Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

Pompel

Hentet bilen torsdag, levering til Toyota i Trondheim neste tirsdag for lakkering av støtfanger bak.

Men ikke selvforskyldt enda. Denne gangen er det fordi jeg ble oppringt etter utlevering av bilen og fikk forklart at de ved klargjøring av bilen hadde sett at det var en skade på støtfangeren. Har ikke sett det selv enda, og så ikke noe ved utlevering heller.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Bull26

Har fått bakfanger lakert i Bergen ,bilen sølvmet bakfanger ble blågrå
De sier det er riktig farge iffarge code
Har fått 3 varianter av samme code
Sitat fra: Pompel på tirsdag 25. november 2014, klokken 14:35
Hentet bilen torsdag, levering til Toyota i Trondheim neste tirsdag for lakkering av støtfanger bak.

Men ikke selvforskyldt enda. Denne gangen er det fordi jeg ble oppringt etter utlevering av bilen og fikk forklart at de ved klargjøring av bilen hadde sett at det var en skade på støtfangeren. Har ikke sett det selv enda, og så ikke noe ved utlevering heller.
S85d lev 31/3-16

petersv

Sitat fra: Bull26 på tirsdag 25. november 2014, klokken 21:08
Har fått bakfanger lakert i Bergen ,bilen sølvmet bakfanger ble blågrå
De sier det er riktig farge iffarge code
Har fått 3 varianter av samme code
Sitat fra: Pompel på tirsdag 25. november 2014, klokken 14:35
Hentet bilen torsdag, levering til Toyota i Trondheim neste tirsdag for lakkering av støtfanger bak.

Men ikke selvforskyldt enda. Denne gangen er det fordi jeg ble oppringt etter utlevering av bilen og fikk forklart at de ved klargjøring av bilen hadde sett at det var en skade på støtfangeren. Har ikke sett det selv enda, og så ikke noe ved utlevering heller.

Er dette et spørsmål, eller et svar?

Bull26

Det er vell spørsmål om noen kan klare å få riktig farge
S85d lev 31/3-16

petersv

Det skal ikke være noe problem å matche metallic fargene 100%. Rød og hvit perlemor er litt tricky.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: teslaman på søndag 01. juni 2014, klokken 12:43
Ikke ripe i lakken på utsiden men på det fine lysebrune skinnsetet! Midt i baksetet! Utrolig irriterende! At den første ripen skulle komme i setet hadde jeg aldri trodd! Ca 10 cm men ikke dyp! Likevel utrolig kjedelig! Ikke lett å polere bort heller vil jeg tro, for det er jo en klar ripe! Noen som har opplevd lignende og har noen gode tips uten å måtte bytte setet?

Prøv skinnassistanse.no utrolig dyktig kar. XC90'n lyse beige skinnseter så helt nye ut. De hadde også en ripe i sitteputa på førerstolen.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Pompel

Sitat fra: Bull26 på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:01
Det er vell spørsmål om noen kan klare å få riktig farge
Får vel bare vente å se
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Tai

Da klarte jeg å få min første skade. Ikke veldig alvorlig sett i forhold til noen uheldige sjeler her inne men fyttirakker`n så surt!

Skulle parkere hos mine foreldre i den mørke og regnfulle desember. Prøvde meg på en plass hvor jeg ikke hadde god oversikt men følte meg overmodig. Stopper da jeg kjenner at høyre bakhjul løfter seg opp da det treffer hjørnet av en kantestein. Slipper bilen for fort ned og da dunker høyre siden rett foran bakhjulet nedi kantesteinen.



Det er bare plasten som er skadet men jeg må nok ihvertfall skifte plastdekselet som du ser stikker ut. Det går under bilen og halvveis bak hjulet. Plastdekselet som går langs hele bilen fremover har fått et lite merke men jeg regner med at det koster skjorten og kommer nok ikke til å ta meg råd til å bytte det. Stikker innom Tesla i morgen og spør om de kan sjekke hva det vil koste å fikse.

Så da håper jeg julenissen har et nytt deksel i sekken sin til meg i år.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

petersv

Kjedelig, kondolerer. Hvis dekselet koster skjorta kan det hende en dyktig smart-repair-dude kan sveise plasten. Vet ikke hvordan det ser ut etterpå uten å male over, men bør ikke koste skjorta :)

Også_Øyvind_H

Og alternativet er jo å lakkere ned..... Det er jo mildt sagt lekkert.
Jeg har sjelden sett en bedre begrunnelse  8)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Epleskreller

Trodde jeg skulle havne i denne tråden da jeg traff en eske som falt av en henger i går.. Heldigvis ble det ikkeno på bilen min..

http://youtu.be/cu__zL8Y7CY
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tai

Sitat fra: petersv på søndag 21. desember 2014, klokken 21:16
Kjedelig, kondolerer. Hvis dekselet koster skjorta kan det hende en dyktig smart-repair-dude kan sveise plasten. Vet ikke hvordan det ser ut etterpå uten å male over, men bør ikke koste skjorta :)

Deskelet er ikke sprukket, det bare gliper og ser ikke bra ut. Men det er kanskje en ide.... noen forslag hvor jeg kan finne en slik mann i Bergensområdet?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

D.O

Mener noen har byttet dette før og at prisen var ca 3500kr
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tai

Sitat fra: D.O på søndag 21. desember 2014, klokken 23:49
Mener noen har byttet dette før og at prisen var ca 3500kr

Au!


Var det Tesla som skiftet dekselet? Eller gjorde de det selv?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Harlex

Sitat fra: Tai på søndag 21. desember 2014, klokken 19:38
Da klarte jeg å få min første skade. Ikke veldig alvorlig sett i forhold til noen uheldige sjeler her inne men fyttirakker`n så surt!

Skulle parkere hos mine foreldre i den mørke og regnfulle desember. Prøvde meg på en plass hvor jeg ikke hadde god oversikt men følte meg overmodig. Stopper da jeg kjenner at høyre bakhjul løfter seg opp da det treffer hjørnet av en kantestein. Slipper bilen for fort ned og da dunker høyre siden rett foran bakhjulet nedi kantesteinen.



Det er bare plasten som er skadet men jeg må nok ihvertfall skifte plastdekselet som du ser stikker ut. Det går under bilen og halvveis bak hjulet. Plastdekselet som går langs hele bilen fremover har fått et lite merke men jeg regner med at det koster skjorten og kommer nok ikke til å ta meg råd til å bytte det. Stikker innom Tesla i morgen og spør om de kan sjekke hva det vil koste å fikse.

Så da håper jeg julenissen har et nytt deksel i sekken sin til meg i år.

Tai

Dekselet som går langs hele siden er ikke spesielt dyrt... betalte et sted mellom 1500 og 2000 mener jeg....Ferdig montert...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA