Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange eiere av Model S er aktive her

Startet av Havebigfun, mandag 13. januar 2014, klokken 19:52

« forrige - neste »

Havebigfun

Det reises tvil blant annet av ansatte hos Tesla om hvor representative våre diskusjoner er for alle Teslaeiere.
I fargetråden er det nå over 600 som har stemmt - jeg antar at mange som stemmte der nå har fått bilen sin.
Her kan vi måle hvor mange vi er i begynnelsen av året 2014.
Kryss av for det svaret som er mest representativt de siste ukene.

krister461

Burde hatt et alternativ for kommende eiere også. :)

Trøndertesla

Jeg har lest flere steder på forumet i det siste at Tesla-ansatte fnyser av de som er på forumet og refererer til oss som en håndfull "særinger, problemsøkere, m.m." og at folk må ikke bry seg om hva som skrives her inne. Dersom dette er en generell holdning blant Tesla-ansatte så kjenner at jeg blir mektig irritert. Skjønner de ikke at vi har bidratt til å gjøre jobben deres langt enklere enn hva den kunne ha vært?

Jeg tror ingen av oss forventer noen medalje, men jeg synes dette forumet i all hovedsak er både saklig og balansert. Om Tesla ikke evner å se verdien av dette forumet så får det så være, det får være deres eget tap. Men å indirekte kalle hundrevis av "fans" for idioter synes jeg blir å ta i litt mye. Det er de samme idiotene som benytter mye tid på å selge og promotoere Tesla, hjelpe fellow Teslaees, hjelpe Tesla med å forbedre produktet, forsvare Tesla når ting ikke fungerer optimalt, osv.

I tillegg til at forumet har vært en viktig kanal for å bygge merkevaren Tesla kostnadsfritt, så må jo dette forumet være drømmedatabasen for alle Teslas produktutviklere. Førstehåndsdata strukturert og tilrettelagt av svært engsjerte kunder - oppdatert tusenvis av ganger om dagen. Om de ikke skjønner det så får vi hjelpe dem å skjønne det!

Det skal bli spennede å se hvor mange som melder seg som aktive her nå, jeg tipper det er noen hundre. Og er det noen hundre her inne så er jeg rimelig sikker på at det som diskuteres er ganske representativt for alle Tesla Model S i Norge. Så da får vi kanskje ta en vurdering på hvordan vi bedre skal formidle våre felles tilbakemeldinger og anbefalinger til Tesla slik at vi kan fortsette å gjøre Tesla til en bedre bil. Kanskje en oppgave for TOCN?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

BjornLo

Sitat fra: krister461 på mandag 13. januar 2014, klokken 20:37
Burde hatt et alternativ for kommende eiere også. :)

Absolutt. Spesielt før bilen står i oppkjørselen er forumet en super kilde til info. Jeg har funnet svar på mye på forumet som jeg ellers hadde "plaget" organisasjonen og de ansatte med. Og det beste er at svarene er førstehåndsinformasjon fra de som allerede sitter bak rattet.
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

JWinterburn

Sjønner ikke helt meningen med denne tråden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Havebigfun

Poenget er ikke å ekskludere fremtidige eiere men å evt vise at det et større antall eiere her som har egen erfaring med bilen og med ladefunksjonaliteten.
På denne måten kan vi evt motbevise at vi er en liten gruppe særinger.

Stig O

Ja mange Tesla annsatte burde lese litt mere på dette forumet så hadde de fått litt mere kunnskap om bilen. Har flere ganger stusset over manglende kunnskap som de fleste som leser forumet er oppdatert på. I stede for å oppfordre ansatte til og ikke lese på forumet burde de gjort det motsatte.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

JohanH

Metodologisk kan man jo stille noen spørsmål ved denne måten å gjøre det. Om du spør på et forum så får du jo svar de som er på forumet...

Havebigfun

Sitat fra: JohanH på mandag 13. januar 2014, klokken 21:56
Metodologisk kan man jo stille noen spørsmål ved denne måten å gjøre det. Om du spør på et forum så får du jo svar de som er på forumet...
Ja -alle spørreundersøkelser her har den svakheten at det ikke er i nærheten av "randomisert dobbel blind"- dette skal ikke publiseres i et stort internasjonalt tidsskrift. :o Om vi er eks 200 er vi ca 10% av alle eiere og det er i såfall ikke lite. 8)
Hvis noen har foreslag om en bedre metodologisk tilnærming i settingen av dette forumet er sikkert både jeg og andre interessert i det :)
Så kommer et ekstra poeng: vi får se hvor mange som er like gale som oss som er innom flere ggr dgl- selv om de har fått bilen allerede 8)

MyTess

Jeg bruker tapatalk fra ipad, hvordan får man opp avstemminger i tråder?


Sent from my iPad using Tapatalk

Harlex

Sitat fra: Havebigfun på mandag 13. januar 2014, klokken 22:05
Sitat fra: JohanH på mandag 13. januar 2014, klokken 21:56
Metodologisk kan man jo stille noen spørsmål ved denne måten å gjøre det. Om du spør på et forum så får du jo svar de som er på forumet...
Ja -alle spørreundersøkelser her har den svakheten at det ikke er i nærheten av "randomisert dobbel blind"- dette skal ikke publiseres i et stort internasjonalt tidsskrift. :o Om vi er eks 200 er vi ca 10% av alle eiere og det er i såfall ikke lite. 8)
Hvis noen har foreslag om en bedre metodologisk tilnærming i settingen av dette forumet er sikkert både jeg og andre interessert i det :)
Så kommer et ekstra poeng: vi får se hvor mange som er like gale som oss som er innom flere ggr dgl- selv om de har fått bilen allerede 8)
Noen vitenskapelig undersøkelse blir det aldri nei. Det må også taes hensyn til når/hvis man bruker resultatene. Det er nok der det kommer til å svikte. Med så mange opplagte feilkilder og med såpass mange av de ekstremt aktive som ønsker å få kjøtt på beinet på sine problemstillinger blir det nok en stor utfordring å få noe virkelighetsnær tyngde over dette. Men jeg kjøper poenget med å finne ut hvor mange av oss som er (altfor) mye på forumet :D :o  :-\ :-\
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

JWinterburn


Sitat fra: MyTess på mandag 13. januar 2014, klokken 22:26
Jeg bruker tapatalk fra ipad, hvordan får man opp avstemminger i tråder?


Sent from my iPad using Tapatalk
samme her...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

krister461


Havebigfun

#13
Ikveld hadde elbilforum ny all-time-high med 293 personer innlogget samtidig. Lover bra mtp denne avstemming, allerede 92 Teslaeiere etter 3,5 timer :)

laumb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA