Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Car-El på fredag 29. august 2014, klokken 23:11
No e Car-El hjemme igjen. "Ripa" som kjerringa stylet Car-El med, til kroner 56 000,-  :o , er reparert.

No er det (nesten) bare lykke. :)
Hvis kjerringa skal blidgjøre kaillen etter uhellet bør det bli litt lykke framover ja :)

SitatKjipt å finne disse, som jeg ikke aner hvor kommer fra:
Sikkert ikke noen trøst, men jeg har også funnet en loddrett stripe a la dine. Omtrent midt på sidedør. Fatter ikke hvordan det kan ha gått til.

Car-El

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. august 2014, klokken 07:43
Kjipt å finne disse, som jeg ikke aner hvor kommer fra:
Sikkert ikke noen trøst, men jeg har også funnet en loddrett stripe a la dine. Omtrent midt på sidedør. Fatter ikke hvordan det kan ha gått til.
[/quote]

Muligens fra bildører. Selv om folk setter dem så "pen" inntil at det blir ikke merke. Så setter dem seg inn i bil eller går ut av bilen så endres vekten og bildøren skapes opp eller ned.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Roma

Tja.. merke etter veske med knapper på? Ellers merker jeg at enkelte "tøffe" mannfolk går litt ekstra breiskuldra. Det kan bli trangt nok mellom biler på feks en ferje, og så har dem gjerne en stor klokke på også der de stryker seg i mellom bilene.

petersv

Sitat fra: Roma på lørdag 30. august 2014, klokken 08:57
Tja.. merke etter veske med knapper på? Ellers merker jeg at enkelte "tøffe" mannfolk går litt ekstra breiskuldra. Det kan bli trangt nok mellom biler på feks en ferje, og så har dem gjerne en stor klokke på også der de stryker seg i mellom bilene.

God teori, men da hadde vel ripene vært horisontale?

VigdisA

Loddette striper på døren = Barn som skal"hjelpe" å vaske bilen? Som står kjeder seg mens de venter på de voksne?
Har foreløpig avverget hjelpsomme hender her. -krysser fingrene..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Brede

Ivrige hunder som skal se inn vinduet, eller "hilse" på sjåføren er en selvopplevd "vertikal ripemetode"..

afitch80

Da var det dessverre min tur å havne her.  :( Takket være en lastebilsjåfør.
Skulle ta til høyre i et kryss i sentrum av Bergen i går. En lastebil skulle motsatt vei. Denne kutter svingen slik at jeg må svinger mer mot høyre for å unngå at lastebilen treffer mitt fremre venstre hjørne. Dette må jeg gjøre akkurat litt for tidlig. Altså rett før bakre høyre hjul passerer hjørnet på fortauskanten. Dere skjønner vel alle hvordan dette ender. Skrapelyd fra h.....te. Og felgen ser nå ikke ut (se bilde under).  :'(
Pga trafikk fikk jeg verken stoppet eller snudd for å kjøre etter lastebilen. Fikk i farten heller ikke bilnr, bare firma.
Sendte mail til firmaet da jeg kom hjem, men uten bevis er det fint lite jeg kan gjøre overfor de.

Første jeg tenkte da jeg kom hjem var å ringe Tesla for å høre hva en ny felg ville koste. 21" grå er ikke akkurat billig. Det vet jeg, men ville vite mer nøyaktig pris. Det var var lettere sagt enn gjort. Ringte Tesla her i Bergen. Etter at det hadde ringt litt og et lite klikk som sa meg at jeg var blitt satt videre, svarte en kar på engelsk. Brukte et sekund eller to på å skjønne at jeg var kommet til Amsterdam og på å få hjernen til å programmere munnen til engelsk og ikke norsk. Men fikk forklart hva ståa var. Og spurt om pris. Det visste han ikke, men skulle sette meg over til Bergen sa han. Han satte meg så kjapt over at jeg bare rakk å tenke, men ikke å si: "Vi snakkes nok om få sekund. De svarer nok ikke nå heller." 
Men de svarte i Bergen. Uten at det hjalp stort. Hun som svarte visste heller ikke prisen, men skulle sette meg over til delelageret. Det ringte igjen noen ganger før en automatisk telefonsvarer tok over og fortalte meg at: "Extension nr "ett eller annet" is not available.
Var allerede ganske mildt sagt forbannet etter hensynsløs kjøring av tidligere nevnte sjåfør. Denne ufrivillige telefonsurfingen fra land til land og person til person som ikke visste gjorde ikke humøret bedre. Sendte sporenstreks en mail til Tesla sentralt med kopi til en kar høyere oppe i Tesla Norge som jeg hadde den del å gjøre med i sommer.
Sistnevnte svarte etter få min med at dette ikke var bra. Og at dette inntrykket ville de rette opp. Han spurte etter bilde av felgen og sa at han skulle sjekke litt og komme kjapt tilbake. Det var det siste jeg hørte. Var tydeligvis ingen i Tesla som visste hva en slik felg kostet. Da jeg ikke hadde hørt noe i løpet av formiddagen i dag ga jeg opp. Kjørte selv ned til Tesla her i Bergen for å spørre. De kan jo ikke sette meg over til en annen når jeg står rett foran dem. Fikk endelig et svar. 13-14k skulle de ha.
På veien dro jeg innom Fana Bilskadesenter for å høre om de kunne fikse felgen. Det kunne de. Ville komme på opp mot 4000.
Etter så dårlig kundeservice og den prisen blir det heller fiksing hos Fana BSS enn ny felg. Nekter å bruke mer penger hos de med slik service. Mange av dere har sikker opplevd like dårlig eller verre service. Men jeg forventer mer når man spør om noe så enkelt som prisen på en felg. Og spesielt når prisen på både bilen og felgen er så høy som den er. Ja, prisen på bilen er lav i forhold til fossilbiler med lignende ytelse. Men den prisforskjellen er ene og alene pga avgifter. Tesla tjener nok ikke noe mindre pr bil enn det f.eks. BMW eller Audi gjør. Og bare så det er sagt, jeg er strålende fornøyd med bilen! Beste bilen ever. Men servicen til Tesla er ganske Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Noen ganger veldig bra. Men ofte helt på trynet. De MÅ skjerpe seg!
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

BMW850

Ikke noe god følelse nei. Men det lar seg nok fint fikse via type Skadevekk, Microlakkering for noen få tusenlapper som du sier ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

petersv

Send en mail til Oslo felgretting, for å sammenligne pris. De er flinke og har edruelige priser. Skal de ha halvparten av de i Bergen kan du jo vurdere å prute.

afitch80

Sitat fra: petersv på fredag 05. september 2014, klokken 22:11
Send en mail til Oslo felgretting, for å sammenligne pris. De er flinke og har edruelige priser. Skal de ha halvparten av de i Bergen kan du jo vurdere å prute.

Hmm.. God ide. Takk.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Muffinman

Mener å ha lest at Oslo felgretting tar 900 pr felg, 1800 hvis den er lakkert slik som denne.

Mulig jeg husker feil.

Olatho

Glad vi folierte.
Etter bare en uke fant jeg noen riper på venstre forskjerm. Skal ikke utelukke at det er min egen feil, det er absurd trangt i garasjen her, og jeg har under 5 cm klaring på siden mot en betongsøyle hvis jeg skal holde meg innafor oppmerkingen. Så jeg kan ha subba så vidt borti en gang.
Uansett - tok med bilen til Scandinano, en time og 750 kroner senere var den som ny.
Heldigvis var de ikke dype nok til å ha skadet lakken under.

Muffinman

Du finansierte nok 20-30% av folieringen der - minst :)

NilsRo

#223
Huff!

Klarte å bulke forskjermen i går. Er dette noe som lar seg repparere uten å skifte forskjerm?

Forslag til firma?

Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

petersv

Mange forslag finner du tidligere i denne tråden. Kjedelig med bulk...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA