Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hoteller med ladefasiliteter i Norge

Startet av fonberg, onsdag 20. november 2013, klokken 14:09

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: bblomst på torsdag 13. februar 2014, klokken 20:47
Fått denne oversikten fra Choice. De jobber med en bedre oversikt på hjemmesiden, men usikkert når den er klar.

får ikke åpnet fila.. hva salgs program trenger man..?

jkirkebo

Sitat fra: sn0le på fredag 14. februar 2014, klokken 16:28
@Tekberg:
Men da bør de egentlig få satt et 32A 1-fas blått stikk på den kursen.
Eller ha en overgangskabel fra 3-fas kontakt til 1-fas kontakten som er på UMC.

De som har planer om å lade på hoteller, campingplasser og lignende i Norge bør nok vurdere å ha med slikt adapter selv. 32A 3-fase er en svært vanlig plugg å finne, 32A 1-fase svært sjelden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Philip Marlowe

Sitat fra: Bjørn på fredag 14. februar 2014, klokken 17:14
Sitat fra: bblomst på torsdag 13. februar 2014, klokken 20:47
Fått denne oversikten fra Choice. De jobber med en bedre oversikt på hjemmesiden, men usikkert når den er klar.

får ikke åpnet fila.. hva salgs program trenger man..?

Word  :)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

mrm

Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Tekberg

Sitat fra: sn0le på fredag 14. februar 2014, klokken 16:28
@Tekberg:
Men da bør de egentlig få satt et 32A 1-fas blått stikk på den kursen.
Eller ha en overgangskabel fra 3-fas kontakt til 1-fas kontakten som er på UMC.
Regner med at hvis jeg benytter meg av dette hotellet i sommer så skal jeg legge igjen en overgangskabel til de som takk for at de bidrar til muligheten for lading. Men helt enig med deg, det er vel ikke verre en å sette opp ett 1fas støpsel ved siden av den med 3 faser?..
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

bonski

Sitat fra: Birger på onsdag 20. november 2013, klokken 14:34
Scandic Edderkoppen i Oslo har mulighet for lading i garasjeanlegget under hotellet.

Det er svært trangt der og jeg er ikke sikker på om jeg hadde tatt sjansen på å ta med en Model S ned der....

Ha, det er sikker og visst. Var det for en stund siden med min i-Miev, og det var nesten skummelt å kjøre ned der med den lille bilen. Så bl.a en Audi Q5 der nede, men ikke f... om jeg hadde kjørt ned dit med en Tesla S.

Camilla

Trondheim, Scandic Solsiden: Parkeringskjeller med flere vanlige stikk (16A). Koster 185 i døgnet for parkeringen.

dotten

lag en app, ta 7/14 kr for den, som innebefatter lading på hoteller.. Jeg ville betalt. ;-)
S85

P85D fra mars 2015

Birger

Sitat fra: bonski på lørdag 15. februar 2014, klokken 01:13
Sitat fra: Birger på onsdag 20. november 2013, klokken 14:34
Scandic Edderkoppen i Oslo har mulighet for lading i garasjeanlegget under hotellet.

Det er svært trangt der og jeg er ikke sikker på om jeg hadde tatt sjansen på å ta med en Model S ned der....

Ha, det er sikker og visst. Var det for en stund siden med min i-Miev, og det var nesten skummelt å kjøre ned der med den lille bilen. Så bl.a en Audi Q5 der nede, men ikke f... om jeg hadde kjørt ned dit med en Tesla S.
¨

Det er uhyggelig trangt der. Var nede der med en Mondeo.... Det var en slitsom opplevelse.

Anbefales ikke med en Model S som er enda bredere en Mondeo'en.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Kjelli

Thon hotell Oslofjord. Rett ved Sandvika kjøpesenter. Gratis parkering for elbiler,  garasjen i kjeller er teppebombet med schuko. Det står 2 røde stikk og, men 32 amp så overgang trengs.

Nordtroms

Sitat fra: Kjelli på onsdag 16. april 2014, klokken 08:53
Thon hotell Oslofjord. Rett ved Sandvika kjøpesenter. Gratis parkering for elbiler,  garasjen i kjeller er teppebombet med schuko. Det står 2 røde stikk og, men 32 amp så overgang trengs.

Røde 32A? Det finnes jo ikke noe bedre! Det gir pr. dd. 18 kW og forhåpentligvis snart 22kW. Selvfølgelig om man er i besittelse av en portabel type2 boks. ;D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Oreo

Dalen Hotell innerst i Telemarkskanalen har jo annonsert at de vil tilby 22KW lader til gjester og andre mot å levere førerkortet som depositum. Var innom der i dag for å sjekke ut. For det første er de sesongåpent ( om sommeren ) og for det andre så det ikke ut som alt var klart for lading ennå. Antar den støpte betongfundamentet er tiltenkt 22kW'ern. For det tredje er dette kun 2 mil fra Åmot og Vinjekroa som per. I Dag er det hotteste tipset for neste SC i følge mine tolkninger
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

svingen

#43
Sitat fra: svingen på fredag 18. april 2014, klokken 16:05
Sitat fra: Oreo på torsdag 17. april 2014, klokken 23:41
Dalen Hotell innerst i Telemarkskanalen har jo annonsert at de vil tilby 22KW lader til gjester og andre mot å levere førerkortet som depositum. Var innom der i dag for å sjekke ut. For det første er de sesongåpent ( om sommeren ) og for det andre så det ikke ut som alt var klart for lading ennå. Antar den støpte betongfundamentet er tiltenkt 22kW'ern. For det tredje er dette kun 2 mil fra Åmot og Vinjekroa som per. I Dag er det hotteste tipset for neste SC i følge mine tolkninger

Det er vel i løp av mai som skal være klart :-) ut i fra jeg har skjønt er det samarbeid mellom kommunen turist kontoret og hotelle så bør være åpent mere enn mitt i sommeren. Bør kunne gjøre avtale med coop som er åpent fra 09:00 til 21:00 eller bare være åpent. Når hotelle er stengt. Ha nøkkel der.Håper det kommer vanlige kontakter og så slike som meg ikke tar enn 22kw da jeg ikke får lada mere enn vanlig stikk kontakt :-) kjekt å lade når man skal handle på coop. Kanskje blir økning av elbil i distrikte
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Sense

#44
Til dere som leter etter lading på hoteller i Oslo.
Prøv Thon Hotel Linne, ved Brobekk. Ikke midt i sentrum, men få minutter unna.
De har flere ladepunkter, bl.a. 2 stk 22 kw med type 2 kontakter. Gratis lading, men betaling for parkering.

Bergo Hotel ved Beitostølen, har også ladepunkt i sentrum helt inntil hotellet. Det er kommunen som har satt opp 2 ladere med 22 kw, type 2 kontakter. Tror også det var en Schuko kontakt i tillegg (litt usikker.) Alle gratis.

Edit : Adressen er: Bygdinvegen 3782, 2953 Beitostølen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA