Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Hvordan virker min UMC?

Startet av Havebigfun, mandag 30. desember 2013, klokken 20:03

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: jkirkebo på søndag 05. januar 2014, klokken 12:48
Rødt er det vel svært få som har fått tak i foreløpig?
Ja, få, men noen. 3 stk har stemt her. Er spent på deres erfaringer - det er ikke mulig å lese det ut av en avstemming som dette.

Havebigfun

Sitat fra: krister461 på søndag 05. januar 2014, klokken 15:15
Sitat fra: jkirkebo på søndag 05. januar 2014, klokken 12:48
Rødt er det vel svært få som har fått tak i foreløpig?
Ja, få, men noen. 3 stk har stemt her. Er spent på deres erfaringer - det er ikke mulig å lese det ut av en avstemming som dette.
sikkert ikke!
Jeg lurte på om jeg skulle starte 3 like avstemminger for hhv Schuko, blått og rødt adapter. Jeg valgte å avstå fordi jeg ikke ville spamme dere ihjel. :o
Denne avstemmingen kan ikke annet enn å gi et inntrykk av totalsituasjonen og er nødt til å bli upresis mtp de tre adaptere.
Hvis det er flere som er for å dele opp i tre avstemminger gjør jeg gjerne det ;)

OddB

Så lenge ikke alle svare på alle alternativene blir tallmaterialet rimelig vanskelig å forholde seg til...

Av de 81 som har vært innom har bare

68 svart på hvilken farge ladeporten lyser med
48 svart om vedlikeholdslading
60 svart om start og stopp fra appen
36 svart om hvor bilen trekker strøm fra når den er tilkoblet
32 svart om planlagt lading
71 svart om feilmeldinger på UMC
78 svar hvor mange UMCer de har hatt

13 har svart at de får feilmeldinger på skjermen etter endt lading, men det er ikke et spørsmål om hvor mange som ikke får...

Kun spørsmålet om hvilket adapter du har fått har fått 81 svar til sammen, men her kan man jo velge flere alternativer...

ikkje bra ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: OddB på mandag 06. januar 2014, klokken 01:25
Så lenge ikke alle svare på alle alternativene blir tallmaterialet rimelig vanskelig å forholde seg til...
Det er sikkert ikke lett å svare når man møter både rødt, blått, grønnt og hvit lys ved avsluttet lading slik jeg har opplevd. Ettersom sannsynligvis ingen fører streklister mtp hvordan det fungerer  blir det ikke mulig å få "sanne" data og jeg har satset på skjønnsmessige svar fra dere. Jeg hadde trodd man i sum kom med antall "farge"-kryss over antall deltakere ettersom jeg har tenkt at mange må krysse av på flere svaralternativer.
Jeg regner også med at folk bare krysser av for de funksjonene de kjenner godt. Det er eksempelvis antakelig en del som ikke bruker appen- og som derfor ikke svarer på det spørsmålet.
Det som er helt klart allerede er at Tesla har en vei å gå før den funksjonaliteten de lover for sin UMC er på plass- undersøkelsen dokumenterer omfattende feilfunksjon. Kanskje "noen" sålangt ikke ville inse dette- derfor er det fortsatt viktig å få inn flere stemmer.
Jo flere svar jo større tyngde :)
og lytt til OddB: besvar helst alle spørsmål ;)

Patosan

Vet inte om det är relevant men jag är en av dem som haft 'turen' att få UMC utbytt.
Vad som är intressant är att fösta 12 timmarna så fungerade den nya perfekt.
Laddning startade så fort man pluggade in, jag fick starta/stoppa via app, och jag fick inget fel första gången bilen var full.
Men efter någon dags bruk så var alla 'standard' problem tillbaka, på samma nivå som den UMC som blev utbytt.
VIN 15026

LinkedIn

Øyvind.h

Sitat fra: Patosan på mandag 06. januar 2014, klokken 20:39
Vet inte om det är relevant men jag är en av dem som haft 'turen' att få UMC utbytt.
Vad som är intressant är att fösta 12 timmarna så fungerade den nya perfekt.
Laddning startade så fort man pluggade in, jag fick starta/stoppa via app, och jag fick inget fel första gången bilen var full.
Men efter någon dags bruk så var alla 'standard' problem tillbaka, på samma nivå som den UMC som blev utbytt.
Interessant. Fikk ny UMC tilsendt per post i dag. Skal teste om jeg merker forskjell på den nye og den som er en uke gammel :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Enda en? Jaja, ingen tvil om hvem som er forumets ukronede UMC-konge.

Øyvind.h

#37
Sitat fra: Muffinman på mandag 06. januar 2014, klokken 20:52
Enda en? Jaja, ingen tvil om hvem som er forumets ukronede UMC-konge.
Går over til abonnementstjeneste snart. Månedlig utgave, 12 nummer i året. Jule-UMC`en kommer med ekstrabilag med nytt om Salto-ladere  ;)

Edit: jeg ser i undersøkelsen at det faktisk er en til som er på UMC nr 4. Kan bli krig om "førsteplassen"!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. januar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: Muffinman på mandag 06. januar 2014, klokken 20:52
Enda en? Jaja, ingen tvil om hvem som er forumets ukronede UMC-konge.
Går over til abonnementstjeneste snart. Månedlig utgave, 12 nummer i året. Jule-UMC`en kommer med ekstrabilag med nytt om Salto-ladere  ;)

Edit: jeg ser i undersøkelsen at det faktisk er en til som er på UMC nr 4. Kan bli krig om "førsteplassen"!
Spørs om det er på tide å shorte TSLA nå, med deg som kunde- alternativt skaffer du deg en ZCW- boks til Tesla har løst gåten ;D

christian1986

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. januar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: Muffinman på mandag 06. januar 2014, klokken 20:52
Enda en? Jaja, ingen tvil om hvem som er forumets ukronede UMC-konge.
Går over til abonnementstjeneste snart. Månedlig utgave, 12 nummer i året. Jule-UMC`en kommer med ekstrabilag med nytt om Salto-ladere  ;)

Edit: jeg ser i undersøkelsen at det faktisk er en til som er på UMC nr 4. Kan bli krig om "førsteplassen"!
Da ble ikke mine tre så ille allikevel:P...

Spøk til side, når jeg skal kjøre på fjellet til helgen er jeg absolutt ikke trygg på at min umc faktisk virker når jeg kommer fram. Nesten som jeg er fristet til å spørre om en i reserve...

Havebigfun

bump
flere som har lyst å stemme
- eller å tilføye/endre?

Havebigfun


Havebigfun

Nå nullstiller jeg avstemmingen for å gi mulighet til å svare på nytt  for de som har den siste FW-oppdatering
Noen spørsmål er endret, noen kommet til
Forbedringsforslag tas imot med takk  :)
Desverre kan jeg ikke gruppere spørsmålene etter emne- de kommer i kronologisk rekkefølge nedover ???

Også_Øyvind_H

Fortsatt godt tiltak! Tror spørsmålene er dekkende - jeg har p.t. ikke kryssa av for om vedlikeholdslading fungerer - skal teste i natt ved å slå av energy saving og justere ned limit slik at den stopper å lade - satsert da på at jeg jeg har samme km-stand i morgen.

Justering av limit fungerer i alle fall (fra app) ved at bilen starte lading igjen - dette tyder på at vedlikeholdslading fungere :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Også_Øyvind_H

Det hadde vært fint om de som har problemer ETTER oppgradering kunne bekreftet det og beskrevet hva som er problemet/event hva som har endret seg. Vi kan vel fortsatt risikere at folk stemmer uten å ha fått den siste FW-oppgraderingen, og da er vi like langt.

Havebigfun, mulig at den burde vært resatt på nytt etter at FW'en er pusha ut til alle (som det vel var nevnt et sted at den skulle bli....?)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA