Ishavsveien får nye eiere

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 18. desember 2013, klokken 10:11

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

http://www.elbil.no/ladestasjoner/1179-ishavsveien-skal-vaere-solgt

Det ser ut til at Ishavsveien nå får nye eiere. Ishavskraft har vært OK til å grave og å lure inn fylkeskommuner og transnova til prosjektet sitt, og på den måten "sperret" for andre aktører. Gjennomføringskraften og kundebehandlingen har derimot vært en tragedie.

Jeg har vel ikke møtt noen som har vært imponert over det Ishavskraft har fått til, i motsettning til det Tesla og Fortum har greid.

Det aller viktigste blir kanskje at nye Ishavsveien ikke bruker de samme konsulentene som tidligere, men i stedet får inn nytt blod i organisasjonen, med et fokus på kundene.

Vi elbilister har ikke slitt med rekkeviddeangst, vi har slitt med Ishavsfrykt, en frykt for at hurtigladeren vi har vært avhengig av for å komme fra A til B skulle ha vært satt opp av Ishavsveien og dermed antakelig ikke ville fungere.

Håper det nå blir en endring slik at man får fornuftige betalingsløsninger (Hva er galt med en vanlig minibankterminal, slik som bensinpumper har?), fornuftig prising, et servicetelefonnummer der de svarer når man ringer og nye spennende utbygginger.

Og som alltid: Keep It Simple Stupid!

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Leon

Kan ikke skjønne annet enn at dette er en god nyhet. Så får vi bare vente og se hvem den nye eieren er, og håpe på det bedre. Potensiale er i hvert fall der, både når det gjelder stabilitet, tilgjengelighet, service og prispolitikk!

For min egen del har jeg plutselig blitt mer optimistisk til de planlagte ladestasjonene på Hønefoss og Jaren, som jeg kan få god bruk for. Men da må det bli mulighet for tilfeldig lading, og til en pris rundt det de andre tilbyderne tar!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

KaiRK

Veldig spennende!
Håper det er en av de store som har kjøpt opp, så vi kan få et tilbud som omfavner et større areal..
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

JanBrede

Er det kommet noe nytt om Ishavsveien?
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

snurre100

2020 Kia E-Niro

Powerflux

Har skydd Ishavsveien som pesten og kommer nok til å fortsette med det.
Lader heller med 16A på et vilkårlig kjøpesenter enn disse.........
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

OddB

Transnova bør stille klarere krav til de de gir støtte til. Med sanksjonsmuligheter hvis de ikke følges. Kortautomater og selvstendige Type2-stasjoner.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: snurre100 på mandag 13. januar 2014, klokken 14:01
Ser på sidene deres at de økte prisene i dag..

http://www.ishavsveien.no/bli-kunde/priser-vilkar/

Klippekortet koster fortsatt det samme ser jeg. Det er lite aktuelt for min del å betale 100,- pr. gang jeg lader 30-60 minutter på en 22kW Type 2 stasjon. De får komme med et eget klippekort for disse med lavere pris før jeg vurderer det ihvertfall. Maks 50,- pr. klipp, slik som Grønn Kontakt tar.

Vel, uansett er det ikke aktuelt før den planlagte stasjonen på Gran kommer opp. Om den kommer opp...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

svingen

Sitat fra: jkirkebo på mandag 13. januar 2014, klokken 18:27
Sitat fra: snurre100 på mandag 13. januar 2014, klokken 14:01
Ser på sidene deres at de økte prisene i dag..

http://www.ishavsveien.no/bli-kunde/priser-vilkar/

Klippekortet koster fortsatt det samme ser jeg. Det er lite aktuelt for min del å betale 100,- pr. gang jeg lader 30-60 minutter på en 22kW Type 2 stasjon. De får komme med et eget klippekort for disse med lavere pris før jeg vurderer det ihvertfall. Maks 50,- pr. klipp, slik som Grønn Kontakt tar.

Vel, uansett er det ikke aktuelt før den planlagte stasjonen på Gran kommer opp. Om den kommer opp...

gi et pip hvis du hører noe om den her da,tør ikke kjøre oslo->gjøvik før den her er på plass (bor på nittedal så skal gå akuratt med en ION men det blir ikke før til sommeren jeg gjør det her med familien) svigerforldre bor på gjøvik :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Du kan jo eventuelt kjøre omveien via Minnesund, og hurtiglade der (kontant betaling i kassa på Statoil). Det er også hurtiglader på Gjøvik, som tar kredittkort  :).

svingen

Sitat fra: Leon på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:33
Du kan jo eventuelt kjøre omveien via Minnesund, og hurtiglade der (kontant betaling i kassa på Statoil). Det er også hurtiglader på Gjøvik, som tar kredittkort  :).

Takk får tips bor på skytta så tar 1 time og 30 min (skal til raufoss som ligger rett før gjørvik) men må jeg via minnesund tar det i teorien 1 time og 52 min men kommer nok til å gjøre det neste gang :)
Har og hørt att det er mye kø her på fredager/søndager? dvs ladekø høres ikke så morsomt ut ;)

Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Minnesund er nok en av stasjonene som med fordel kunne utvides fra ett til to ladeuttak ganske snart. Tror ikke det er så ille foreløpig, men det drar seg vel til ganske snart med dagens økning av elbiler.

Har tilfeldigvis litt info fra fredag 29/11-2013 i perioden 12:54 til 17:22:
Minnesund   - opptatt 12:54-13:26, 14:01-14:32, 16:26-16:42

Så kan jo du eventuelt følge med på http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet kommende fredag :)

Men nå har vi vel kanskje beveget oss litt bort fra temaet som var Ishavsveien, og nye eiere... :)

svingen

noen som har noe ny info om det her? (hvem som kjøper det her dem skal vel ha 10X prisen av hva dem er verdt så er vel ikke sikkert noen kjøper dem)
er veldig spent på hvem det blir og hvordan plannen blir får dem som ishavsveien har "planlagt" og sette opp....om det blir noe av dem.
Bor i Nittedal (oslo)

Hans Håvard Kvisle

Tipper det er Øystein Spetalen som skal kjøpe Ishavsveien. Han virker ganske keen på elbil.
St.Hanshaugen

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA