Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

mj

Som eier av bil på øverste bildet vil jeg og anbefale dette kittet. Flott og godt lys. Sigurdi har gjort en kjempejobb  :)

Farge er og blir en smaksak  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sigurdi

Kan skaffe, grøn, rød og sikkert andre farge om noen ønsker.
Selv har jeg lett etter en mellom farge mellom varmhvite og den littblåhvite.
Fikk kun 4 ledder.
Leter og tester videre, men tar litt tid, flere ukers leveringstid på leddene og må testes for å se kvalitet og varighet for det tas inn i sortemanget.
Siden jeg er i Early Adopter fase, kommer jeg til å sende ut Mail en stund etter levering for å få tilbakemelding på hvordan ledder, tape, borrelås holder.
Er og litt ulike ledstriper som blir levert ut, slik at kvaliteten over tid blir vurdert.
Alle ledder har plugger så raskt å bytte om om en skulle faile, ny lages og sendes ut i posten.
(PS pr idag kan dette ta noe tid (et ledd har failet), jeg har vært en del ute på reise og har ikke produsert opp varelager som andre kan plukke og send fra, var usikker om jeg gadd holde med på dette så lenge) men kvaliteten har vært bra på leddene, men kommer til å skje at en lurer seg gjennom kvalitets kontrollen eller dør etter mottak.
Er ikke lei ennå og blir hjemme i flere uker (kun noen dager til Kiel, fjelltur osv.) så håpet å bli kvitt all backload og laget opp et lite lager med ferdige pakker.
Når det er klart, blir det offesielt lagt ut med egen hjemmeside, Guider osv.
(Leker ikke butikk he he he he)
Men en så lenge er det ukers leveringstid desverre.
Horten
Model X90D (18.03.17)

P85_Norway

Jeg har kjøpt disse til min nye bil, som erstatter eksisterende lys med 1 LED. Disse har 18 SMD LED. Pluggen passer rett på. De er litt større enn originale, men bare å klippe litt større hull, så er det plugg and play. Veldig bra lys, som ser originalt ut.
http://www.ebay.co.uk/itm/321568752545
Tesla M3 Performance

Muffinman

Setter pris på et bilde eller to når du får montert :)

P85_Norway

#244
Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mars 2015, klokken 13:32
Setter pris på et bilde eller to når du får montert :)
De er montert, her et bilde uten lys, ser helt originalt ut. På bilde med lys kan man se den orginale i luka, som er som en glødelampe i forhold. (Måtte ta innenfra pga mye sollys)
Tesla M3 Performance

Muffinman

Bør vel gå an å montere et slik i luka også? De to lysene bakerst i rommet er plassert litt tullete. Har man litt last der bak står det gjerne i veien for lyset.

Men lyset ser veldig mye bedre ut enn originalt.

P85_Norway

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mars 2015, klokken 14:26
Bør vel gå an å montere et slik i luka også? De to lysene bakerst i rommet er plassert litt tullete. Har man litt last der bak står det gjerne i veien for lyset.

Men lyset ser veldig mye bedre ut enn originalt.
Jeg har bestilt et sett til for luke og frunk, regner med at de får plass. Bilder kommer når de er motatt/montert.
Tesla M3 Performance

sigurdi

Dersom noen ønsker kan jeg lage kabel slik at en kan montere slike uten ledd pakke.
Må da lage hull i teppet selv.
Men blir nok endel bedre lys med leddpakken, siden det blir 4stk leddlister i Frunk og to i Trunk som lyser nedover og ikke tildekkes av varer osv.
Skal måle effekten når jeg kommer og poste litt info.
Horten
Model X90D (18.03.17)

ihlhaug

Mottok pakke fra Sigurd med frunk og trunk leds for noen dager siden. Tenkte jeg skulle montere det i dag og brukte ca 1,5 time på både frunk og trunk. Det var lettere enn jeg hadde trodd, skikkelig plug & play, og resultatet ble supert. Anbefales på det sterkeste!
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

B_Tesla

Samme erfaring med kit fra Sigurd. Supre greier. Trodde et lite øyeblikk jeg hadde ødelagt noe, men det var bare det at lyset i frunk går av etter noen minutter. Må lukke og åpne igjen for å få det på. Ble veldig bra belysning.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

sigurdi

Har lova å legge ut litt bilder av P85D Frunk lys.
Er selv litt usikker om det er nødvendig med ekstra lys her, men er litt kjekt å ha et par striper litt høyere oppe en den originale som blir fort dekket til av ting og tang.

Her kan det kun bli skjulte kabler on en lager hull i teppet og trer kabel bak, dette er jeg svært usikker om jeg kan anbefale men ble ikke så vært med åpen løsning heller. :-)

Kommer guider osv iløpet av påsken, har nå lova det så mange ganger at jeg hører ut som Tesla og Model X.  :D

Kommer når den er ferdig.

Siste bildet er for biler uten utvidet ledd/interiør, dekselet på høyre side må presses ned og ut er hektet sammen i bunn på et vis.
Motsatt ved montering ned og så inn og opp.
Blir mer bilder og forklaring i guidene.
Horten
Model X90D (18.03.17)

AndreS

tenkte jeg kunne opplyse om at det ligger klar ledninger på begge sider på biler uten lyspakke og. Det gjør i alle fall det på min P85D. Venstre siden ligger teipet opp ikke langt fra ladekontakten, mens høyre side litt kanskje 10-15 cm til høyre (sett bakfra) for der det originale lyspunktet skulle vært.

Jeg har koblet til to ledstriper til hver av disse, og alle 4 ledstripene fungerer som de skal.
I3 i bestilling

sigurdi

Takk for info har lett grundig etter den på venstre side uten å finne den på en 85 med Autopilot.
Så trodde den var brukt til lyset i Bakluka.
Men er ganske greit å trekke over fra høyre side siden en bare vipper kabel under kanten på deksel.
Dersom en kommer til på høyre side fra teppe deksel over ladekontakt, bygger jeg om settene asap siden en da slipper å demontere deksel.
Sparer kabel og arbeid.
Horten
Model X90D (18.03.17)

AndreS

det er absolutt håp om å få tak i den gjennom den lille luken. Den ligger nedenfor.

Jeg tok av dekslene for hattehyllefestene (en skrue under og resten klips, bare å dra rett ut). Deretter tok jeg ut teppet i bunnen, det sitter i 3 klips helt mot baksetet, samt 4 klips rundt brønnen. Deretter tok jeg ut begge sideveggteppene. De sitter kun i et klips innunder hattehyllefestene (som allerede er tatt ut). Da hadde jeg god oversikt baki der til å finne alle kablene.

På venstre side sett bakfra (samme side som ladeuttak) lå det også masse andre ubrukte terminerte små kabler i min bil. Lurer på hva det er til...
I3 i bestilling

sigurdi

Fant kabel, trenger ikke demontere noe på høyre siden, har bygd om settene mine og alle som ikke har fått får ny versjon. :-)

Legger ved et par bilder hvor en kan finne kabel, guide er også snart ferdig.

Så nå er det nesten raskere å montere på biler uten lyspakke som med. :-)

Frunk på D bilene, er jeg svært usikker om det er noe behov for ekstra ledlys, det er en liten som standard og bedre å bytte denne ut med en litt kraftigere (link tidligere i tråden), så gir det nok mer en nok lys.

Leddstripene montert i Frunk gir fort mer lys mot personene som skal hente noe, og en blir blendet.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA