Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#1005
Wow, det blir jo spennende. En utfordringer er vel at nærmeste Tesla verksted blir Trondheim. Det har vært snakk om er verksted i Bodø, men jeg tror de planene er lagt på is.

Heldigvis åpnes verksted i Tromsø snart, så da blir det bare ca 8,5 timer til verkstedet, i stedet for 9,7 timer...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OleJA

Bjørn: Har du vurdert hvordan dette slår ut skattemessig i forbindelse med Model-X'en du trolig vinner? Når du tidligere hadde en jobb på UiO, så var verving av Tesla kunder ikke endel av ditt yrke, og dermed trolig skattefritt.

Når du nå planlegger å leve av å lage YouTube presentasjoner og tester av Tesla, så havner du nok fort langt inn i gråsonen for at Model X regnes som skattepliktig inntekt.

Birger

Sitat fra: bb på fredag 28. august 2015, klokken 00:24

http://youtu.be/51cWvJWcl9w

Stilig valg Bjørn.

Du nevnte språkopplæring i videoen din. Har der sett på www.Duolingo.com? Resten av familien her lærer sg fransk , og jeg holder på med Spansk. Et imponerende og gratis system. Dersom du setter deg opp som din frues veileder så kan du følge med på fremgangen også.

Lykke til!
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

krister461


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: OleJA på fredag 28. august 2015, klokken 15:34
Bjørn: Har du vurdert hvordan dette slår ut skattemessig i forbindelse med Model-X'en du trolig vinner? Når du tidligere hadde en jobb på UiO, så var verving av Tesla kunder ikke endel av ditt yrke, og dermed trolig skattefritt.

Når du nå planlegger å leve av å lage YouTube presentasjoner og tester av Tesla, så havner du nok fort langt inn i gråsonen for at Model X regnes som skattepliktig inntekt.
Bilen ble vel vunnet mens han ikke jobbet med dette, så det er nok ikke veldig problematisk.

Men der han før kunne utføre Nimber tasks og få penger fra youtube skattefritt, fordi det vil regnes som en hobby, så er overskuddet nå skattepliktig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bb

Sammenligning av superchargerhastighet på 70 og 85 kWh. Det er imponerende at 70 har såpass god ladehastighet. Man ser at effekten flere ganger faller for deretter å øke igjen. Dette er trolig fordi batteriet blir for varmt og den må throttle litt. Jeg har forresten valgt å ikke ta med 60 kWh fordi denne tidligere hadde en bug som gjorde at den ladet for sakte.

http://youtu.be/AQIp6DmLQQc

Sitat fra: TRM på fredag 28. august 2015, klokken 00:39
Verdens første profesjonelle YouTube-Tesla-tester? Gratulerer! Gleder meg allerede til å se Model S/X i Norges flotteste natur! Regner med det blir noen turer innom Lofoten og Vesterålen også?
Ja, det blir garantert noen turer til Lofoten :)

Sitat fra: lurium på fredag 28. august 2015, klokken 09:07
Tesla burde ansette deg i Bodø. Du er den beste selgeren de har.
De ansatte hos Tesla kan ikke delta på vervekampanjen. Det er nok best at jeg opererer uavhengig av Tesla. Vi må jo skaffe en Model 3 for wifey :P

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 28. august 2015, klokken 09:13
Wow, det blir jo spennende. En utfordringer er vel at nærmeste Tesla verksted blir Trondheim. Det har vært snakk om er verksted i Bodø, men jeg tror de planene er lagt på is.

Heldigvis åpnes verksted i Tromsø snart, så da blir det bare ca 8,5 timer til verkstedet, i stedet for 9,7 timer...
Jeg håper å få rekruttert flere kjøpere i Bodø slik at Tesla etter hvert etablerer seg der også.

Sitat fra: Birger på fredag 28. august 2015, klokken 17:02
Sitat fra: bb på fredag 28. august 2015, klokken 00:24

http://youtu.be/51cWvJWcl9w

Stilig valg Bjørn.

Du nevnte språkopplæring i videoen din. Har der sett på www.Duolingo.com? Resten av familien her lærer sg fransk , og jeg holder på med Spansk. Et imponerende og gratis system. Dersom du setter deg opp som din frues veileder så kan du følge med på fremgangen også.

Lykke til!
Takk for tips. Jeg skal vurdere det :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Toonster

Hei Bjørn

Vil du si noe mer om dine erfaring med 70D?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

bb

Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:14
Hei Bjørn

Vil du si noe mer om dine erfaring med 70D?
Det kommer videoer om dette senere.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Toonster

Sitat fra: bb på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:16
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:14
Hei Bjørn

Vil du si noe mer om dine erfaring med 70D?
Det kommer videoer om dette senere.

Ser frem til det :)

Men mener du senere som i senere i kveld, eller om en uke? :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Toonster

Sitat fra: bb på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:36
Senere som om "to teslauker" :P

ho ho, oh shit!

Får bare vente i spenning da :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Lommelund

Takk for informativ filmsnutt. Det mest oppsiktvekkende var kanskje prisen - liten forskjell på S og X. Antar at det følges opp her i Norge også.

krister461


bb

Sitat fra: krister461 på onsdag 02. september 2015, klokken 10:42
Ang. spoileren bak så finner det både videoer og bilder av den, f.eks. her:
Fett :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA