Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium Center Console

Startet av Tønsberg, torsdag 12. desember 2013, klokken 07:00

« forrige - neste »

Fastlane83

Har nå pratet med Tesla ang prisen jeg fikk på PCC. De hadde gjort en feil, og korrekt pris er 4800kr. De skulle sende meg en ny regning.

Setter pris på at det ikke var noe problem å ordne opp i dette.
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Elbil fundamentalist

Bestilte PCC nå i piano. Foreslo for Tesla at de kan selge dette "flipp delselet" løst senere så det matcher interiøret ellers. Treverk er vanskligere å få matchet 100% selvsagt, men har man ett visst utvalg på service senteret, så kan man alltid få det som likner mest i mønster og farge.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Line

Bestilte akkurat Premium Center Console hos Tesla Skøyen nå. 4800,-
Tenkte jeg skulle få det sammen med årlig service, men blir litt ventetid da første ledige time var midten av april. Vet de har litt ventetid, men tenkte jan-feb.
Satt opp med en midlertidig time som var mulig ble fremskyndet da men....  :o

Toonster

Jeg bestilt en Model S med carbon interiør, blir det helt crash med Premium Center Console fargen? (har forstått den er piano sort)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

frosken

Nei, det er ikke krise med pianosort til karbonfiberinteriør.

Det største problemet som jeg ser det er den lave kvaliteten på det pianoforte lokket. Det er myk plast som ripes opp ekstremt lett.

Selv kjøpte jeg billig, selvklebende liksomkarbon på rull fra Biltema som jeg klippet til. Det matcher ikke 100%, men det ser utrolig mye bedre ut enn et ripete, blankt svart lokk.

oleredv

Fleire enn meg som opplever problemer med å lade mobil via den integrerte pluggen i Center Console? På min Samung S5 så virkar det som om kontakta tiltar litt for mykje framover i forhold til lokket som telefonen skal lene seg mot. Viss eg flyttar telefonen framover får den kontakt i ein viss posisjon.

Ellers synes eg kanskje monteringa av kontakten blei litt skeiv på min, er det nokon som har vore borti å demontere rundt denne og som har ein guide?
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Arath

Plastdetakslet i bunn løftes ut. Under det ligger ledningen. Kontakten er festet med 2 skruer. Det er også to skruer som holder sammen ett feste.

Klarte selv å knekke lightning kontakten. Brukte 5 min på bytte.

oleredv

#442
Sitat fra: Arath på fredag 27. november 2015, klokken 13:04
Plastdetakslet i bunn løftes ut. Under det ligger ledningen. Kontakten er festet med 2 skruer. Det er også to skruer som holder sammen ett feste.

Klarte selv å knekke lightning kontakten. Brukte 5 min på bytte.

Takker! Skal kikke på det i helga :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Allram

Sitat fra: oleredv på fredag 27. november 2015, klokken 11:23
Fleire enn meg som opplever problemer med å lade mobil via den integrerte pluggen i Center Console? På min Samung S5 så virkar det som om kontakta tiltar litt for mykje framover i forhold til lokket som telefonen skal lene seg mot. Viss eg flyttar telefonen framover får den kontakt i ein viss posisjon.

Ellers synes eg kanskje monteringa av kontakten blei litt skeiv på min, er det nokon som har vore borti å demontere rundt denne og som har ein guide?

Samme problem med samsung s6.

Åpnet dekselet og la litt papir under pluggen for å dytte den lenger frem, har fungert gull etter det :-)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

ctr46

Er det flere enn meg som har litt problemer med å få flasker/bokser o.l. til å passe i Tesla sin midtkonsoll? Det er for mye rom rundt til at det får noe særlig støtte. Svinger man litt så tilter hele boksen delvis over på siden. Er den nesten full så blir det bare søl.

Legger ved et par bilder som viser "problemet". Jeg har fundert litt på hvordan det kan bli "tightere" og for å teste litt så har jeg lagt noe papp imellom. Det hjalp mye men ser jo ikke særlig smart ut...

Vil gjerne høre om andre har noen løsninger/innspill :)
.

Allram

Sitat fra: ctr46 på onsdag 10. februar 2016, klokken 16:11
Er det flere enn meg som har litt problemer med å få flasker/bokser o.l. til å passe i Tesla sin midtkonsoll? Det er for mye rom rundt til at det får noe særlig støtte. Svinger man litt så tilter hele boksen delvis over på siden. Er den nesten full så blir det bare søl.

Legger ved et par bilder som viser "problemet". Jeg har fundert litt på hvordan det kan bli "tightere" og for å teste litt så har jeg lagt noe papp imellom. Det hjalp mye men ser jo ikke særlig smart ut...

Vil gjerne høre om andre har noen løsninger/innspill :)

Kan jo ta en runde med denne listen her nedi holderne? :)
http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag/Vindu/Tetningslist/Tetningslist-2000017159/
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

ctr46

Sitat fra: Allram på onsdag 10. februar 2016, klokken 16:14
Sitat fra: ctr46 på onsdag 10. februar 2016, klokken 16:11
Er det flere enn meg som har litt problemer med å få flasker/bokser o.l. til å passe i Tesla sin midtkonsoll? Det er for mye rom rundt til at det får noe særlig støtte. Svinger man litt så tilter hele boksen delvis over på siden. Er den nesten full så blir det bare søl.

Legger ved et par bilder som viser "problemet". Jeg har fundert litt på hvordan det kan bli "tightere" og for å teste litt så har jeg lagt noe papp imellom. Det hjalp mye men ser jo ikke særlig smart ut...

Vil gjerne høre om andre har noen løsninger/innspill :)

Kan jo ta en runde med denne listen her nedi holderne? :)
http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag/Vindu/Tetningslist/Tetningslist-2000017159/

Er ikke sikkert det var så dum ide, takk for tipset! :)
.

krister461

Sitat fra: krister461 på fredag 23. oktober 2015, klokken 15:54
Noen som har hørt noe rundt USB Type-C-kontakt i konsollen? Tesla Bergen visste ingenting...

Blir dumt om jeg må vente lenge og betale 1200 for å skifte til Type-C når det er en standard som kommer på mobiler allerede i dag...
Kom på at jeg har glemt å oppdatere tråden med løsning på denne. Det var ikke bare bare å skifte ledning da jeg ikke fant en Type-C-kabel som fungerte, hadde 90-graders vinkel og som passet i eksisterende holder.

Løsningen var her:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/54848-USB-C-connector-for-premium-front-console-no-plans-to-release/page2?p=1220909&viewfull=1#post1220909

Jeg brukte Shapeways til printing og en Orzly-kabel fra Ebay om jeg husker rett. :)

Amoss

Sitat fra: ctr46 på onsdag 10. februar 2016, klokken 16:11
Legger ved et par bilder som viser "problemet". Jeg har fundert litt på hvordan det kan bli "tightere" og for å teste litt så har jeg lagt noe papp imellom. Det hjalp mye men ser jo ikke særlig smart ut...

Så for litt siden - på en video mener jeg å huske? - noen som hadde løst det ved å plassere boksen "mellom" holderne der det på disse bildene var dette "grønn kontakt" kortet. Mener også vedkommende rett og slett hadde tatt bort de "ytterste" av disse buene da disse jo ikke var i bruk i denne konfigurasjonen. I og med at buene er flyttbare bør det uansett være mulig å få plassert dem slik at du får en passende åpning ett sted vil jeg tro...
Model S 85D

BMW850

Hva med en sånn type boks-kjøler? Kan være en løsning  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA