Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Toyota RAV4 EV

Startet av Kristia, torsdag 12. desember 2013, klokken 12:18

« forrige - neste »

PaulAsgeir

Bare å få fart på jdemoen! Kjørte tur/retur Oslo Stockholm kr himmelfartshelgen. Ladet tre ganger underveis hver vei. Alt fungerte problemfritt. Lå i ca 110 på motorveien, men det var greit med ladestasjoner så ingen "rekkevideangst". Kun en ladesøyle på hvert sted, men siden svenskene knapt har el-biler ennå var det aldri opptatt.
Ladet fra ca 20til rundt 80%, brukte Clever som tar betalt pr kwh og ikke tid. Da spiller det jo ikke noen rolle om det går tregere mot slutten, spesielt når ingen venter på plassen.

Trikkern

Chademo laderen ble montert allerede i mars, men virker som sagt ikke på grunn av feilmeldingen på bilen. Så nå begynner tålmodigheten min med sør import å bli brukt opp  >:( Skal ikke Ta over 6 måneder å få diagnoseutstyret til Norge.... Ingen her som tilfeldigvis kjenner noen som jobber på tesla verksted som har tilgang til diagnoseutstyr  ;)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

sven erik

Sitat fra: PaulAsgeir på mandag 23. mai 2016, klokken 20:51
Bare å få fart på jdemoen! Kjørte tur/retur Oslo Stockholm kr himmelfartshelgen. Ladet tre ganger underveis hver vei. Alt fungerte problemfritt. Lå i ca 110 på motorveien, men det var greit med ladestasjoner så ingen "rekkevideangst". Kun en ladesøyle på hvert sted, men siden svenskene knapt har el-biler ennå var det aldri opptatt.
Ladet fra ca 20til rundt 80%, brukte Clever som tar betalt pr kwh og ikke tid. Da spiller det jo ikke noen rolle om det går tregere mot slutten, spesielt når ingen venter på plassen.

så din fungerer perfekt

PaulAsgeir


Kamil1982

Trikkern: les  PM :). Hvor lang tid tar til dere å lade gjennom 40A kabel ?

TWL

Da er JdeMOen bestilt. Forventet leveringstid i overkant av 4 uker. Det er vel bare ett verksted som har erfaring med montering av laderen? Har forstått at det er veldig god veiledning på monteringa, så har lurt på om jeg skal forsøke ett verksted som har halvveis spesialisert seg på el-biler. Noen som har synspunkter?
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

Trikkern

Bruksanvisningen er veldig detaljert ja. Bilder for hvert trinn, så tror det skal mye til for å gjøre noen feil. Tony har selv sagt at alle verksteder som har en Toyota prius mekaniker kan utføre monteringen. Så ville ikke tro at et firma som har skrudd en del elbil vil ha noe problem med monteringen  :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

TWL

Ser av tidligere innlegg fra deg, Trikkern, at du har fått montert nye panserholdere. Etter det jeg kan se av bildene så er vel de til for å gjøre panseret "lettere"? Den gjør vel ikke noe med hvor mye panseret er oppe når det lades? Selv kunne jeg tenkt meg en panserholder som holder panseret så mye oppe som nødvendig når den står på lading. Ikke full åpning.
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

Trikkern

Det gjør panseret lettere ja. Men det er såpass mye "press" på dem oppover at du kan hvile panseret mot chademo håndtaket. Har ihvertfall sett det på andre biler at de har gjort det.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

sven erik

hvor fort lader dere bilen med chademo?

Trikkern

Liten oppdatering i tilfelle det er flere som venter på diagnoseutstyret.  Alt utstyr er nå hos Toyota sør. Men på grunn av ferieavvikling så var det ikke muligheter for å utføre feilsøking før etter uke 32 en gang  :-\ så da ble det ikke noen langturer med bil på meg i sommer. Har ventet siden januar på diagnoseutstyret så jeg kan få brukt chademo laderen, så er litt frustrerendes å vite at alt ligger på verkstedet men ingen kan utføre jobben  :( har også fått bekreftet fra Toyota Norge om at de ikke kommer til å ha en diagnosekabel fast i Norge. De ville heller ikke bestille en selvom vi eierne av bilene betalte for det. Noe jeg synes er veldig dårlig kundeservice fra Toyota Norge  >:(
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

TWL

Tusen takk for oppdateringa, Trikkern. Håpløst når Toyota holder på på det viset. Får i allefall ikke flere kunder Med den type kundebehandling. Vet du forresten om de kan foreta oppdatering av softwaren samtidig?
Ellers har jeg fått bekreftet forsendelse av JdeMOen i neste uke. Håper å få innstalert den før hele sommeren er over. Begynner heldigvis ikke på ferie før til mandagen, så noen langturer håper jeg det blir.
Ha en fortsatt god sommer.
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

PaulAsgeir

Håper du får den greit montert. Som det er sagt tidigere her, er det veldig bra monteringsanvisning, så en noenlunde oppegående mekaniker skulle ta det uten problem.
Jeg ser jo at bilen får en helt annennen bruksverdi med chademo.  Var på hytta i Trysil i ferien, ca 29 mil. En lading samtidig med handling og framme med mange mil  fortsatt tilgjengelig.
Jeg irriteres imidlertid av ulyd fra drivverket. Slitsom å høre på.
Er det andre her som også plages? Nå har bilen gått ca 70' km.

Trikkern

Jeg har også en liten ulyd fra motoren. Kommer av for lite smøring i motoren. Veldig kjent problem på disse bilene. Min er ikke så ille enda.hører den ikke når radioen står lavt på. Men skal få Toyota til å se på det når den skal inn dit nå snart. (Forhåpentligvis). De prøver å lære seg diagnoseutstyret på Toyota i Kristiansand nå. Har sagt ifra om at de kan få låne bilen min en ukes tid hvis de trenger en å teste det på. Begynner å bli litt desperat etter å få Chademoen igang nå  >:( snart inne i niende måned siden feilmeldingen dukket opp  :o
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

PaulAsgeir

Hei!
Hørt noe mer fra Toyota i Kristiansand ennå?
Bilen min går bra, bortsett fra ulyden. Tenkte å få kjørt oppgradering og at de kan få ta en sjekk av hva som skal gjøres med ulydproblematikken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA