Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

stue

Merkelig sak. Det som er mest skremmende er at de forsøkte å levere ut bilen i den tilstanden. Det skjønner jeg ingenting av. Det er et tillitsbrudd som er uforståelig.

Mr.Zero

Denne saken har vært et hett tema hos Tesla i Trondheim i dag. Så at dette diskuteres høyt oppe i T-systemet, ja det er helt klart! Og jammen er det på sin plass!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Woods

Utrolig kjedelig sak, håper det ordner seg for trådstarter.


Jeg vil samtidig rette en takk til dere som allerede har kjøpt og bestilt TMS. Jeg har virkelig trua på TMS, samtidig som jeg ØNSKER at dem skal møte motstand. Håper dem får kontroll på dette.. og dessverre nok en grunn til å sitte på gjerdet for min del.

Johnny

Denne bilen må garantert ha vert i gjennom flere ledd i Teslasystemet uten at noen har "rettet ryggen". Har alt dette skjedd på denne siden av havet, så kan jeg levende forestille meg hvordan den norske ledelsen nå må forklare den amerikanske delen at "nei vi kan ikke bare sparke folk sånn uten videre, det er ikke lov". Har det skjedd på andre siden, ja da blir saken en helt annen......
TMS og eGolf.

frekri

Normalt ville jeg synes det var å ta litt hardt i å kreve at Tesla produserer en ny bil. Men min tanke var at når markedet nå suger etter nye Tesla'er, så er det raskt og rimelig for Tesla å selge denne bilen videre til andre og produsere en ny.

Det ville også sannsynligvis vært mulig for kjøper å selge bilen på finn uten tap og bestille en ny.

Det jeg lurer mest på i denne saken er hvordan bilen kan ende opp med 300km på telleren før utlevering? Hvis det er testing på fabrikk, så er det helt greit. Men hvis det er 20 turer mellom Alnabru og drammen for å prøve å fikse lakken, så hadde jeg ikke vært veldig glad.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Tai

Lakk og felger kan fikses men jeg hadde aldri godtatt å motta min nye bil med 300 kjørte kilometer! Da er bilen per definisjon ikke ny lenger. Noe av det kjekkeste med en ny bil er nettop det, at den er ny. Hvordan skal man få godfølelsen hvis bilen har blitt kjørt 10 ganger så mye som testkjøring på fabrikken? Og det spiller ingen rolle hvis de er kjørt under feilsøking.

Jeg hadde nok krevd ny bil og en Model S jeg kunne brukt i mellomtiden. Hadde jeg fått det? Tvilsomt >:(

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

FThorsen

Dette var utrolig kjeldelig å høre om! Jeg skal plukke opp bilen min om under tre uker og eneste komforten jeg får ut av dette er at det neppe kommer til å skje igjen. Så takk for at du tok opp dette her i tråden!

Når det er sagt så syns jeg at jeg merker en tendens hos TM som jeg ikke liker; mangel på informasjon! Se bare på disse for**** røde og blå adapterne; ingen informasjon at de ikke leveres med bilen! Anbefalingen til Tesla er å installere en "høyspennings strømuttak, 32 A enfaset". Da hadde jeg faktisk ikke fått ladet når jeg kom hjem! De kunne i det minste informert om dette og vært villig til å komme opp med en eller annen løsning, men det er som å snakke med veggen...

Da er det bare å krysse fingerne for at dette er første og siste gang vi hører om noe slikt som dette på TMS leveranser (i Norge)!
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

NielsChr

Bedst løsning i denne sag er at Tesla tager bilen retur.
køber kan så bestille en ny som hurtigst muligt leveres - fordelen for køber er at han kan genoverveje sine valg af farve, udstyr m.m. men må så til gengæld leve med et par mdr. længere leveringstid.
Således er køber tilfreds (går jeg ud fra)

Tesla har kun et mindre tab på grund af at bilen som må sælges som brugt med mindre defekter (lak skader). Der skal nok være en køber som alligevel vil pakke bilen ind i folie eller omlakkerer den - blot prisen afspejler defekten - sælg den med et nedslag på 50.000 kr (så er den sag lukket)
alternativ kan Tesla bruge bilen som låne bil istedet for at sælge den - dem får de alligevel brug for.

fonberg

Jeg overvar Tesla-karene på Lade i Trondheim i dag da de foretok visuell eksteriør-inspeksjon av fire nyankomne biler. De var fire mann som samarbeidet om oppgaven, faktisk. Tre av TMS-ene var mørkegrå som Høgis sin, og jeg kommenterte spøkefullt til den ene "Tesla-mannen" som jeg hadde en dialog med at "jøss, denne har jo samme grå fargetone på fordørene som på resten av bilen, jo!". Teslamannen tok den tvert (og med et smil), og sa at Høgis sin leveranse har vært et hett tema hos de ansatte på Lade det siste døgnet, og at de også hadde rapportert saken inn internt hos Tesla. Teslamannen sa videre at han var helt uforstående til at bilen var gått gjennom hos Tesla til leveranse med en slik feil.

Ut fra dette konkluderer jeg at folkene på Lade for det første virker å ha en god porsjon yrkesstolthet, og for det andre følger med her på forumet :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

D.O

Er glad jeg henter min i Trondheim, hadde ikke kjøpt bil hadde det ikke vært for førsteinntrykket jeg fikk av disse karene.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TK Askøy

Jeg tror også Bergen er i god stand når det gjelder inspeksjon og klargjøring før utlevering. Jeg har bare møtt veldig flinke folk der, og kan ikke forestille meg at de hadde levert ut en bil med alle disse feilene.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Gæsjan

Føler med deg Høgis. Klart noen i Norge må ha sett/gjort dette med bilen. Utrolig sleipt at de prøver å levere ut en bil med så mange feil/skader/km uten å si/forklare noe. Ser man ikke en kantkjørt 21 felg før man kjører ut av butikken er det svært vanskelig å klage på det etter noen kjørte kilometer. Men det er tross alt den enkleste feilen å rette her. Håper de gir deg ny bil for dette går helt simpelt ikke an.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

getor

En rystende historie og håper inderlig at dette får et utfall til OPs fordel.

Jeg efterlyser ledelse ved Tesla Oslo i denne saken, som er ekstremt stygg. At DES, som sitter på et kontor langt og dypt inne i gemakkene, skal forventes å håndterte dette effektivt er for mye å forlange. Spesielt nå som de dumper biler ut og jobber bortimot døgnet rundt.

Spørsmålet er hvor er sjefen sjøl er?

Grelle saker som dette burde få ham opp av kontorstolen og ta tak for å sørge for at den sømløse leveransen av et 100% produkt blir gjennomført, samtidig å bedrive damage control for å unngå uhyre negative tråder som denne får utvikle seg. Visst er det internt hos 'oss' nå men dette kan lette flyte ut i media ellers og det er det ingen som er tjent med.

Det har blitt mye dette året og jeg undres over managementet og mener det er legitimt å stille spørsmålet om de faktisk er kompetente til jobben?

Høgis

Nå har denne kjedelige saken tatt en meget positiv retning. Fikk først forslag om å få nye dører og det hadde vært en akseptabel løsning. I natt kom det mail om at saken har vært høyt oppe i systemet og de tilbyr nå ny bil med samme spec. og at jeg kan benytte bilen frem til den kommer.
Dette forslaget har ikke jeg kommet med, fordi jeg syntes det virket litt urimelig. Men når Tesla Motors løser saken på denne måten og kommer med forslaget, kan jeg ikke annet enn og la meg imponere enormt.
Noen ganger kan faktisk reklamasjoner vinkles til noe positivt. Nå ble hverdagen langt lysere  ;D ;D ;D ;D
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Stiania79

Sitat fra: Høgis på fredag 08. november 2013, klokken 08:56
Nå har denne kjedelige saken tatt en meget poitiv retning. Fikk først forslag om å få nye dører og det hadde vært en akseptabel løsning. I natt kom det mail om at saken har vært høyt oppe i systemet og de tilbyr nå ny bil med samme spec. og at jeg kan benytte bilen frem til den kommer.
Dette forslaget har ikke jeg kommet med, fordi jeg syntes det virket litt urimelig. Men når Tesla Motors løser saken på denne måten og kommer med forslaget, kan jeg ikke annet enn og la meg imponere enormt.
Noen ganger kan faktisk reklamasjoner vinkles til noe positivt. Nå ble hverdagen langt lysere  ;D ;D ;D ;D

There you go. Tesla fix the business!!! Supert Høggis. Der ser du - vi har den beste bilen i verden :-) God helg!
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA