Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

Yttertorjen

#840
Samme her. Torsdag morgen er avtalt  :) :) :)

Hentingen avlyst: bilen står fremdeles i Tyskland, (ferdig produsert 13.06) en av de som er holdt tilbake i påvente av den nye oppgraderingen av programvare. Kjedelig, men egentlig greit å få noe som (forhåpentligvis) holder. Regner med at min er blant de heldige som blir holdt igjen grunnet lang avstand til forhandler, 40 mil. Ja ja - den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves !

Snart-i3

#841
Nå skal jeg også få bilen min, torsdag 7, bare 360 dager etter at jeg var hos Bavaria og fylte ut reservasjonsskjema. Skjemaet rotet de bort, selv om jeg fikk mail til "dere som har reservert". Ventet på at de skulle ta kontakt, og måtte til slutt mase meg til å få skrive kontrakt. Reservasjonsdatoen som ble registrert er derfor 5/9 og ikke 15/8. 

Har i alle fall klart å få med alle mulige forsinkelser, kontrakt signer 36 timer for sent for første pulje, 2,5 mnd ekstra fordi de gikk tom for skinn omtrent samme dag som bilen min skulle produseres osv. Det leveres ut en nesten identisk bil før min, selv om kontrakten er signert en måned senere og det ikke har vært en reservasjon (bra for deg MortenR).

Det har vært en periode hvor kona kunne få bilen hvis hun ville ha den. Nå er det mer "det er greit at den kommer". Har alltid kjørt Audi og planla en overgang til kun BMW på gårdsplassen ila 3 år. Dette er i alle fall satt på vent. Det blir vel en elektrisk Audi-SUV eller Passat 240hk TDI i stedet, alternativt en el-Golf og den gamle A6en som langturs-/hengefestebil.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

bromm

Sitat fra: Snart-i3 på tirsdag 29. juli 2014, klokken 20:04
Nå skal jeg også få bilen min, torsdag 7, bare 360 dager etter at jeg var hos Bavaria og fylte ut reservasjonsskjema. Skjemaet rotet de bort, selv om jeg fikk mail til "dere som har reservert". Ventet på at de skulle ta kontakt, og måtte til slutt mase meg til å få skrive kontrakt. Reservasjonsdatoen som ble registrert er derfor 5/9 og ikke 15/8. 

Har i alle fall klart å få med alle mulige forsinkelser, kontrakt signer 36 timer for sent for første pulje, 2,5 mnd ekstra fordi de gikk tom for skinn omtrent samme dag som bilen min skulle produseres osv. Det leveres ut en nesten identisk bil før min, selv om kontrakten er signert en måned senere og det ikke har vært en reservasjon (bra for deg MortenR).

Det har vært en periode hvor kona kunne få bilen hvis hun ville ha den. Nå er det mer "det er greit at den kommer". Har alltid kjørt Audi og planla en overgang til kun BMW på gårdsplassen ila 3 år. Dette er i alle fall avlyst. Det blir vel en elektrisk Audi-SUV eller Passat 240hk TDI i stedet, alternativt en el-Golf og den gamle A6en som langturs-/hengefestebil.
Skjønner frustrasjonen din Snart-i3, men det ser ikke ut til at du var altfor pågående med bestillingen din ref. dine tidligere poster... Jeg reserverte 14 august, bestilte 26 november (jada, ved personlig oppmøte hos forhandler - som uansett var så opptatt at de ikke kunne svare i telefonen på den tiden), og jeg fikk bilen 6te Mars... Nå er det iallefall ganske fånyttes om du skal holde BMW ansvarlig for akkurat det (eller forsto du rett og slett ikke at reservasjonslistene hadde en viss betydning/mening for akkurat denne bilen som de hele tiden har annonsert at de absolutt har begrenset produksjonskapasitet for ???). Dette skjer aldri på andre BMW-modeller, som du nå ikke skal kjøpe ?! Og som oftest får du en dino-variant 1-2 uker FØR de estimerer leveransen... JaJa...

Snart-i3

#843
Skal ikke starte noen stor diskusjon på dette her, men var der to ganger personlig og spurte om kontrakt. De henviste til at jeg skulle bli kontaktet. Tidlig desember var det ytterligere dialog (to-veis, telefon/mail), hvor leting etter reservasjon ble i gang satt. Til slutt skulle jeg komme ned for kontraktsignering, men det ble en dag for sent. Gidder ikke mase eller klage, bruker vanligvis pengene mine et annet sted i stedet. Det var også grunnen til at jeg så på noe annet enn Audi.
Det som irriterer meg er ikke at jeg kom sent i køen, men at min ble utsatt fra mai til august mens andre som ikke har reservert får bil før meg.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Real EoN

Da var det min tur å få utsatt levering pga skinn interiør  :(

+7 uker. Levering blir vel da i uke 44. Bestilte i midten av april.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

daghb

Bestilt i april jeg også, og fikk levert 25. juli, 2-3 uker før den ble lovet. Ikke skinninteriør, da  ;D

Ikke én feil på bilen - annet enn at forhandleren hadde montert feil skilt. Det rettet de fort opp så snart jeg hadde tatt en titt i det midlertidige vognkortet.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

hvrd

Etter en sommer med prøvekjøringer av det meste på strøm, endte det med bestilling av en i3 for to uker siden. Må ha hatt flaks med produksjon, foreløpig tidligste levering satt til 6. oktober. Selgeren på Bilia/Stenshagen Skøyen mente at dette kom av forsinkelser på bilene med skinnseter.

Thomas81

Endelig fått leveringsdato, 11. August kl 11 er 5 mnd venting endelig over!
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Aberg88

Sitat fra: Thomas81 på fredag 01. august 2014, klokken 12:37
Endelig fått leveringsdato, 11. August kl 11 er 5 mnd venting endelig over!
Min ble ferdig produsert 9.Juli, men jeg har enda ikke hørt noe fra selger. Hvilken havn blir bilene losset av?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Aberg88 på fredag 01. august 2014, klokken 16:00
Sitat fra: Thomas81 på fredag 01. august 2014, klokken 12:37
Endelig fått leveringsdato, 11. August kl 11 er 5 mnd venting endelig over!
Min ble ferdig produsert 9.Juli, men jeg har enda ikke hørt noe fra selger. Hvilken havn blir bilene losset av?
"Min" nr.2 ble produsert 10.07, og er i dag kommet frem til forhandler.
6 uker før tiden  ;D
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Aberg88

Sitat fra: LMOR på fredag 01. august 2014, klokken 19:57
Sitat fra: Aberg88 på fredag 01. august 2014, klokken 16:00
Sitat fra: Thomas81 på fredag 01. august 2014, klokken 12:37
Endelig fått leveringsdato, 11. August kl 11 er 5 mnd venting endelig over!
Min ble ferdig produsert 9.Juli, men jeg har enda ikke hørt noe fra selger. Hvilken havn blir bilene losset av?
"Min" nr.2 ble produsert 10.07, og er i dag kommet frem til forhandler.
6 uker før tiden  ;D
Da kan jeg vel bare slappe av og regne med at min kom på samme båt som din  ;D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

rth

Da ser det ut til at vi kan hente vår førstkommende torsdag.

Så blir det spennende å se om vi får en problemfri AC. Vet ikke om biler som leveres nå har fått denne oppdateringen som det har vært så mye snakk om.


Richard

daghb

Sitat fra: rth på lørdag 02. august 2014, klokken 19:45
Så blir det spennende å se om vi får en problemfri AC. Vet ikke om biler som leveres nå har fått denne oppdateringen som det har vært så mye snakk om.

Ikke sikker på hva slags problemer det er snakk om - vår AC er i alle fall helt problemfri.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA