Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

BjornLo

Takk for svar.

Ønsker meg ctrl+z i software 6.0.
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

ELbilist1

 www.facebook.com/uddevallabillackering.sweden
Epost: udevallabillackering@gmail.com

Send en mail med bilder, så vil han svare.
Jeg brukte dette firmaet i 2010 på en Touran (som så ut som din skade) Demonterte fanger og sparkla bakskjerm
Sort perlemor, da gav jeg 8000,- SEK
Så, jeg synes den prisen du fikk var HORIBEL.....:(

Er jo bare digg med en harry tur, ca 12 km fra SC Torp kjøpesenter....

Mvh: Odd

:) Ren nytelse, hvær dag!

Bjoris

#197
Så var det min tur da, ganske irriterende må jeg si. Vi kjørte 4.500 km i sommer uten så mye som ett steinsprang, da jeg polert opp bilen når vi kom hjem var den fortsatt 100.00% som ny. Når du da parkerer lengst bort fra de andre bilene på jobben og det kommer en gjøk som parkerer med 10 cm klaring (tre plasser ledig på rekken som han heller kunne brukt) og attpå til da mister noe ned på bilen min så det går hull på lakker, ja da blir jeg arg...

Så er spørsmålet da, hva gjør en med ett lite hakk gjennom lakken på en TMS? Det var besøkende til jobben så jeg har ikke helt bestemt meg hva jeg gjør... De ble observert av en kollega som så at de var bort i bilen når de kom, det var tydelig fingermerker der hakket var så det har absolutt vært oppmerksom på "skaden" de påførte bilen, det var også merker i skitten på bilen hele veien langs siden pga den talentløse parkeringen, men jeg ser ingen striper utenom det lille hakket så det er jo flisespikkeri, men, ja noen av dere forstår sikkert irritasjonen som veksler mellom at det er bare en bil og at det er f... ikke bare en bil dette, hehe

Thor2014

Det er vel naturlig å skrive en skademelding. Bilen ble skadet?

ELbilist1

Jeg hadde også blitt temmelig FORB....
Men har sett slike småskader bli utbedret og polert opp, usikker på pris, men ryker nok fort 2-3 laken....

Lykke til, du har min medfølelse >:( >:(
:) Ren nytelse, hvær dag!

B_Tesla

Ser hvorfor du er tilbakeholden da dette er en besøkende på jobb. Ville uansett sørget for å få dette utbedret Ganske fort med tanke på videre skade. Polering hjelper kun ved små riper som ikke går gjennom lakken. Dreier seg da om ned i klarlakk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

En lakkpenn fra Tesla vil vel greit fikse dette på lik linje med steinsprut, som vi alle kommer til å få før eler senere, uheldigvis..  :-[

Detailere er flinke med sånne penner etter min erfaring.

B_Tesla

Styr langt unna å gjøre det selv med lakkpenn. Med mindre man er flink til det er det ikke noe man bør sette igang med. Bruker du den vanlige metoden -> lakk, så klarlakk blir det ikke nevneverdig pent. Samt mye vanskeligere å rette opp. Fargen bør blandes med klarlakk, legges på ytterst forsiktig og maskinpolering er et must.

Definitivt ikke verdt risikoen for å spare 2-3 lapper
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Derfor jeg anbefalte at du lar en som kan "tegne" gjøre det  ;)

B_Tesla

Enig der petersv, men lakkpenn vil ikke fikse skaden, eller steinsprut for den saks skyld, den blir bare litt mindre synlig. Refleksjonene vil fortsatt bli noe forvrengt. Men man hindrer nok at det blir værre.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Jeg har i alle fall ikke planer om å få alle steinsprut lakkert profesjonelt, lakkpenn blir nesten usynlig hvis det påføres og poleres rett. Men det er jo opp til hver enkelt hvor de legger lista.

cairnz

Jeg fikk murpuss ramlende fra fem-seks etasjer opp på panseret første arbeidsdag etter jeg fikk bilen. Skaden ble kompensert ut fra takst på skaden, og det har kanskje gjort meg litt mer avslappet i forhold til hele greia :)

Anbefaling: Skaff deg en ripe eller noe første dagen, så blir resten av bilholdet litt mer avslappet.
Elbilist

Bjoris

Jeg skal ta en tur innom lakkverkstedet vårt i neste uke å sjekke hva som anbefales, men det blir ikke gjort noe annet enn penn tror jeg, har sett slikt bli lakkert og en sitter igjen med forskjellig farge på døra og det skal IKKE skje, da er det bedre med ett lite hakk.

Car-El

No e Car-El hjemme igjen. "Ripa" som kjerringa stylet Car-El med, til kroner 56 000,-  :o , er reparert.

No er det (nesten) bare lykke. :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

laumb

Kjipt å finne disse, som jeg ikke aner hvor kommer fra:


Litt vask, clay, polering og voks etterpå har jeg ikke funnet dem igjen! Lykke!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA