Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: sirtom på onsdag 15. april 2015, klokken 21:29
Bug or feature?

En gang i blant (en gang i uka omtrent) åpner passasjerdøra foran seg når jeg setter bilen i P..
S85, på versjon 6.1.noe..

Du må innom Tesla og få de til å justere dørhåndtaket.

nortrahof

Det er en feil i oversikten over sikringskurser i den norske versjonen av instruksjonsboken.
Det har visstnok skjedd en "glipp" hos en underleverandør hos Tesla slik at de fleste kursene/sikringene har blitt hetende #94 (selv om de har forskjellig rating) fikk jeg fortalt da jeg varslet.
Tesla vil legge ut en korrekt liste ved neste SW-revisjon. I mellomtiden må man bruke den engelske versjonen av kursoversikten.

Jeg anbefaler en utskrift av denne i bilen.
Den korrekte engelske versjonen er vedlagt som PDF-fil.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

nortrahof

Nå har TM rettet opp kursoversikten i den norske manualen.
De sendte meg en melding om dette med vedlegg av ny kursoversikt.
Denne ligger vedlagt:
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

skyfawn

#1338
Ser etter at 6.2 ble installert på min S85D og når jeg gir pedal, så åpner passasjervinduet seg. er det noen som har opplevd det samme? Er ganske irriterende, men er ikke så ofte jeg gir flat pedal lengre (har prøvd nok) :P

edit:
tilogmed uten at foten ligger borti knappene.

hgs

Sitat fra: hgs på onsdag 08. april 2015, klokken 22:13
Sitat fra: fonberg på torsdag 03. juli 2014, klokken 01:12
Sitat fra: K på mandag 30. juni 2014, klokken 14:44
Sitat fra: teslaman på torsdag 24. april 2014, klokken 20:21
Jeg har nettopp oppdaget 2 ulyder som ikke har vært der tidligere.

1. Knirk over fartsdumper. (Luftfjæring) Når jeg kjører over med forhjulene får jeg en liten knirk hver gang.
2. Klimaanlegget. Når jeg står stille og den er innstilt på custom ikke rated. Hører med jevne mellomrom et svakt stønn eller drønn. Altså en lyd som er vanskelig og forklare og som jeg ikke har oppdaget tidligere. Kjørt forholdsvis pent i 12000 km fra 13.09,2013.

Noen som har erfart noe lignende. Bør jeg oppsøke service for dette eller holder det å samle opp til førsteårsservice?

Ja, min bil har også fått knirk i forstilling ved passering av for eksempel fartshumper med såpass fart at det blir litt bevegelse i fjæringsveien. Dette skyldes på min bil en foring som må byttes, og pga plasseringen til denne foringen bytter de visst hele "bakre fremre bærearmsbro" eller noe slikt. (4 timers jobb.)

Venter på verkstedtimen, men heldigvis knirker det noe mindre nå enn før, dvs det skal større belastning til før lyden kommer. Men jeg opplever også at temperaturen spiller inn, så det kan også være pga at det har blitt varmere enn da feilen dukket opp i april en gang. (Bil med luftfjæring utlevert i november, har ikke pano-tak.)

Jeg har også knirk i forstilling, beskrivelsen høres lik ut som for min bil som også ble hentet ut i november. Jeg har avtale om service 21. juli.

Vi har også fått denne irriterende knirkingen fra førersiden av forstillingen. Lurer på om dette ikke er det samme som er beskrevet over. Det dukket opp nå for en ukes tid siden da det begynte å bli varmere i lufta og veiene tørket skikkelig opp. Minner om en gammel gyngestol så fort man passerer en liten dump. Vi skal holde ut til 40kkm service i mai, om dette ikke er noe som bør fikses umiddelbart?

I helga endret denne lyden karakter fra irriterende til smått skremmende. Legger ved et opptak gjort ut av vinduet på førersiden på en typisk telemarkstrekning med humpete asfalt og masse svinger. Det høres nok hakket verre ut på opptaket enn i virkeligheten, men nå er Tesla kontaktet. Ikke noen god reklame for en stillegående elbil å kjøre rundt med denne skurtreskeren. Det knaker kraftig bare man hever og senker bilen når den står stille.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Ebbe

Så var det enda en gang vi ikke kommer inn i bilen! Prøvd med begge nøklene, mobilen, app! Så da får vi få hjelp av Tesla support en gang til å gå gjennom en nye prosedyre for å få brukt bilen! (gikk heldigvis bra sist, etter at Tesla låste opp via nettet) Men må innrømme at det er rart at Tesla ikke har fulgt dette opp på noe som helst måte for å finne ut av det, gi oss en tilbakemelding på om dette er noe som vi må påregne!
P39240

F_P

Fått striper i ruten på førersiden, check  >:(

Men mest fortvilet blir jeg av logistikken hos Tesla Nord. Hadde time 10/3 for utbedring av diverse. Flere ting helt tilbake fra utlevering av bilen 30/9-14. Måtte som alle andre flytte på timen. I mellomtiden ble jeg dessverre påkjørt og jeg kunne ikke stille når de jobbet seg inn igjen. Hva er løsningen på det. Joda, jeg må stå helt bakerst i køen. F*** i annen jeg blir arg. Har snart ventet i 7mnd på å få fikset ting jeg påpekte når bilen var ny.

Synd servicen er så dårlig, når bilen egentlig er så bra 
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Isbjørn

Da er bilen død igjen. Trenger service, kan ikke startes, lav 12V batteri, feil med ladekontakten og en symbol med gul car og pil i begge retninger i dashbordet, ikke peiling hva det nå skal bety...

Bilen er annenhver dag ikke kjørbar. Jeg skjønner ikke at alle her er så fornøyd med Tesla...
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Muffinman


Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Muffinman

Har også hatt Mercedes. Verste problembilen jeg har hatt. Alle merker har mandagsbiler. Men jeg tror ikke jeg nådde deg til knærne i bitterhet når jeg stod mitt oppi det.

Still krav til at det ordnes. Hvis ikke krever du heving eller omlevering, enkelt og greit.

Og BMW...pføy. Nei takk.

Dennis

Er ulyder fra døra på venstre side i bilen min når jeg spiller musikk med litt bass i. Er noe som ligger å lager raslelyd i døra, tipper noe deksel/klips som ikke sitter ordentlig.

Regner med Tesla fikser slikt?

mj

Har noe av det samme på høyre side. Gir seg når man presser litt på dørtrekker/armlenet
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

BMW850

Sitat fra: mj på onsdag 22. april 2015, klokken 10:20
Har noe av det samme på høyre side. Gir seg når man presser litt på dørtrekker/armlenet

Bare husk på å bruke venstrearmen hehe  :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mj

Eeh, bruker høyrefoten. Er jo en 1-pedalsbil som kan kjøres med venstre  ::)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA