Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dugg i lykter

Startet av Gusse, mandag 30. desember 2013, klokken 18:15

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Brede på onsdag 23. april 2014, klokken 12:15
Var ute og spylte over bilen for å sjekke om det kom noe dugg innenfor den nye kromlista bak. Det positive er at nå er det symetrisk! Før hadde jeg dugg i bare tåkelyset, nå fikk både tåkelys og ryggelys det....
Symmetri er det eneste som dug(g)er :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Teslanewbie

Har en vanlige P85 uten dugg i lykter. er dette det ekstra som + tegnet står for?  ;D ;D ;D

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

VigdisA

Huff, konklusjonen er vel da at det ikke er kommet noen løsning enda..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Leif1

Samme type ryggelys på min også.
Dugget ga seg etter et par dager med tørrvær, men kommer vel
tilbake så snart det blir fuktig igjen.

Konvertitt fra S til X

VigdisA

Har hatt det konstant siden våren kom og det ble mildere i været. Har vasket bilen like hyppig gjennom hele vinteren og våren, ikke gjort noe nytt i det siste(en gang i uken ca) så det er vel temperaturforskjeller som gjør det.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Muffinman

Jeg har hatt dette helt siden bilen var ny, med unntak av noen dager rett etter utbedringsforsøkene. Jeg tror nok at det er mulig å få til dette, men man må kanskje gå vitenskapelig til verks for og sørge for kontrollert temperatur/luftfuktighet når man forsegler.

Irriterende at slike småting skal ødelegge helhetsinntrykket av en ellers finfin bil. Husker jeg bemerket dette på en demobil i mai 2013, og ble forsikret av Tesla-representanten at dette var utbedret på modellene som kom til EU.

turbolurbo

Jeg hadde dugg i frontlyktene på min BMW 5-serie. Frontlyktene ble byttet tre ganger før jeg kvittet meg med bilen. Så det er ikke bare Tesla som sliter med dette..

2019 TM3P

Muffinman

Hvor gammel var den bilen da?

turbolurbo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. april 2014, klokken 17:00
Hvor gammel var den bilen da?

Bilen var ca. to år når jeg kjøpte den. Frontlyktene var da nettopp byttet pga. tyveri da jeg kjøpte bilen. Adaptive lys som kostet ca. 16000,- per sett. Duggproblemet gikk heldigvis på garanti, men BMW krevde at det var synlige dråper på innsiden av glasset for å ta dette på garanti.
2019 TM3P

Teslanewbie

Sitat fra: turbolurbo på onsdag 23. april 2014, klokken 17:48
Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. april 2014, klokken 17:00
Hvor gammel var den bilen da?

Bilen var ca. to år når jeg kjøpte den. Frontlyktene var da nettopp byttet pga. tyveri da jeg kjøpte bilen. Adaptive lys som kostet ca. 16000,- per sett. Duggproblemet gikk heldigvis på garanti, men BMW krevde at det var synlige dråper på innsiden av glasset for å ta dette på garanti.
Byttet 3 ggr uten at dette ble bedre ?? har hatt flere BMW men aldri hatt dette problem..  uheldig du som fikk en mandagsbil og 3 set med mandagslykter.. maks uflaks.. huff
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Min Tesla hadde nedduggede frontlykter før jeg rakk å komme hjem. Halvannen time i pøsregn, og en nysgjerrig fyr kom bort og kommenterte at bilen var fin, men lyktene var ikke noe særlig.

staleand

Har selv samme problem som dere andre her opplever. Oppdaget det faktisk allerede ved overlevering av bilen. Kommenterte det da, men da sa selgeren / tesla-ansatt at det "skulle være" pga. lysene i teslaen avgir så lite varme. Pappa sin Audi har 100% LED-lys som en av svært få biler (LED-langlys etter som jeg har forstått) og disse utgir vel mindre varme enn Tesla sine. Likevell har ikke han problemer med dugg.

Jeg har også problemer med dugg i den chrome-listen bak. Irriterende. Itillegg har jeg problemer med at takluken drar seg skjevt på plass. En stund nektet (noen dager) var takluken helt stuck og ville ikke åpne seg, men dette funket plutselig. (Tror tesla var inne å gjorde noe over 3G - for jeg hadde meldt det inn per telefon og de skulle få en ingeniør til å se på det. Var løst dagen etterpå, men har ikke fått beskjed om at de har gjort noe)

For meg som er vant med andre premium-merker, hovedsaklig dyrere audier, så er det åpenbart at Tesla har kvalitetsproblemer.

Har også problem med at jeg må slite hardt i dørhåndtaket før vinduet går ned, men dette gjelder kun på førerdøreren. Funker på alle andre dører.

Greit nok at de som et nytt bilmerke har småproblemer i startfasen, men å unnskylde seg med å si at det "skal være slik" mener jeg er svakt.

Håper og tror at noen av konstruksjonssvakhetene er rettet av ingeniører innen et års tid og at vi får alt småplukk utbedret gratis på verksted hos Tesla. Bare synd jeg bor i Bodø og nærmeste servicesenter er 70 mil unna. :(
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

rklokk



Slik så mine ut etter vask...
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Peter Petersen

5 min med fruens hårtørrer løser problemet. Pas dog på at det ikke bliver for varmt :)

BMW850

Løser problemet helt til neste gang det regner eller bilen blir vasket  ::) Regner med og håper på at de jobber med en løsning.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA