Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

christian1986

Antar en slik post blir som å banne i kirken, men det får ikke hjelpe.

Nå er det litt under en uke til jeg får bilen, uten at jeg har klart å få dette bekreftet. Henvendelser til min DES blir stort sett møtt med taushet eller i beste fall svært vage svar. Dette er for dårlig, og er med på å ødelegge perioden med spenning før bilen endelig er her.

Det som nå får det til å renne over er at min DES ei heller kan bekrefte at jeg får bilen med vinterdekk. Antar flere av dere mener jeg burde være innforstått med dette etter postene her på forumet, men det forandrer ikke faktum. Bilen ble bestilt på vinteren i fjor, hvor lang tid trenger en på å sikre seg nok vinterdekk? Dette er håpløst og et hån mot oss som tar steget og selger gammel bil for å kjøpe en Model S.

Så vil sikkert noen av dere si at det er en bedrift med voksesmerter. Dette kan jeg til dels være enig i, men da burde det være mulig å være litt ydmyk i stedet for å bare svare kunder med taushet. Jobber selv med å levere itsystemer som godt kan koste mindre enn en model s. En ting er sikkert, jeg hadde ikke hatt jobb i dag om jeg behandlet kundene på den måten tesla nå gjør.

Til dere som vil mene at jeg er et troll, så vil jeg begrave den debatten. Får som sagt bilen i neste uke(blir stående til pynt med "helårsdekk") og en del Teslaaksjer. Syntes det er synd å se et så lovende selskap skli ut på denne måten..

Hjertesukk fra oppgitt kunde!

Capriso

Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.
Model S. P85, Signal rød.

jalias

Huff.....

Men nå kan det virke som kundebehandlingen er forskjellig på utsalgsstedene til Tesla.
Hvor holder din DES til Christian?

Li-Ion

Sitat fra: Capriso på torsdag 21. november 2013, klokken 21:53
Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.

Det vel ikke dette som er poenget tror jeg. Når jeg handler bil til 750.000,- så forventer jeg for f@#$ bedre service og opplegg enn det jeg og andre nå opplever fra Tesla.  Men....som alle sier: bilen er så flott at vi svelger det meste....
Teslaeier siden 2013 :)

christian1986

Sitat fra: Capriso på torsdag 21. november 2013, klokken 21:53
Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.
For det løser selvsagt det faktum at de har svært dårlig kundebehandling. Problemet er at vinterdekkene på mange måter er toppen av isfjellet.

Vet at det ikke er bare meg som har slitt med å få svar tidligere i prosessen på mail, samt å nå gjennom på telefon er bortimot umulig.

Min DES antar jeg holder til i Bergen, uten at jeg er sikker. Har snakket med han en gang, for 6 uker siden. Mulig jeg har vært uheldig, men det har vært erfaringen min hele veien.

Har så lite tiltro på at jeg faktisk får bilen min i neste uke, ettersom det er umulig å få en bekreftet dato. Og hva hvis det er snø?

Som nevnt vet jeg at jeg banner i kirken, men av og til må det være lov å kalle spade for en spade.

bosse

Helt legitim kritikk. Tesla har mye å hente seg inn på, selv om de har en fantastisk bil. Det Jeg er usikker på er om dette med informasjonsvakuum er et generelt problem i Tesla, eller om det er regionalt (EU) eller lokalt (Norge).

Det er også tragisk at folk nå får utlevert bil uten ordentlige sko. De som ikke følger med på dette forumet før levering må jo bli rasende når de får bilen utlevert med beskjed om at dekka kommer seinere, og må dermed (i beste fall) kjøre bilen hjem og la den stå.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Bonefish

Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 21. november 2013, klokken 22:02
Sitat fra: Capriso på torsdag 21. november 2013, klokken 21:53
Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.

Det vel ikke dette som er poenget tror jeg. Når jeg handler bil til 750.000,- så forventer jeg for f@#$ bedre service og opplegg enn det jeg og andre nå opplever fra Tesla.  Men....som alle sier: bilen er så flott at vi svelger det meste....
+1
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Leif1

Kanskje en bare skulle betale faktura når den tid kommer og så bare la den stå foran butikken, helst rett foran døra, med beskjed om at den hentes så snart vinterdekkene er på..?
Konvertitt fra S til X

Quattro

Hører kritikken og ser at den er relevant. Jeg har ikke mottatt bil ennå, tar nok noen måneder og håper det blir ryddet opp i. Jeg har en dårlig erfaring med Telsa og det var en tidlig prøvekjøring på 15 minutter rundt kvartalet på Alnabru. Dette rapporterte jeg tilbake til Tesla og ble oppringt fra Tesla hvor de beklaget situasjonen. Resultatet ble egentlig at jeg utsatte bestillingen min av Model S med 6 måneder.

Har du tatt dette opp med noen "andre" enn din DS i Tesla slik at de får tilbakemelding og dermed mulighet til å forbedre seg?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

scoot

Bare for å skyte inn dette med vinterdekk.


Helt seriøst, hva er egentlig Tesla sitt problem? Er det vinterdekkene det er leveringstid på, eller er det felgene? I denne bransjen kan du få lagd felger over natta, dekk på spesialbestilling.

BMW har jo til og med fått spesialprodusert vinterdekk til den rare 19toms dimensjonen sin til nordiske land. Dette er allerede spikret lenge før noen i hele tatt snakker om å få bilen sin. JA, BMW er store og alt det der. Men sorry Tesla, det der er ingen unnskyldning.

Du kan ikke levere en ny bil i skandianavia på vinteren, og si "beklager, men vi har ikke fått vinterdekkene dine enda". Det funker ikke sånn.
2009 Revai

christian1986

Sitat fra: Quattro på torsdag 21. november 2013, klokken 22:12
Hører kritikken og ser at den er relevant. Jeg har ikke mottatt bil ennå, tar nok noen måneder og håper det blir ryddet opp i. Jeg har en dårlig erfaring med Telsa og det var en tidlig prøvekjøring på 15 minutter rundt kvartalet på Alnabru. Dette rapporterte jeg tilbake til Tesla og ble oppringt fra Tesla hvor de beklaget situasjonen. Resultatet ble egentlig at jeg utsatte bestillingen min av Model S med 6 måneder.

Har du tatt dette opp med noen "andre" enn din DS i Tesla slik at de får tilbakemelding og dermed mulighet til å forbedre seg?

Skulle svært gjerne gjort det, men hvem skal jeg snakke med? Ringe inn? Sende mail via kontaktskjemaet på nettsiden deres? Kommer ingen vei med de kanalene jeg har tilgang til...

Quattro

Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:15
Sitat fra: Quattro på torsdag 21. november 2013, klokken 22:12
Hører kritikken og ser at den er relevant. Jeg har ikke mottatt bil ennå, tar nok noen måneder og håper det blir ryddet opp i. Jeg har en dårlig erfaring med Telsa og det var en tidlig prøvekjøring på 15 minutter rundt kvartalet på Alnabru. Dette rapporterte jeg tilbake til Tesla og ble oppringt fra Tesla hvor de beklaget situasjonen. Resultatet ble egentlig at jeg utsatte bestillingen min av Model S med 6 måneder.

Har du tatt dette opp med noen "andre" enn din DS i Tesla slik at de får tilbakemelding og dermed mulighet til å forbedre seg?

Skulle svært gjerne gjort det, men hvem skal jeg snakke med? Ringe inn? Sende mail via kontaktskjemaet på nettsiden deres? Kommer ingen vei med de kanalene jeg har tilgang til...

Mitt kontaktpunkt hos Tesla har vært Heidi Torgnes, også hun som ringte meg. Kun positive erfaringer med henne!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

getor

Er jo helt enig i kritikken christian1986 reiser. Akkurat det samme som jeg fremførte når det gjalt vinterdekk og ladeadaptere. Det siste kostet meg kr. 17,500 i Mode 3 Salto-boks (som forøvrig har fungert prikkfritt så noen jeg absolutt anbefaler dersom man går med tanker om det).

Poenget er og dette terpers det på til det kjedsommelige, at Tesla Norge ikke klarer å levere i hht til skapte forventninger. Og som markedsfører selv så er vel det noe av det første vi lærer på den skolen at man ikke skal love mer enn du klarer å levere, med andre ord - innfri forventningene.

Når det en skjelden gang skjærer seg så kommuniser ihverfall slik at kunden vet at a) hva som foregår og b) at du som selger gjør hva pokkern som helst for å hjelpe til. Å holde kjeft, gjemme seg og så håpe problement går bort er noe av det dummeste - og avstedkommer christian1986s kritkk såvel som min.

Det sagt, jeg fikk bilen for 2 uker siden og har gjort unna 1,800km og makan til kjøretøy har ikke jeg verken eiet eller kjørt før. Om enn mager trøst for de som venter, gled dere!

Og de fordømte vinterdekkene må de da forsvingenede se å få orden på! Har ikke Tesla sine egne felger og dekk på lager så får de gå ut å kjøpe da! Hvor vanskelig kan dette være?


Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Cecilie

Det er på en måte godt å høre at jeg ikke er den eneste som er frustrert over dette, selv om det ikke gjør meg mindre frustrert. Min DS svarte vagt på epost i begynnelsen, svarte ikke på alt jeg spurte om (måtte gjenta spørsmål flere ganger), og da jeg prøvde å ta kontakt en uke før levering for å få bekreftet at alt var i rute og at bilen skulle komme med vinterdekk, så var han klin umulig å få tak i... Torsdag før levering (leverinsgdag på mandag) så fikk jeg en telefon fra back-office. Hyggelig kar som lurte på hvilket forsikringsselskap jeg hadde valgt. Dette hadde jeg sendt mail til DS om tidligere (uten noe respons), og fikk da vite at han da sikkert bare hadde glemt å legge det inn, men at alt var i rute for levering på mandag (greit å vite det da...). Prøvde så å spørre om dette med vinterdekk, men da ble han bare spak og unskyldte seg med at han bare jobbet på back-office og ikke kunne svare på det, men lovte at jeg skulle få et svar. Hørte ikke noe mer.
Utlevering ble gjort av en annen DS. Har aldri hørt noe mer fra han jeg mailet med i begynnelsen. Han var også hyggelig og alt det der. Men når det kom til vinterdekk, så var det pin umulig å få noe som helst fornuftig informasjon. Jeg sa at det var jo helt håpløst at de ikke kunne levere ut vinterdekk på vinteren i Norge, og han var enig i det, men kunne likevel ikke gjøre noe.
Det blir bare for dårlig. Jeg er rett og slett skuffet. Og selv om det på ingen måte er krise for meg at jeg ikke kan kjøre Teslaen min akkurat nå (jeg pendler ikke med bil, og har en gammel fossilbil med vinterdekk på...), så ødelegger det hele godfølelsen. Jeg er ikke en god Tesla-ambassadør akkurat nå, for hver gang temaet kommer opp med venner og kolleger nå, så blir det mest frust fra meg om vinterdekk og manglende informasjon fra Tesla. Jeg har snakket varmt om Tesla hele året jeg har ventet på bilen min. Nå er det nok liten glede å spore i stemmen min når temaet kommer opp. Bilen er flott den. Jeg elsker den. Jeg ønsker Tesla alt vel og at de skal lykkes. Men Tesla Norge går meg på nervene...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA