Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Øyvind.h

Droppet turen.  Gidder ikke lusekjøre bare for for å være sikker på å komme frem, når jeg heller kan utsette turen en uke og kjøre i normal hastighet i 100-sonen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

I dag er bilen inne for de aller siste garantireparasjonene. Spent på om alt er tatt tak i, for nå er det to måneder siden bilen ble utlevert. Det viktigste har vært plystring/sus fra panotaket i høy hastighet, knukket takstativ-deksel, manglende dobbeltlader, noen løse pakninger rundt bakdører, vinduer som ikke går kjapt nok ned og en airbag-lampe som har blinket ved et par anledninger. Når det er fikset har jeg ingen store issues igjen, og annet småtteri kan tas på årlig service :) Tror jeg har lagt beslag på litt mer tid hos service-avdelingen til Tesla enn den gjennomsnittlige kunden, men alt jeg har ønsket er at feilene blir rettet. Og i dag skal alt være ferdig!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

I dag fikk jeg grønt lys etter tilkobling av ladekabel som vanlig, men ladingen startet ikke (kom ikke forbi "chargin will start momentarily"). Løste seg til slutt ved å lukke ladeluken og åpne den ved hjelp av UMC`en hvorpå denne ble satt inn. Prøvde litt forskjellig før dette virket.

Kan være smart å sjekke at ladingen virkelig har startet, f.eks. via appen slik som jeg gjorde i dette tilfellet.

PS. Bilen hadde stått på lading i 10 timer og deretter blitt kjørt 2 mil når dette skjedde. Ikke kaldt batteri med andre ord.

Maartensommer

Jeg hadde følgende punkter ved utleveringen av bilen:
- 2 dype riper i glasset i førerdøren.  Dette ble oppdaget av Tesla under klargjøring og jeg ble informert ved overtaglesen.  Tesla skifter glass så fort de mottar det fra US.
- 1 diode (?) i vinstre LED lyslist var dødt.  Sendt mail til DES, men ikke mottatt noen svar.

Ellers er jeg strålende fornøyd med bilen hver mandag, tirsdag og torsdag.  Onsdag og fredag er nå blitt hjemmekontordag ettersom den blå adapteren til bilen ikke ble utlevert og bilen må stå disse dagene hjemme og lade.......................   

getor

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. november 2013, klokken 11:12
I dag fikk jeg grønt lys etter tilkobling av ladekabel som vanlig, men ladingen startet ikke (kom ikke forbi "chargin will start momentarily"). Løste seg til slutt ved å lukke ladeluken og åpne den ved hjelp av UMC`en hvorpå denne ble satt inn. Prøvde litt forskjellig før dette virket.

Skjedde samme med meg i går og efter rådføring med Tesla så avbrøt ladingen, lukket lokket, satte meg i bilen og tråkket på bremsen så bilen startet opp, så i park igjen. Dernest reset av kontrollenheten i min. 20 sec for så å starte laderprosessen igjen. Og da funket det.


Muffinman

Lading bør for øvrig fungere 100%, fruen er ikke spesielt innstilt på å fikle for mye for å få bilen til å virke som den skal. Når det er sagt har alt fungert 100% bortsett fra dette og en skjermfrys som løsnet før jeg rakk å resette. Snart 100 mil.Det er for øvrig over 80 timer på schuko-lading.

teslaman

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 08:47
I dag er bilen inne for de aller siste garantireparasjonene. Spent på om alt er tatt tak i, for nå er det to måneder siden bilen ble utlevert. Det viktigste har vært plystring/sus fra panotaket i høy hastighet, knukket takstativ-deksel, manglende dobbeltlader, noen løse pakninger rundt bakdører, vinduer som ikke går kjapt nok ned og en airbag-lampe som har blinket ved et par anledninger. Når det er fikset har jeg ingen store issues igjen, og annet småtteri kan tas på årlig service :) Tror jeg har lagt beslag på litt mer tid hos service-avdelingen til Tesla enn den gjennomsnittlige kunden, men alt jeg har ønsket er at feilene blir rettet. Og i dag skal alt være ferdig!
[/quote

Hei Øyvind h,
Ble du fornøyd med bilen etter garanti rep. Særlig interesse for vindus-subbingen da den er ekstrem på min! :(
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 08:47
I dag er bilen inne for de aller siste garantireparasjonene.
Og jeg lurer på hvordan du vet dette :o -håper bilen din har garanti også en stund fremover ;D

ebbrey

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 08:47
I dag er bilen inne for de aller siste garantireparasjonene. Spent på om alt er tatt tak i, for nå er det to måneder siden bilen ble utlevert. Det viktigste har vært plystring/sus fra panotaket i høy hastighet, knukket takstativ-deksel, manglende dobbeltlader, noen løse pakninger rundt bakdører, vinduer som ikke går kjapt nok ned og en airbag-lampe som har blinket ved et par anledninger. Når det er fikset har jeg ingen store issues igjen, og annet småtteri kan tas på årlig service :) Tror jeg har lagt beslag på litt mer tid hos service-avdelingen til Tesla enn den gjennomsnittlige kunden, men alt jeg har ønsket er at feilene blir rettet. Og i dag skal alt være ferdig!

JEg så en blå en idag som de mekka takstativdeksel på :p
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Øyvind.h

#24
Sitat fra: Havebigfun på fredag 08. november 2013, klokken 20:30
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 08:47
I dag er bilen inne for de aller siste garantireparasjonene.
Og jeg lurer på hvordan du vet dette :o -håper bilen din har garanti også en stund fremover ;D
Haha. Ja det var kanskje litt dårlig formulert av meg :) Men på den annen side så regner jeg med bilen kommer til å holde seg feilfri de neste 5 årene, så garantireparasjoner skal det ikke være behov for  :D Tror ikke det har dukket opp nye feil de siste 2 månedene (feilene har nok vært der, enkelte latente, siden overtakelsen). Så bare feilene utbedres har jeg ingen ting å utsette på bilen!

Sitat fra: ebbrey på fredag 08. november 2013, klokken 23:21
JEg så en blå en idag som de mekka takstativdeksel på :p
Min er grå, men mtp utførelsen på disse dekslene (tynn plast!) tror jeg dette kommer til å bli et vanlig problem. Spørs om ikke de kommer med deksler i metall etter hvert.

Sitat fra: teslaman på fredag 08. november 2013, klokken 20:24
Hei Øyvind h,
Ble du fornøyd med bilen etter garanti rep. Særlig interesse for vindus-subbingen da den er ekstrem på min! :(
Testet såvidt i går kveld og det ser ut til at problemet er løst! Kunne hverken se eller høre at de tok oppi taket, men jeg vil teste alle dørene i dag i dagslys for å få det bekreftet! Vinduene skal ikke være slik at de tar oppi, og det lar seg justere.

Angående om jeg er fornøyd generelt: Jepp! Jeg har ikke fått noen service-beskrivelse (var ikke jeg som hentet bilen), så jeg vet ikke om de har tatt tak i at. Jeg har ikke fått testet om de har fikset panorama-taket, for det plystret om jeg la meg i 110km/t (slitsomt og er blitt kommentert av flere som har prøvekjørt). Dekselet har de fikset. Airbag-lampen vet jeg ikke om de har feilsøkt, dobbeltlader regner jeg med nå er installert (ikke fått testet det heller, og uten service-beskrivelse må jeg bare stole på at det er gjort).

Det eneste jeg har sett at de ikke har gjort er å feste de sjuskete og løse pakningene rundt bakdørene. Men nå tror jeg at jeg legger på litt lim selv og ser om det holder. De hadde visstnok dedikert en egen tekniker til min bil hele fredagen, og de var ikke ferdige før nærmere halv syv på kvelden. Så det står ikke på innsatsen!

EDIT: Oppdaget nå at de har gjort et par ting som ikke stod i listen over ting de skulle ta nå. De har satt inn de manglende luftdysene i dashen, og fikset en annen sak vi ble enige om at de skulle rette.

Nå ble jeg positivt overrasket! Takk til Tesla Alnabru! Dere har rettet opp inntrykket  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kallagtunet

Sitat fra: petersv på lørdag 09. november 2013, klokken 10:31
Sitat-Div problemer med Pano tak: Dårlig/skade på tetningslist panoramatak, løs, dårlig montert tetningslist panoramatak, støy fra panorama tak i høy hastighet (dette er det service-bulletin på så dette blir fikset på tidlige biler og helt sikkert ikke ett problem på de sist leverte bilene)

Også fikset i en Service Bulletin, alle biler som er berørt fikses ved første service.

Du må lese listen gutt ;D.

Skal legge til kommentarene på de andre. Men på en del av de bilene jeg har sett står mange av crome listene på halv tolv. Så en ny list løser ikke alle de problemene med tilpasninger jeg har sett.

Øyvind.h

Måtte redigere posten min over. Tesla Alna har tatt tak i mer enn det som stod på listen, og har rettet et par ting vi har snakket om tidligere men som ikke stod på arbeidslisten for torsdag/fredag. Nå ble jeg imponert :) Det var gøy å se i dagslyset i dag, så da håper jeg neste besøk blir i forbindelse med 20.000km/1 år service.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kallagtunet

Førstepost med Liste oppdatert 09.11.13: Litt kosmetikk på listen, lagt inn linker til poster der feil er rapporter samt lagt inn de siste rapporterte feil og lagt inn noen kommentarer og linker der feil er rettet eller det er service bulletin etablert på fiks. Fjernet manglende dobbellader og gummimatter som nå skal være på plass på biler som leveres nå.

teslaman

Godt å høre at du er fornøyd Øyvind, og at det med vinduene kan fikses! Men du skriver manglende luftdyser. Er dette noe som gjelder alle leverte biler? Går enda og venter på min tur for vindussubbing og skifte av pumpe for bremsekraftforstekning. De må vel skaffe denne da. Men regner med at den er rett rundt hjørnet. Fikk bilen 13 sept. og feilen ble konstatert ved levering, så synes de har hatt rimelig god tid på seg. Men som du nevner, de jobber vel ræva av seg der nede.
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

arv

Ingen problemer på minTMS.
Verkstedet fikset ladeluka, alt fungerer nå. Må bare sette ladekabelen riktig vei i støpselet, settes den inn feil vei stopper ladingen etter 10 , 20 minutter.
Idag er det store vaskeog poleringsdagen.MANGLER VINTER DEKK OG RØD OG BLÅ ADAPTER.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA