Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Key not detected

Startet av Balrog, torsdag 07. november 2013, klokken 10:56

« forrige - neste »

Balrog

Låser opp, setter meg inn og får "Key not detected" med nøkkel i lomma til stadighet. Noen tips for å unngå denne irritasjonen?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Spinner

Har du kortholder av metall eller lignenede i lomma og? Har merket at min sperrer signalet fra nøkkelen innimellom.

laumb

Bytte batteri?
Mulig det er kommet med noen gamle batterier til Europa? Jeg fikk meldingen en gang - instareaksjonen var å bytte batteri i begge nøkler umiddelbart. Fordi jeg kan.

Knirkefritt siden.

OleJA

Dersom nøkkel har blitt lagret i lengre tid innenfor rekkevidde av bilen, så har bil og nøkkel kontinuerlig kommunisert, og dermed tømt batteriet til nøkkelen. Kan typisk ha skjedd under transport av bilen dersom f.eks nøkkel da ligger i bilen eller i samme container.

sindrej

Merker at den av og til kan være grinete på å detektere nøklen om den ligger sammen med andre elektroniske dingser som mobil.

rklokk

Sitat fra: laumb på torsdag 07. november 2013, klokken 11:08
Bytte batteri?
Mulig det er kommet med noen gamle batterier til Europa? Jeg fikk meldingen en gang - instareaksjonen var å bytte batteri i begge nøkler umiddelbart. Fordi jeg kan.

Knirkefritt siden.

Fordi du kan; Betyr det at alle kan? Hvilken batteritype er det? Man risikerer ikke at nøkkelen må reprogrammeres mot bilen?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

laumb

CR2032.

Vipp av dekselet på undersiden og bytt ut (fra midten undersiden og mot "foran"). Må ikke programmere opp. Den ene lå uten batteri i lang tid mens jeg var ute å handlet batteri.

laumb

Tok ett bilde for deg i samme slengen. ;)


rklokk

Sitat fra: laumb på torsdag 07. november 2013, klokken 15:56
CR2032.

Vipp av dekselet på undersiden og bytt ut (fra midten undersiden og mot "foran"). Må ikke programmere opp. Den ene lå uten batteri i lang tid mens jeg var ute å handlet batteri.

Toppers, nye slike har jeg jo liggende i skuffen. Takk for nyttig info  :)
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA