Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Nordby senteret (Svinesund)

Startet av Lille Lance, fredag 10. januar 2014, klokken 13:27

« forrige - neste »

sjossang

Hvor ligger denne hurtigladeren litt mer nøyaktig? Prøvd å se på Hurtigladekartet, og da ser det ut som om den ligger helt øst på området, i parkeringshuset mellom Nordby og motellet. Andre sier den ligger i P-huset under Maximat mot Maxburger.
Y LR hvit/hvit

morten69

Sitat fra: sjossang på onsdag 27. januar 2016, klokken 20:40
Hvor ligger denne hurtigladeren litt mer nøyaktig? Prøvd å se på Hurtigladekartet, og da ser det ut som om den ligger helt øst på området, i parkeringshuset mellom Nordby og motellet. Andre sier den ligger i P-huset under Maximat mot Maxburger.
Ligger til høyre ved parkeringshuset utenfor Max burger
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

elbil-1

#107
Ligger i phuset utenfor max burger ja, rett ut mot rundkjøringen bak "spile"-veggen

Edit: Her ligger den: https://www.google.no/maps/dir/59.0650437,11.2091916//@59.0647928,11.2083816,18z

Bilde vedlagt.

sjossang

Y LR hvit/hvit

sjossang

Utrolig irriterende!

Legger selv alltid et kort i vinduet med mitt mobilnr på. Glemmer jeg meg, så er det lettere å få tak i meg.
Y LR hvit/hvit

turfsurf

Sitat fra: Sven-E på lørdag 06. februar 2016, klokken 16:10
Vi haltet inn på Nordby i dag med -1km soc.
Fryktelig motvind og regn sugde batteriet noe utrolig på vei ned dit
Høyt forbruk i dag ja, vi holdt ca 120 i marsjfart fra Moss til Strømstad og endte opp med ca 315Wh/km i snitt  :o

På vei tilbake med en smule høyere marsjfart, med fuktig vei uten regn og litt medvind, så endte vi opp med 240Wh/km.

Utrolig kjipt med folk som tar opp laderen unødig. I Gallerian i Strømstad stod det en golf uten å være tilkoblet. En MB-ED stod tilkoblet den eneste 22kW laderen i området, med flust av 11kW ledig. En annen Tesla ladet på schuko hvor det var type 2 11kW tilkobling.  Fikk snakket med sistnevnte, han skulle kjøpe seg type 2 kabel ASAP.

Merker at det er mye mangel på kunnskap enda, skulle ønske bilforhandlerne ga litt mere opplæring før de sendte nye elbileiere avgårde. I tillegg er det jo selvfølgelig noen som bare driter i andre. Merkingen på Nordby er ganske tydelig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: Sven-E på lørdag 06. februar 2016, klokken 16:10
Vi haltet inn på Nordby i dag med -1km soc.
Fryktelig motvind og regn sugde batteriet noe utrolig på vei ned dit.

2 biler sto koblet til hurtigladingen.  Ingen folk ved bilene.
Den ene, en Golf hadde parkeringsur, og hadde stått i 50 min.
Den andre, en Tesla, hadde parkeringsskive, som ikke var stilt, men klokken på ladestasjonen viste at den hadde stått der i over 2 timer.

Forbanna rævhøl.  Det er skiltet med max. 30min. ladetid der.  >:(

Minuttprising er bra, IMHO.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Det var vel minuttprising der en stund, men er gratis nå igjen?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. februar 2016, klokken 19:21
Det var vel minuttprising der en stund, men er gratis nå igjen?

Tror det. Og er det gratis blir det trøbbel og kø. Det var helt håpløst på Lillestrøm på slutten også, før betaling ble innført.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

svisj

I Strömstad er det to stikkontakter på parkeringsplassen langs brygga, nedenfor sykehuset. Dette er naturligvis saktelading (16A). Det er gratis å parkere der, med unntak av i sommersesongen. Kontaktene ligger ved innkjørselen, på høyre side, ved toalettene. (Man finner disse på kartet til Fortum Charge & Drive.)

Trenger man mer strøm kan man også hurtiglade på Statoil, ved Skee.

sjossang

Fikk brukt hurtigladeren på Nordby i dag - da jeg ankom stod det tre biler der. En Outlander Plug-in ladet ikke, ville bare parkere :(

Fikk søkt opp eieren og sendt en SMS. Han kom etter 15 minutter med en liten handlepose.

Litt rart at man parkerer sånt, for skiltene er umulige å ta feil av: kun for ladende elbiler og maks 30 minutter.
Y LR hvit/hvit

turfsurf

Det er fantastisk hva folk for seg til å gjøre når det gjelder parkering. Ellers er 30 minutt veldig kort tid, man rekker knapt å gå inn på Nordby for så å måtte gå ut og flytte bilen. På ett slikt sted er mange AC semihurtig ett mye bedre tilbud, på 22kW får de fleste fyllt opp ganske par på ett par timer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elbil-1

det er ikke så mange biler som får full ladefart på 22KW..

langt flere som lader raskt på 50KW DC...


Så ja takk, begge dele :)

turfsurf

#118
Sitat fra: elbil-1 på mandag 22. februar 2016, klokken 09:28
det er ikke så mange biler som får full ladefart på 22KW..

langt flere som lader raskt på 50KW DC...


Så ja takk, begge dele :)

Poenget er vel at man kan få mange ladestolper med 22kW for prisen av en hurtiglader. Med 7,2/11/22 kW så får nesten samtlige kortrekkevidde biler (utenom vw) godt med mil ekstra på to timer. De som kun har 16A er jo allerede godt dekket der.

F.eks med i3en vår som støtter både DC hurtiglading og 7,2kW, så hadde jeg heller koblet til på AC, og latt bilen stå koblet til mens handlingen ble unnagjort, enn å koble til HL for så å måtte fly ut etter 30min for å flytte bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elbil-1

#119
jeg ville heller ha satt min kia på hurtiglading 50KW, stått der 15-20 min mens den ladet til 83% og så flyttet bilen til 16A for å toppe til 100% og så gå inn for å handle. (Så kan de shopping-glade stikke inn i forveien)

har jeg 20% igjen på batteriet må jeg stå 3 timer på 7.2kw for å få det fullt, og så lenge handler jeg ikke...

Så begge dele er flott :) 

22KW til de som kan bruke det og et par hurtigladere for de som har liten tid.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA