Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Ljosdal

Noen som har opplevd at år bakluka åpnes, går den opp ca 10cm og bare faller plask ned igjen??
Skjedde da jeg skulle ta UMC`n ut for lading på jobb her om dagen... Kun skjedd den ene gangen!
Svart P85 Signature #88

MikeLevy

Da sitter jeg her mandag morgen med en 5 uker gammel 70D og venter på at NAF kommer med veihjelp. Den siste uken har "car needs service" "12 volt battery low" osv ventet på meg når jeg har startet bilen om morgenen spesielt når bilen ikke har vært ladet om natten. Tesla har bedt meg kjøre en shut down for så å starte opp igjen og det har stort sett virket. Inntil i dag.
Tesla er en fantastisk bil og oppfølgingen denne morgenen fra service har vært bra, men det er dumt å ha en lang liste med småfeil allerede samt denne på noe som er helt nytt.
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

BMW850

Har du hatt generelt lavt nivå på batteriet og/eller ladet lite den siste uka? Opplevde det samme med identiske feilmeldinger da jeg hadde graving rundt huset og lav SOC 1,5 uke.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MikeLevy

Sitat fra: BMW850 på mandag 05. oktober 2015, klokken 14:05
Har du hatt generelt lavt nivå på batteriet og/eller ladet lite den siste uka? Opplevde det samme med identiske feilmeldinger da jeg hadde graving rundt huset og lav SOC 1,5 uke.

Nei. Har aldri ligget under 30% og lader stort sett hver natt
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

plvr

Da har dørhåndtaket foran på passasjersiden sluttet å åpne seg med mindre man åpner døren fra innsiden. Da virker motoren, lukker seg greit igjen og. Dette er vel en softwaregreie? Noen som har hatt hell med å ta ut sikring (40?) og sette den inn igjen? Ringer tesla i morgen, gidder ikke kjøre rundt med dette selv om det ikke er kjempeviktig. Har prøvd å resette osv uten hell. Forslag til quick-fix?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

De bytter sannsynligvis hele mekanismen. Prioriterte å ta mitt på kort varsel, men her åpnet døren seg når håndtaket gikk ut. Det er nok en sikkerhetsrisiko siden døren da kan svinge ut om bilen står skrått, og man er parkert nær trafikk.

plvr

Ok takk, var redd for det. Du har aldri prøvd å rote med sikringene (ser at tesla i usa har bedt kunder gjøre det før de leverer den inn)?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

Nei, har aldri rørt sikring på noen bil. Det bør være  unødig på en bil som er under garanti  :)

Hodetelefoner


plvr

Prinsipielt enig med deg muffin, men kristoffer: sikring 40? Står bakdør på kartet i manualen, men finner ingen sikring for frontdør  ::)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

F_P

Nevnt før her at jeg fikk svart gugge på sideruten foran på passasjersiden i sommer ved åpning/lukking. Lydisolerte denne døren tidligere denne uken, og så fort hvor gugga kom fra. En ikke direkte imponerende plast/gummiforsegling på baksiden av dørhåndtaket og motor har løsnet i toppen og hang med innsiden ut mot vinduet. Klissete svart tetningsmasse langs kanten. Prøvde å ta en quick fix på det selv, men det ble vel så der  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sven erik

fått den guggen på jeg å  en glassa er og byttet 2 ganger etter det
en nå  er det dumt at  ikke tesla får i orden  bilene  at de skal prøve dit og prøve datt  det er 0 problem å se om hva som er intil og ta seg tid til og ta dette siklig   ja det er masse annet  so de må  få en  struktur på og bruke 5 min lenger

Anderwin

Det er som er det største problemet er at folk må vente i flere mnd før bilen kommer inn på verkstedet hvis de ikke er akutt.

Fått mer muselyser når jeg gasser med min tesla, får ringe tesla på mandag å høre om dette er bra over lengre tid :S

sven erik

her snakker man ikke  bare om tid å vente men og at ikke  ting bilr i orden  de fikser  ting i full fart men  de tar symptomet ikke grunnen til ting

Anderwin

Er som jeg sier, de gjør det ikke ordentlig også må vi vente lenge på lang ventetid. Venter enda på ting som skulle vært gjort med bilen før jeg fikk den.. :/

Så jeg må holde meg til to tesla (utlevering og salg sted) ettersom det de har gjort på utleveringen kan de ikke fikse på service senteret og osv.

Derfor ventetid osv osv er egentlig jævlig irritert av å ha timer flere mnd første var i feb fikk jeg vite...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA