Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips om kjøring (rekuperasjon) og lading

Startet av Tangosierra, lørdag 11. januar 2014, klokken 23:36

« forrige - neste »

elektrolux

Enig i at null brems i B trinnet ved fulladet batteri er uheldig. Har selv måttet panikkbremse når jeg oppdaget at B trinnet "ikke virket"

Spørs om ikke VW tar en software oppdatering på dette, slik at mekanisk bremse erstatter regenerering når batteriet er fulladet. Dette gjør nemlig Nissan Leaf.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rio

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 16. september 2014, klokken 09:57
Enig i at null brems i B trinnet ved fulladet batteri er uheldig. Har selv måttet panikkbremse når jeg oppdaget at B trinnet "ikke virket"

Spørs om ikke VW tar en software oppdatering på dette, slik at mekanisk bremse erstatter regenerering når batteriet er fulladet. Dette gjør nemlig Nissan Leaf.

Min Nissan Leaf har ingen automatisk mekanisk bremsing hvis jeg kjører ned en bakke i Eco med fullt batteri. Da går det bare fortere og fortere inntil jeg bruke bremsepedalen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektrolux

OK, mulig jeg misforsto da en på Wave 2011 rallyet forklarte dette. Vi startet nemlig ene dagen med ca 20 km nedstigning og da slet en del deltakere som hadde fulladet bilene sine. Ene bilen sin motorstyring sine kondensatorer eksploderte grunnet den høye spenningen under regenereringen, men så var da også bilen over 20 år gammel.
Mulig at slik aktivering av bremsene kan være direkte farlig, og at det av den grunn ikke gjøres.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA