Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

El-bil parkering Sandefjord Lufthavn Torp - Noen som har tips/erfaring?

Startet av kjbu, onsdag 06. november 2013, klokken 21:17

« forrige - neste »

kjbu

Hei

Skal ut og reise, og har planer om å bruke Leaf'en fra Østfold - Sandefjord Lufthavn (er jo gratis ferje også).
Leser på nettsidene til Sandefjord Lufthavn at det er gratis parkering for elbil og tilgang til lading. Antall el-biler har eksplodert, mens antall parkeringsplasser/ladepunkter har ikke fulgt med. Frykter opptatt el-bil-parkering og ingen ladetilgang....da står jeg der med tomt batteri før hjemturen.

Noen som har erfaring med parkering der? Kanske jeg kan ringe på forhånd og reservere plass?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Electra

Jeg ville ha ringt. Spør om ladeoversikt/ant. plasser. Evt google bilde el.

TorC

Akkurat DET skal du ikke være så bekymret for. Det er mange i Sandefjord som gjerne hjelper deg hvis du er i beita. HVIS du kommer og plassene er opptatt kan du avtale med en av oss om å stikke oppom og flytte bilen din slik at du kommer hjem til fulladet bil. Men, det forutsetter jo at du har tillit til at folk ikke stikker av med bilen...

Som elbilister bør vi hjelpe hverandre til en smidig hverdag. (I motsetning til alle tufsene som parkerer på elbilparkering uten å lade i Oslo!)

Jeg bor i Sandejford, og kan gjerne hjelpe deg. Send meg en PM så kan du få mitt tlf. du kan ringe hvis du står der uten lading...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Electra

Elbilister er kule folk!   ;D

TorC du kvalifiserer absolutt som en kjernekar i denne sammenheng.
Ikke stikk av med bilen da.. ;)

TorC

Takk takk. :-) Og jeg skammer meg ikke for å legge ut en "hjelpemelding" hvis jeg selv står i beita og trenger en elbilist til å hjelpe meg...

Enn så lenge er vi såpass få, og har liten rekkevidde. Det koster så lite å være hjelpsom. Forhåpentligvis trenger jo ikke kjbu hjelpen, men tryggheten kan være gull verdt.

Bra at kjbu har lagt ut sin bekymring, for det kan jo sette fokus på å finne gode løsninger. Kanskje Torp ser at behovet for flere punkter er større enn de tror? Kanskje de da utvider?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Kryten

Det er to plasser i parkeringshuset nede ved terminalen og et par plasser rett ved huset til Europark på parkeringen. Det er gratis å parker med El-bil ;)

Har gjort det flere ganger. Sjeldent det er fult i P-huset på ladeplasser
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

27179

Fant ikke de plassene du snakker om på torp. Vet du om de fortsatt er der?

Gliderman

Det er minst 20 læreplasser hos Europarks uteparkering. Aldri opplevd å ikke få ladet der. Husk å ta med en overgang frå 16A CEE til Schuko. Du kan lade med maks 10A.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

27179

Det er plasser nok på innsiden av europarks bommer. Men her var det snakk om lademuligheter uten å betale passering oss europark

Gliderman

Det var gratis å parkere for elbil på Torp ut 2014. Nå er det full takst og gode lademuligheter. Veldig fornøyd med tilbudet.
Lademuligheter utenom Europark har ikke eksistert på Torp.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

HenrikRH

Et tips også;

Det er hurtiglader ved Sandefjord Motor Hotell. Her kan du lade før eller etter reisen, så har du strøm =)
Si ifra om det skulle være at du trenger hjelp, enten til meg eller TorC, elbilister hjelper hverandre!


Henrik
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

Aleco

Bumper denne. Skal til Torp nå neste helg og lurte på om noen har noen erfaringer å dele angående disse 42 ladeplassene? Er alle vanligvis tatt? Eller pleier det å være mye ledig?

Trekkoppbil

Det er lenge side jeg har vært der.

Det blei innført betaling for el-bilparkering for lenge sida.

På baksida av parkeringsbua var det noen få stolper med utendørs schuko-kontakter, og et lite kaos med biler som var parkert rundt, og kabling i token ring.

Det kom ei rekke 1fase 16A industrikontakter mer sentralt på utendørsparkeringa.
Inne i parkeringshuset har jeg sett røde industrikontakter som ikke er direkte knytta til ladeplasser. 32A og muligens 16A-uttak har jeg sett. Skal man hente noen på flyplassen, så kan man hurtiglade på Fokserød, og deretter kan det være greit å lade 32A i p-huset mens man venter, hvis det er tilgjengelig. Jeg har aldri prøvd dem.

Jeg er aldri blitt klok på forskrift om kommunal parkering, og hvor den gjelder. Ruteflystasjonen er interkommunal, mens private eiere har noen få prosent. Hvem som eier grunnen til p-plassene kjenner jeg ikke til.

RuneW

Sitat fra: Electra på onsdag 06. november 2013, klokken 22:27
Elbilister er kule folk!   ;D

TorC du kvalifiserer absolutt som en kjernekar i denne sammenheng.
Ikke stikk av med bilen da.. ;)

Jeg kan skrive under på at TorC er en ryddig kar. Dessuten har han allerede en Leaf... ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Aleco

Fikk e-post fra dem. De sa de hadde bytta ut industrikontaktene med schuko, så da føler jeg meg ikke veldig optimistisk på at det er plass til meg der :P Kan hende jeg er heldig, da. Skulle ønske det var en måte å se det på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA