Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Sveini83

Oppdaget at lakken har "sprukket" under høyre baklykt. Noen andre som har vært borti noe lignende før? Noe Tesla fikser?


El-boy

Feilmelding:
12V battery Needs Service
Replace 12V Battery Soon

Noen som har en fix på dette? Må virkelig batteriet skiftes?

Gladtrd

Sitat fra: El-boy på lørdag 20. september 2014, klokken 16:24
Feilmelding:
12V battery Needs Service
Replace 12V Battery Soon

Noen som har en fix på dette? Må virkelig batteriet skiftes?

Jeg var innom Tesla Hamburg for noe småfiks for noen uker siden, de fikk opp på skjermen sin at 12V batteriet på bilen måtte skiftes med det samme. I tillegg til noe annet småtteri som kom fra Tesla.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

El-boy

Bilen var på service i forrige uke. Ingen feilmelding på batteriet da tydeligvis.... ???

Får ikke inn nettradio lenger.
Bruker bare TuneIn og ingenting funker. Dab og fm ja, men ikke nettradio.  3G er oppe og går så der er alt iorden. Samtidig funker ikke søkeknappene på rattet og i skjermen snurrer bare den ringen (har ikke gjort det før)
Har prøvd å resette mange ganger uten hell.
Må mann være innlogget på TuneIn?

El-boy

Sitat fra: Øggen på mandag 22. september 2014, klokken 11:12
Får ikke inn nettradio lenger.
Bruker bare TuneIn og ingenting funker. Dab og fm ja, men ikke nettradio.  3G er oppe og går så der er alt iorden. Samtidig funker ikke søkeknappene på rattet og i skjermen snurrer bare den ringen (har ikke gjort det før)
Har prøvd å resette mange ganger uten hell.
Må mann være innlogget på TuneIn?
Ja du må være logget inn. Du har sikkert logget ut eller har blitt logget ut...
Jeg måtte logge inn med Tune-in konto. Om du ikke husker passordet, søk i dine e-post'er etter TuneIn.

Øggen

Sitat fra: El-boy på mandag 22. september 2014, klokken 19:43
Sitat fra: Øggen på mandag 22. september 2014, klokken 11:12
Får ikke inn nettradio lenger.
Bruker bare TuneIn og ingenting funker. Dab og fm ja, men ikke nettradio.  3G er oppe og går så der er alt iorden. Samtidig funker ikke søkeknappene på rattet og i skjermen snurrer bare den ringen (har ikke gjort det før)
Har prøvd å resette mange ganger uten hell.
Må mann være innlogget på TuneIn?
Ja du må være logget inn. Du har sikkert logget ut eller har blitt logget ut...
Jeg måtte logge inn med Tune-in konto. Om du ikke husker passordet, søk i dine e-post'er etter TuneIn.

Jeg har aldri hatt noe med TuneIn å gjøre annet enn å høre på det i bilen. Aldri opprettet konto der. Husker heller ikke om det stod noe der før.  Rdio er jeg innlogget. Dette er vel gjort av Tesla, men usikker om det er slik for TuneIn også.

Tuxedo

Tror ikke man må være logget på for å bruke TuneIn.

På den annen side har jeg opprettet en personlig TuneIn-konto (gratis), slik at jeg kan søke opp kanaler og administrere favorittlisten på PC'en, som er mye enklere enn å gjøre det i bilen.  Favorittlisten blir så automatisk synkronisert til bilen.

OddB

Virker  det nå ??
Prøvde det når 5.9 kom og det gikk  ikke  da...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Roma

Sitat fra: Sveini83 på onsdag 17. september 2014, klokken 15:55
Oppdaget at lakken har "sprukket" under høyre baklykt. Noen andre som har vært borti noe lignende før? Noe Tesla fikser?

Ja jeg har... Antageligvis er klaringen mellom lysglass og aluminium litt for tight. Når du kjører så vil vibrasjoner over tid gi gnissinger mellom glass og alu med resultat at lakken løsnet fra underlaget. Min lakkskade dukket opp etter 2 uker med høy varme og solskinn. Kanskje oppvarming bidro til at lakken løsnet, men det blir en påstand fra min side.

Tesla tok min lakkskade på seg uten et mukk. Måten lakken løsnet på er umulig for oss å få til på egen hånd.

Bilen min ble tatt av Frydenbø i Bergen og de gjorde en knalljobb. Det er ikke mulig å se noe lakk skille (svart lakk).

sondell

Sitat fra: El-boy på søndag 21. september 2014, klokken 10:42
Bilen var på service i forrige uke. Ingen feilmelding på batteriet da tydeligvis.... ???
Fikk også denne i dag. Omtrent en uke etter service :). Hva er status for deg? Måtte du skifte batteriet?


Leaf_2014

Sitat fra: Roma på onsdag 24. september 2014, klokken 10:30
Sitat fra: Sveini83 på onsdag 17. september 2014, klokken 15:55
Oppdaget at lakken har "sprukket" under høyre baklykt. Noen andre som har vært borti noe lignende før? Noe Tesla fikser?

Ja jeg har... Antageligvis er klaringen mellom lysglass og aluminium litt for tight. Når du kjører så vil vibrasjoner over tid gi gnissinger mellom glass og alu med resultat at lakken løsnet fra underlaget.


Litt fristet til å spørre: Gjorde de noe med det egentlige problemet, dvs justerte de på klaringen mellom lykt og lakk? Ellers vil vel slike problemer bare komme tilbake igjen?
Leaf 2014

El-boy

Sitat fra: sondell på søndag 28. september 2014, klokken 18:35
Sitat fra: El-boy på søndag 21. september 2014, klokken 10:42
Bilen var på service i forrige uke. Ingen feilmelding på batteriet da tydeligvis.... ???
Fikk også denne i dag. Omtrent en uke etter service :). Hva er status for deg? Måtte du skifte batteriet?
Ja, må skifte batteri. Men kjører med det gamle ennå. Fått time på Service-senter 8/10

Roma

Ja jeg ba de om å tenke på klaringen ved montering. Så jeg kan ikke gå ut ifra noe annet. Der og da følte jeg andre siden også burde vært justert, men ser ikke antydning til noe her. Enn så lenge iallefall  :)

EL-Chupa

I all hovedsak har det gått fint, men har oppdaget noen småting:
1. Leselampe over passasjersete forran defekt(ikke knappe funksjon ved trykk)
2. Chrome list på passasjer dør sitter dårlig og ikke rett på.

Generelt meget happy!
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA