Maartensommer

Har meldt i fra om feil til Tesla, men fremdeles ikke mottatt ny SW.

turfsurf

Sitat fra: Maartensommer på mandag 20. januar 2014, klokken 10:56
Har meldt i fra om feil til Tesla, men fremdeles ikke mottatt ny SW.

Samme her, men jeg har fått sw oppdateringer seint tidligere og.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ebbrey

#85
Lå ny klar til meg som har kommet over 3G idag..

Legger merke til en kjapp ting.. Bilen er koblet opp mot Salto boks nå. Vanligvis når jeg starter forvarming så går Charging rate km/hr ned til 1km når jeg forvarmer slik at strømmen til lading brukes til forvarming. Nå står den enda på 31 km/hr og bilen varmer seg.. Må testes mer.. Men noen andre som ser det samme?

Edit: Fikk fyrt opp VT. Ser battery currrent går ned fra 18 og svinger mellom 4 og 7A med forvarming på 20 grader. Så charge rate er helt klart ikke 31 km/h (noe som er bra). Men selv VT sier at charge rate holder seg oppe på 29 km/hr selv ved 7A.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

krister461

Sitat fra: Balrog på mandag 20. januar 2014, klokken 01:42
Tidligere mistet vi jo hele poenget med luftfjæring som jeg har betalt for.
Dette skjønner jeg ikke. Jeg trodde det viktigste poenget med luftfjæring var å kunne sette den til high når man skulle kjøre på dårlige veier / høy snø. Det at den går i low ved høy hastighet er vel uansett bare en teoretisk fordel som kan gi noe bedre rekkevidde og veigrep men som man aldri vil merke i praksis? Eller har jeg missforstått?

Maartensommer

Sitat fra: krister461 på mandag 20. januar 2014, klokken 13:27
Sitat fra: Balrog på mandag 20. januar 2014, klokken 01:42
Tidligere mistet vi jo hele poenget med luftfjæring som jeg har betalt for.
Dette skjønner jeg ikke. Jeg trodde det viktigste poenget med luftfjæring var å kunne sette den til high når man skulle kjøre på dårlige veier / høy snø. Det at den går i low ved høy hastighet er vel uansett bare en teoretisk fordel som kan gi noe bedre rekkevidde og veigrep men som man aldri vil merke i praksis? Eller har jeg missforstått?

Jeg merker stor forskjell på både forbruk og kjøreegenskaper i 120kmt i low vs standard.

Roger (NO)

Er det tilsynelatende kun eiere med ladeproblemer som har motatt denne oppdateringen nå, eller skal den sendes til alle?

Lanber

Jeg har ikke rapportert ladeproblemer og fikk oppdatering i går

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA