Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Språk i instrumentpanel

Startet av Hyperstress, fredag 27. desember 2013, klokken 22:04

« forrige - neste »

Hyperstress

Når en setter i nøkkelen står det i instrumentpanelet noe på norsk, så kommer det opp Ready på engelsk, og så er alt annet på tysk.

Er det slik hos alle, eller må jeg ta meg en tur til VW og få reprogramert det ? :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Taz79

Så skall det ikke vara.. Kolla i instruktionsboken om det går att byta språk eller prata med din säljare..
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

TB

#2
Alle menyar på den bil eg har forsøkt i jola er norsk. Alle meldingene og tekst, er på Norsk, med eit unntak: Ready når bil er klar. (Og radioen,  er engelsk. )

Har ikkje funne noko valg / meny for språk. Mulig det ligg i Maps and More einheiten, den mangla i den bil eg har testa.

O.t.
Ein ting eg stussa over er at e-up ikkje har automatisk lys. Dvs, det er lys framme, men ikkje instrument lys, eller lys sensor som slår på meir lys og lys bak når det er myrkt ute. Er vel standard på "alle" bilar idag?

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Hyperstress

Fikk tips i annen tråd om å holde inne tuppen av viskerhendelen. Det kom da opp en meny der en kan endre språk! :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

brattbakke

Hei

Hentet min nye E-up hos forhandler i dag og språket i infodisplayet er også hos meg på tysk. Har funnet menyen som er nevnt her men skjønner ikke hvordna jeg trykker "enter" når jeg har valgt menyvalg..

Noen tips?
2021 Tesla Model 3 LR, 2020 Nissan Leaf

jonnis

Det er en knapp på undersiden av hendelen. Trykk på den! :D
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

brattbakke

Tusen takk, var ikke vanskeligere nei ;)
2021 Tesla Model 3 LR, 2020 Nissan Leaf

jonnis

Litt på siden av dette men samme menyen da!

Jeg vil at km/t skal være default i instrumentpanelet når jeg starter bilen. Jeg må alltid trykke på hendelen 4 ganger for velge det. Er det ikke mulig å få det til?

Jeg har forsøkt å gå inn på menyen og velge km/t og så tykke påknappen under. Men det ser ut til å resette seg hver gang jeg starter bilen!

Noe tips?
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA