Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er alle like fornøyd?

Startet av Høgis, lørdag 14. desember 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

Høgis

Jeg er personlig veldig skuffet. Bilen går bra, men det er alt for mye som er for dårlig.
Kan forstå at noen er mektig imponert over bilen (nesten "halleluja" stemning), men de har nok ikke eid f.eks nyere 6- eller 7-serie BMW. Her er noen av mine erfaringer og frustrasjoner:

- Viskere stopper 10-12 cm. fra A-stolpen, mister alt for mye i synsfeltet.
- Viskere og hele visker konstruksjonen er rett og slett gammeldags og fungerer dårlig.
- Mye problemer med lading. Adaptere ikke levert, jeg får orange blinking ved lading. Var på Tesla Skøyen og fikk "fikset" dette, men det varte kun en ladning. Etter det jeg har fått vite, så kan jeg da ikke lade på annet enn 1-fase. Det betyr problemer når jeg skal på lengre turer.
Så jeg må vel flere turer til Skøyen?
- Ufattelig at Tesla leverer en så dårlig UMC (som heller ikke skal bukes i regnvær)
det bør være et tankekors for Tesla at folk kjøper Mennekes fra Salto for 5-6000,- kr. som fungerer feilfritt.
- Problemer med 3G (må stoppe og låse bilen før det er ok igjen), dette skjer ofte.
- Bremseklossene henger seg veldig ofte på etter parkering (over natta)
- Setene er vel ikke akkurat imponerend (vær så snill
Tesla.... lag like gode seter som BMW sport/comfort stolene)
- Tilpassning mellom skjermer/panser og dører er noe av det dårligste og mest unøyaktige jeg har sett (uansett bilmerke og pris på biler av nyere dato). Håper Tesla etterhvert skjønner at de de må bli mye bedre siden de konkurrer i det øvre segment. (mulig jeg har vært spesielt uheldig med min bil)
- Må ofte sette bilen i Drive flere ganger før den virkelig går i Drive (ganske irriterende :-( 
- Utrolig vanskelig og komme i kontakt med noen som helst i Tesla, uansett hva det måtte være. La f.eks. igjen en beskjed i dag på svarer til teknisk suport siden ingen kunne ta tlf. (kl. 14.00 i dag). Ingen har ringt tilbake. Ingen tilbakemeld. på XXX antall mail. Virker egentlig som det er helt greit og ikke svare på mail eller tlf . Har fått tlf. nr. til noen få...de svarer ikke på sms heller.
- Bilen er dårlig lydisolert. Grus og småsten som "knatterer" i innerskjermer høres veldig godt.
- Lakktykkelse er ikke serlig imponerende (Tesla har i snitt 75my, mens det er 150 my på f.eks BMW) i tillegg er mange av fargene serdeles myke (som f.eks svart)
- DAB radio er lite stabil
- Klima/varme regulering er ikke bra. Selv om temp. står på 20 grd. blir det over 25 grd. før det etterhvert nesten blir litt for kaldt.......rett og slett lite stabilt i forhold til hva jeg er vandt til.
- FM mottak er noe av det dårligste jeg har vært borte i, dette problemet blir ikke bedre iom. at DAB også er så ustabil.
-Mangler mye av det utstyret jeg er vant med på biler i dette segmentet (adaptiv cruise contr., active steering, dynamic drive, rattvarme, soft close, Ski-pose/gjennomlasting, fjernlysassistent, head-up display osv)
- Aldrig vært borte i en bil med så mye styr rundt dekk og dim.
Vinterdekk.....er det nødvendig i Norge? går det ikke med kontinentale helårsdekk??  Hvis ikke, hva med TMPS?? dim?? levering??? når???

Beklager til alle dere som er "TMS FRELST", jeg var det, men er det desverre ikke lengere.
Spesielt etter jeg fikk en uheldig start på min El-bil opplevelse.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

christian1986

Smaken er som baken. Jeg vet i alle fall at ingen som har prøvd bilen min har gjort noe annet enn å bli imponert. Personlig vil jeg aldri gå tilbake til dinosaurbilene, aldri :)

Leif1

Ikke fått min jeg, men om halvparten av det prakket som nevnes her skulle dukke opp på min, så ligger det en grå en på finn innen meget kort tid...

Konvertitt fra S til X

MrDriveby

Sitat fra: Høgis på lørdag 14. desember 2013, klokken 23:40
Jeg er personlig veldig skuffet. Bilen går bra, men det er alt for mye som er for dårlig.
Kan forstå at noen er mektig imponert over bilen (nesten "halleluja" stemning), men de har nok ikke eid f.eks nyere 6- eller 7-serie BMW. Her er noen av mine erfaringer og frustrasjoner:

- Viskere stopper 10-12 cm. fra A-stolpen, mister alt for mye i synsfeltet.
- Viskere og hele visker konstruksjonen er rett og slett gammeldags og fungerer dårlig.
- Mye problemer med lading. Adaptere ikke levert, jeg får orange blinking ved lading. Var på Tesla Skøyen og fikk "fikset" dette, men det varte kun en ladning. Etter det jeg har fått vite, så kan jeg da ikke lade på annet enn 1-fase. Det betyr problemer når jeg skal på lengre turer.
Så jeg må vel flere turer til Skøyen?
- Ufattelig at Tesla leverer en så dårlig UMC (som heller ikke skal bukes i regnvær)
det bør være et tankekors for Tesla at folk kjøper Mennekes fra Salto for 5-6000,- kr. som fungerer feilfritt.
- Problemer med 3G (må stoppe og låse bilen før det er ok igjen), dette skjer ofte.
- Bremseklossene henger seg veldig ofte på etter parkering (over natta)
- Setene er vel ikke akkurat imponerend (vær så snill
Tesla.... lag like gode seter som BMW sport/comfort stolene)
- Tilpassning mellom skjermer/panser og dører er noe av det dårligste og mest unøyaktige jeg har sett (uansett bilmerke og pris på biler av nyere dato). Håper Tesla etterhvert skjønner at de de må bli mye bedre siden de konkurrer i det øvre segment. (mulig jeg har vært spesielt uheldig mud min bil)
- Må ofte sette bilen i Drive flere ganger før den virkelig går i Drive (ganske irriterende :-( 
- Utrolig vanskelig og komme i kontakt med noen som helst i Tesla, uansett hva det måtte være. La f.eks. igjen en beskjed i dag på svarer til teknisk suport siden ingen kunne ta tlf. (kl. 14.00 i dag). Ingen har ringt tilbake. Ingen tilbakemeld. på XXX antall mail. Virker egentlig som det er helt greit og ikke svare på mail eller tlf . Har fått tlf. nr. til noen få...de svarer ikke på sms heller.
- Bilen er dårlig lydisolert. Grus og småsten som "knatterer" i innerskjermer høres veldig godt.
- Lakktykkelse er ikke serlig imponerende (Tesla har i snitt 75my, mens det er 150 my på f.eks BMW) i tillegg er mange av fargene serdeles myke (som f.eks svart)
- DAB radio er lite stabil
- Klima/varme regulering er ikke bra. Selv om temp. står på 20 grd. blir det over 25 grd. før det etterhvert nesten blir litt for kaldt.......rett og slett lite stabilt i forhold til hva jeg er vandt til.
- FM mottak er noe av det dårligste jeg har vært borte i, dette problemet blir ikke bedre iom. at DAB også er så ustabil.
-Mangler mye av det utstyret jeg er vant med på biler i dette segmentet (adaptiv cruise contr., active steering, dynamic drive, rattvarme, soft close, Ski-pose/gjennomlasting, fjernlysassistent, head-up display osv)
- Aldrig vært borte i en bil med så mye styr rundt dekk og dim.
Vinterdekk.....er det nødvendig i Norge? går det ikke med kontinentale helårsdekk??  Hvis ikke, hva med TMPS?? dim?? levering??? når???

Beklager til alle dere som er "TMS FRELST", jeg var det, men er det desverre ikke lengere.
Spesielt etter jeg fikk en uheldig start på min El-bil opplevelse.
Blir nok til at jeg vurderer en nyere og pent brukt BMW 6-serie med mye mer utstyr enn det Tesla kan tilby på en model S. F.eks denne   http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45028639
Bilen jeg får nå, kommer på nærmere 800'  legger jeg på 100-150 til så er dette et veldig greit alternativ. Er ikke avhengig av plassen (ei heller dif. på srøm og bensin).
Vedr. miljø......jada, sikkert mange som kjøpte TMS P. pga. det ....eller?

Leit at det har vært så mye problemer..
Står selv og venter på min TMS og håper de fleste barnesykdommene da er borte.

Litt off topic:
Bmw'en du linket til så jeg på her forleden på en bensinstasjon rett nede i gata.
Fantastisk bil dette også, veldig gjennomført ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

19quiz76

Kjedelig at du har fått det som må karakteriseres som en mandagsbil.

Mye av det du nevner var vel kjent stoff ved bestilling, sett bort fra vinterhjultrøbbel. Likevel virker det som du kanskje vil bli mer fornøyd med nyere BMW, ja.

Til spørsmålet i tittelen; vet ikke, men jeg er veldig fornøyd. Har riktignok bare hatt trøbbel med et dørhåndtak (skiftet motor to ganger), samt skjeve paneler. Visste at dette kunne være tilfelle, så sjekket nøye ved overtakelse. Står til retting på Drammen karosseri nå, tipper det blir greit nok.

Enig at Teslas organisasjon i beste fall kan kalles umoden.

Alt i alt mener jeg det er mye som kunne vært bedre, men jeg vekter personlig ikke disse forholdene på en slik måte at noen annen bil p.t. kunne vært et alternativ.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Bjoris

Kjipt å være så misfornøyd med en så kostbar investering, du kan antakelig være så heldig at du får pengene tilbake om du selger den nå. Siden du har fått bilen har jo prisen på bilen gått mye opp. Det hadde vel neppe vært tilfelle med nevnte BMW, men så er nok den bedre på mange områder.

Ellers nevner du jo en del ting som var kjent, dette med utstyr feks. Når det gjelder setene så vil jeg tro BWM setene er MYE tyngre? Antakelig er støyen også litt grunnet behovet for en ikke enda tyngre bil...

MrDriveby

En kollega av meg som også har bestilt TMS, var i statene i sist uke. Her var han både innom showroom i Las Vegas og showroom/service center I Los Angeles. Servicen der var av et hel annet kaliber.

*Egne dørvakter som tok deg imot.
*Servering av diverse godbiter og drikker.
*Veldig oppegående og positive selgere.
*Han ønsket en "body" til sin yngste med Zero emission på ryggen og almost på romta til sin yngste.
Dette hadde de desverre ikke i Vegas, mn han skulle på Roadtrip til LA, så hun ringte ens æren til filialen i LA og sørget for den var der. Da han ankom der, ventet en selger med bodien i egen teslapose (slik du får til dresser), nøkkelringer (fobbeskyttere) og netting til frunk som han også ønsket. Dette skulle han absolutt ikke betale for, en så engasjert teslafan skulle selvsagt få dette gratis :)

Her i landet selger Tesla seg selv og jeg føler enkelte ganger at vi blir nedprioritert i forhold til servicebiten. Både fra service centre og Nederland. Du har bestilt = vi har ikke tid.

Håper dette tar seg opp også her.

PS: har mange gode opplevelser også angående de ansatte i Stavanger, mn med for mye folk må du kjempe deg fram for da å få lov å stille et spørsmål.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Batteritralla

Håper virkelig lade problemene er sortert ut til min bil ankommer. Min samboer kommer til å bruke bilen, også når jeg er bortreist og ikke kan kjøre alskens triks for å få bilen til å ta lading.

Såfremt tesla ikke kan dokumentere at det er noe galt med nettet hjemme hos meg forventer jeg at lading av bilen er like enkelt som å fylle bensin.

Om tesla ikke kjenner sin besøkelsestid og ordner ordner opp i det som måtte oppstå av problemer, så er jeg kjent med kjøpsloven - og kommer til å følge opp iht denne.

Synes det er direkte flaut at et produkt til 3 ganger prisen av en leaf har disse problemene.

Min kusine har en leaf og har meg bekjent aldri hatt problemer med denne - og lader nok 3 ganger så ofte i tillegg ...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

TS

#8
Sitat fra: Høgis på lørdag 14. desember 2013, klokken 23:40
Jeg er personlig veldig skuffet. Bilen går bra, men det er alt for mye som er for dårlig.
Kan forstå at noen er mektig imponert over bilen (nesten "halleluja" stemning), men de har nok ikke eid f.eks nyere 6- eller 7-serie BMW. Her er noen av mine erfaringer og frustrasjoner:

- Viskere stopper 10-12 cm. fra A-stolpen, mister alt for mye i synsfeltet.
- Viskere og hele visker konstruksjonen er rett og slett gammeldags og fungerer dårlig.
- Mye problemer med lading. Adaptere ikke levert, jeg får orange blinking ved lading. Var på Tesla Skøyen og fikk "fikset" dette, men det varte kun en ladning. Etter det jeg har fått vite, så kan jeg da ikke lade på annet enn 1-fase. Det betyr problemer når jeg skal på lengre turer.
Så jeg må vel flere turer til Skøyen?
- Ufattelig at Tesla leverer en så dårlig UMC (som heller ikke skal bukes i regnvær)
det bør være et tankekors for Tesla at folk kjøper Mennekes fra Salto for 5-6000,- kr. som fungerer feilfritt.
- Problemer med 3G (må stoppe og låse bilen før det er ok igjen), dette skjer ofte.
- Bremseklossene henger seg veldig ofte på etter parkering (over natta)
- Setene er vel ikke akkurat imponerend (vær så snill
Tesla.... lag like gode seter som BMW sport/comfort stolene)
- Tilpassning mellom skjermer/panser og dører er noe av det dårligste og mest unøyaktige jeg har sett (uansett bilmerke og pris på biler av nyere dato). Håper Tesla etterhvert skjønner at de de må bli mye bedre siden de konkurrer i det øvre segment. (mulig jeg har vært spesielt uheldig mud min bil)
- Må ofte sette bilen i Drive flere ganger før den virkelig går i Drive (ganske irriterende :-( 
- Utrolig vanskelig og komme i kontakt med noen som helst i Tesla, uansett hva det måtte være. La f.eks. igjen en beskjed i dag på svarer til teknisk suport siden ingen kunne ta tlf. (kl. 14.00 i dag). Ingen har ringt tilbake. Ingen tilbakemeld. på XXX antall mail. Virker egentlig som det er helt greit og ikke svare på mail eller tlf . Har fått tlf. nr. til noen få...de svarer ikke på sms heller.
- Bilen er dårlig lydisolert. Grus og småsten som "knatterer" i innerskjermer høres veldig godt.
- Lakktykkelse er ikke serlig imponerende (Tesla har i snitt 75my, mens det er 150 my på f.eks BMW) i tillegg er mange av fargene serdeles myke (som f.eks svart)
- DAB radio er lite stabil
- Klima/varme regulering er ikke bra. Selv om temp. står på 20 grd. blir det over 25 grd. før det etterhvert nesten blir litt for kaldt.......rett og slett lite stabilt i forhold til hva jeg er vandt til.
- FM mottak er noe av det dårligste jeg har vært borte i, dette problemet blir ikke bedre iom. at DAB også er så ustabil.
-Mangler mye av det utstyret jeg er vant med på biler i dette segmentet (adaptiv cruise contr., active steering, dynamic drive, rattvarme, soft close, Ski-pose/gjennomlasting, fjernlysassistent, head-up display osv)
- Aldrig vært borte i en bil med så mye styr rundt dekk og dim.
Vinterdekk.....er det nødvendig i Norge? går det ikke med kontinentale helårsdekk??  Hvis ikke, hva med TMPS?? dim?? levering??? når???

Beklager til alle dere som er "TMS FRELST", jeg var det, men er det desverre ikke lengere.
Spesielt etter jeg fikk en uheldig start på min El-bil opplevelse.
Blir nok til at jeg vurderer en nyere og pent brukt BMW 6-serie med mye mer utstyr enn det Tesla kan tilby på en model S. F.eks denne   http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45028639
Bilen jeg får nå, kommer på nærmere 800'  legger jeg på 100-150 til så er dette et veldig greit alternativ. Er ikke avhengig av plassen (ei heller dif. på srøm og bensin).
Vedr. miljø......jada, sikkert mange som kjøpte TMS P. pga. det ....eller?

Alt dette er gammelt nytt for oss på forumet og kundeservicen i Oslo har et veldig stort forbedringspotensiale. Noen kommer fra enkle diesel stasjonsvogner, andre fra dyrere Porscher og BMW..

Det er klart BMW har mange options og bedre kvalitetskontroll enn det nyfødte Tesla har..

Det er flere ting på Model S jeg ikke hadde akseptert på en annen type bil.
(Sittekomfort i baksetet etc, manglende ACC etc )
Men, den har noe ingen andre biler har .. Å gå tilbake til fossilt blir aldri aktuelt for min del..

Vi som har kjøpt i år er en slags Betatestere uansett om vi vil eller ikke..
Det er naivt å tro at det blir problemfritt. Selv har jeg noen ubesvarte reklamasjoner og sårt trengte adaptere på tapeten...

Men, det tar noen uker til før jeg blir utagerende som denne italienske BMW kunden som fraktet bilen sin til bilmessen i Frankfurt for å knuse den: ;D

http://youtu.be/AFEvzoKT6nk
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

teslaman

Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Høgis

Jeg var veldig uheldig med leveransen av min TMS, men Tesla har løst dette problemet på en meget god måte.
Etter og ha brukt bilen en stund, er det endel ting som jeg savner/er missfornøyd med.
Er sikkert litt borskjemt og godt vant, men syntes det er greit å påpeke ting jeg savner eller ikke er fornøyd med.
Kanskje jeg er heldigere med bilen jeg får levert på nyåret?
Endel av problemene er jeg sikker på at det er flere enn meg som ønsker at Tesla forbedrer.
Har snakket med flere TMS eiere som kjører omveg hjem ;-)) , der er desverre ikke jeg enda.


P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Orcuz

Sitat fra: Batteritralla på søndag 15. desember 2013, klokken 00:37
Håper virkelig lade problemene er sortert ut til min bil ankommer. Min samboer kommer til å bruke bilen, også når jeg er bortreist og ikke kan kjøre alskens triks for å få bilen til å ta lading.

Såfremt tesla ikke kan dokumentere at det er noe galt med nettet hjemme hos meg forventer jeg at lading av bilen er like enkelt som å fylle bensin.

Om tesla ikke kjenner sin besøkelsestid og ordner ordner opp i det som måtte oppstå av problemer, så er jeg kjent med kjøpsloven - og kommer til å følge opp iht denne.

Synes det er direkte flaut at et produkt til 3 ganger prisen av en leaf har disse problemene.

Min kusine har en leaf og har meg bekjent aldri hatt problemer med denne - og lader nok 3 ganger så ofte i tillegg ...

Kjøpsloven kommer du nok ikke langt med, med mindre du har kjøpt bilen via et firma ;)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Jejl

Av negative opplevelser etter 3 mnd. kan jeg nevne at kona måtte trykke på resett knappene en gang, og at vi svingte innom tesla for å skifte den ene vindusviskeren siden gummien ikke var helt rett. Ellers ingenting.
Har til nå hatt en bil jeg vil kalle 99.9% problemfri.

frekri

De selger Tesla i Bergen og man skal ikke bruke UMC i regnvær?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Leif1

Sitat fra: Orcuz på søndag 15. desember 2013, klokken 00:54
Sitat fra: Batteritralla på søndag 15. desember 2013, klokken 00:37
Håper virkelig lade problemene er sortert ut til min bil ankommer. Min samboer kommer til å bruke bilen, også når jeg er bortreist og ikke kan kjøre alskens triks for å få bilen til å ta lading.

Såfremt tesla ikke kan dokumentere at det er noe galt med nettet hjemme hos meg forventer jeg at lading av bilen er like enkelt som å fylle bensin.

Om tesla ikke kjenner sin besøkelsestid og ordner ordner opp i det som måtte oppstå av problemer, så er jeg kjent med kjøpsloven - og kommer til å følge opp iht denne.

Synes det er direkte flaut at et produkt til 3 ganger prisen av en leaf har disse problemene.

Min kusine har en leaf og har meg bekjent aldri hatt problemer med denne - og lader nok 3 ganger så ofte i tillegg ...

Kjøpsloven kommer du nok ikke langt med, med mindre du har kjøpt bilen via et firma ;)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Det refereres til norsk kjøpslov nederst i vilkårene.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA