Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Brede

Men.. Når de ser ut til å skifte for tredje, fjerde og ja jeg har hørt for femte gang på enkelte biler, mens andre har gått 70-80k km uten feilslag eller lyder.. Da begynner jeg å bli like skeptisk som jeg var i den tiden da dette problemet poppet opp på annethvert gatehjørne i fjor.

Jeg håper virkelig de har fokus på toleranser på motorfester/monteringsrammer og lignende på disse "problembilene"..  ???
Når en bil tygger opp sin fjerde motor så kaaaaan det jo kanskje tyde på at motorene ikke er hovedproblemet?

Dennis

Ja kan jo også begynne å lure på om enkelte biler har skeiv ramme eller andre problemer som gjør at motor ikke står plassert der den skal. Det gjør fort at div lager fort tar kvelden.

Muffinman

Skeiv ramme ville muligens også forklare hvorfor enkelte har biler som insisterer på å skjevslite dekk selv med riktig hjulvinkler, mens andre hevder de ikke har antydning til dette. Jeg mistenker at kanskje ikke alle har målt grundig nok, men hvem vet.

Jeg mistenker vel at Tesla fant en feil på DU`ene og kanskje antok at det var årsaken til problemene og byttet enheter fortløpende. Så oppdaget de kanskje en feil til som fremdeles var  på de de allerede hadde byttet osv osv. Kommunikasjonen tyder ihvertfall på det. Først var det en nesten gratis shim som manglet--->bytte masse DU`er, deretter for lite fett på splines ---> bytte enda flere.

Jeg har forresten ikke hørt om noen som har kjørt 70-80k uten lyder eller feilsymptomer av noe slag? Vet at bb kjørte noe slik før bytte, men hans DU var ikke akkurat feilfri når den ble byttet.

arnkl

Sitat fra: Muffinman på onsdag 29. juli 2015, klokken 19:51

Jeg har forresten ikke hørt om noen som har kjørt 70-80k uten lyder eller feilsymptomer av noe slag? Vet at bb kjørte noe slik før bytte, men hans DU var ikke akkurat feilfri når den ble byttet.

Har køyrt 50k no. Fekk svake klunkelyder mellom pådrag og regen ved ca. 10k, men det har ikkje utvikla seg. Trur faktisk det er svakare no enn før, men det kan vere innbilling. Ellers har eg ikkje hatt nokon ulyd frå DU. S85 levert Februar 2014.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

HåkonE

Er det 50 000 Model S som er solgt nå? Jeg tror jeg kan telle på en hånd de som har DU-problemer fortsatt, men de få snakker som alle har det. Jeg får ikke det helt til å gå opp, men er det noe statistikk jeg ikke har fått med meg?

Er det ikke slik at reklamasjonsretten gir produsent 3 muligheter til å utbedre problemet, hvis ikke har kunden rett på pengene tilbake/ny vare. Er det ikke bare å benytte seg av den retten for dere det gjelder?

Hadde de snakket om bytte av 4. DU, så hadde det blitt et møte med Tesla for å finne en endelig løsning for meg som kunde.

Muffinman

Selger har i hovedregelen to forsøk på å rette samme mangel. Med samme mangel mener man slik den framstår for forbrukeren; død bil er samme mangel selv om den oppstår tre ganger med forskjellig årsak. Selger kan i visse tilfeller få flere retteforsøk, men bare om det foreligger "særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig."

Jeg er usikker på hva som ligger i "særlige grunner" og om det foreligger avgjørelse i FTU som danner presedens.

HåkonE

Rettighetene til forbruker står sterkt her til lands. Så uheldig som du har vært, så ville jeg først tatt et 1:1 møte med Tesla for å høre hvordan de stiller seg til saken.

Kjærra

Har akkurat rundet 18.000 km og har nylig fått symptomer på DU-problemer igjen. Humming noise i 60, 90 og 115+ kmt. Har allerede byttet DU fire ganger.

I tillegg venter jeg på å få fikset en lang rekke andre større eller mindre problemer. Det blir nok denne gangen en mer formell klage. Kan jo ikke fortsette på denne måten..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

sven erik

vi må kartlegge litt her jeg har intrykk av at mest feil Med du og soltak ++ er på 2014  modellen  stemmer det ? vilke har dere her inne ?
og en annen ting  noen som vet  vem i tesla en skal ta tingene med

E_S

Soltak. Taket er lukket, men bilen påstår at det er 24% åpent. Prøver jeg å lukke eller åpne det mer hører jeg motoren går et halvt sekund, men taket rikker seg ikke. Er vel ikke akkurat ukjent problem, det der. Skal ta det med servicesenteret i morgen.

Førstegangsregistrert desember 2014.
:)

sven erik

Sitat fra: E_S på søndag 02. august 2015, klokken 00:04
Soltak. Taket er lukket, men bilen påstår at det er 24% åpent. Prøver jeg å lukke eller åpne det mer hører jeg motoren går et halvt sekund, men taket rikker seg ikke. Er vel ikke akkurat ukjent problem, det der. Skal ta det med servicesenteret i morgen.

Førstegangsregistrert desember 2014.

har ikke hatt dene feilen men mye annet

Kim L

Stort sett fornøyd bortsett fra panser som er bulkete, og ryggelys med akvarium. Ikke fornøyd med at hun som leverte bilen ikke svarer på Mail...De fikset ryggelys på service men ble da akvarium på begge to ,,, altså verre enn før... Merkelig....

Muffinman

Når ble dette gjort? Mener at det skal være kommet en fiks på dette for en stund siden. De har for øvrig forsøkt å fikse dette tre eller fire ganger på min bil. Alle unntatt en gang var duggen allerede tilbake når jeg hentet bilen på verkstedet. Siste gangen var den tilbake neste dag. Har gitt beskjed om at jeg venter til de klarer å utbedre det permanent nå. Men regner med at det tar tid før de kontakter meg angående utbedring av dette og en rekke andre punkter.

Kim L

I juni før ferien... Har ikke orket klage ennå....
Men synes det er litt rart at de ikke lager dette skikkelig. Trodde vann i lyktene tilhørte 70 tallet... 8)

sven erik

dere må være klar over at vann i lukter er grunn  nokk til at biltilsynet kan  ta skiltene  og om ikke det vil de go deg en frist for fix  og  dette virker det som ikke tesla greier min har vært noen ganger inne  og  den blir barre værre og være  men i kveld fikk jeg mangel lapp  1 siden jeg begynte og kjøre bil og det er nå 25 år  av disse er det bare andre gangen jeg har ny bil  lurer på hva de sier nå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA