Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

joda

Det beste er helt klart å møte opp om man har muligheten, mail er nest best og tilslutt telefon..  :) (min erfaring så langt)

Håper virkelig du har rett ang. 24 timers verksted, for ventetidene er håpløse på denne avdelingen nå.
TMS 85D

Siggen

Sitat fra: joda på fredag 04. mars 2016, klokken 10:08
Det beste er helt klart å møte opp om man har muligheten, mail er nest best og tilslutt telefon..  :) (min erfaring så langt)

Håper virkelig du har rett ang. 24 timers verksted, for ventetidene er håpløse på denne avdelingen nå.

Det går mindre tid nå før jeg får svar pr epost nå enn bare for 3-4 mnd siden. Det er også lettere å nå igjennom pr tlf.

De desidert kjappeste svar/tilbakemeldinger får jeg hvertfall ved bruk av kontaktskjemaet på nettsiden: https://www.teslamotors.com/no_NO/contact

Dvergen196

Sendte mail kl 0900 med forklaring på problemet og Tesla ringte meg kl 1230 og spurte om jeg kunne svinge innom før kl 1600 i dag slik at en teknikker kunne se på beltelåsen, hadde ikke forventet svar så fort så jeg er positivt overasket ;D


Positivt etter kontrollen kl 1330:
Meget hyggelig service/kontor dame
Hyggelig teknikker som kom ut ca 5min etter "avtalt" tid

Negativt:
Må ha ny beltelås som selvfølgelig er bestillingsvare, de kunne ikke gi meg en dato på når delen kommer inn så de skal kontakte meg når delen er på plass. Dette betyr også at vi ikke kan bruke bilen som nr 1 bil i x antall uker/mnd >:(
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Seaberg

På høyre side av bilen er dørene montert slik at bakdøra stikker ca 3 mm lengre ut enn fremdøra. Det gjør at nederst på forkant bakdør får den kanten juling. Samme på forkant bakskjerm. Der er det tydelig at lakken får juling etter kun 2000 km. På venstre side av bilen er det motsatt. Der ser alt strøkent ut.
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

petersv

Amerikansk presisjonsarbeid på sitt beste ;) Elsk det eller hat det.

Muffinman

P85`en: Oppdaget at dørhåndtaket på førerdøra som ble byttet i høst (etter at døra begynte å åpne seg på egen hånd) ikke lyser. Vet faktisk ikke om det har lyst i det hele tatt etter byttet. I tillegg lyser høyre bak bare helt svakt.

plvr

Samme problem begge bakdører. Hele håndtaket må visst demonteres. Om man får tak i deler.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

@roger

Da var det min tur  :( "Stusset" på feilmelding da jeg parkerte i går kveld "Dekktrykk for høyt". Ikke fylt luft på lenge, så tenkte ikke mer på det.
I dag leverer bilen en rekke feilmeldinger, og er ikke kjørbar  :o

Kan noen bekrefte at dette skyldes feil på dekktrykksensor?
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

petersv

Dessverre sannsynlig. Tesla support tlf. kan sjekke for deg på direkten over lufta.

@roger

Sitat fra: @roger på lørdag 12. mars 2016, klokken 12:20
Da var det min tur  :( "Stusset" på feilmelding da jeg parkerte i går kveld "Dekktrykk for høyt". Ikke fylt luft på lenge, så tenkte ikke mer på det.
I dag leverer bilen en rekke feilmeldinger, og er ikke kjørbar  :o

Kan noen bekrefte at dette skyldes feil på dekktrykksensor?
Oppdatering; Feil på styreenhet for dekktrykkovervåkning (12V EU TPMS ECU (1024823-00-C))
Den "filledingsen" setter hele kjerra ut av spill  :o Hva blir det neste, tomt for spylerveske og du får ikke satt bilen i gear? Kan være fali å kjøre med møkkete rute vettuu  :-X Godt det skjedde hjemme og ikke i Praha.....
Igjen, "tommel opp" for Tesla SC Trondheim som ordner opp - kjappt og hyggelig.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

mogu

Etter å ha hatt bilen på service for en uke siden har panorama soltaket begynt å smelle kraftig når jeg kjører over et hull i veien. Lyden er såpass høy at jeg regelrett skvatt første gangen det skjedde. Det blir en telefon til Tesla på mandag, for dette må de rett og slett ordne opp i med en gang.

Noen som har opplevd lignende?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

#2306
Dessverre er det en del tjafs på nybilen også, inkludert ting man ikke finner ut av.

En ting jeg har slitt med på den gamle på tvers av softwareversjoner er at den enkelte steder ikke husker innstilt strømtrekk. Nå viser det seg at nybilen har nøyaktig samme problemet. Når jeg lader på en 25A kurs og ladingen avbrytes enten pga strømbrudd, scheduled eller manuell start via app går strømtrekket rett opp i 32A. Da går det neppe lenge før sikringen ryker. Har slettet lagret ladepunkt og prøvd på nytt osv, men 2015-modellen oppfører seg nøyaktig likt.

Har noen funnet løsning på dette? Skal teste med litt lavere strømtrekk etterpå og se om det gjør utgjør noen forskjell. Jeg vet at det fungerer <15A.

EDIT: Mulig jeg er på sporet av noe nå. Før lading starter kan man justere opp til 16A. Først etter når ladingen er startet kan man velge verdier over. Jeg justerte nettopp ned til 14A, startet ladingen, ventet til 14A var nådd og justerte opp til 25. Stoppet og ventet et kvarters tid før jeg startet via VT. Og vips, 25A. Skal prøve å starte på nytt om noen timer, forhåpentligvis husker den innstillingen.

EDIT 2: Nope, rett opp i 32A igjen. Bilene mine har hukommelse som gullfisk.

TeslaTerje

Samme problem her men løsning ble ein ladestasjon fra kirkebø med begrensing på 25 A

quote author=Muffinman link=topic=10160.msg465600#msg465600 date=1458829887]
Dessverre er det en del tjafs på nybilen også, inkludert ting man ikke finner ut av.

En ting jeg har slitt med på den gamle på tvers av softwareversjoner er at den enkelte steder ikke husker innstilt strømtrekk. Nå viser det seg at nybilen har nøyaktig samme problemet. Når jeg lader på en 25A kurs og ladingen avbrytes enten pga strømbrudd, scheduled eller manuell start via app går strømtrekket rett opp i 32A. Da går det neppe lenge før sikringen ryker. Har slettet lagret ladepunkt og prøvd på nytt osv, men 2015-modellen oppfører seg nøyaktig likt.

Har noen funnet løsning på dette? Skal teste med litt lavere strømtrekk etterpå og se om det gjør utgjør noen forskjell. Jeg vet at det fungerer <15A.

EDIT: Mulig jeg er på sporet av noe nå. Før lading starter kan man justere opp til 16A. Først etter når ladingen er startet kan man velge verdier over. Jeg justerte nettopp ned til 14A, startet ladingen, ventet til 14A var nådd og justerte opp til 25. Stoppet og ventet et kvarters tid før jeg startet via VT. Og vips, 25A. Skal prøve å starte på nytt om noen timer, forhåpentligvis husker den innstillingen.

EDIT 2: Nope, rett opp i 32A igjen. Bilene mine har hukommelse som gullfisk.
[/quote]
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Muffinman

Hehe, merkelig at du nevner det. Har faktisk en justerbar boks fra Kirkebø i bestilling. Den skal monteres hjemme på 32A kurs, så den blir nok ikke løsningen på dette problemet. Motivasjonen for justerbar boks er å kunne stille ned strømtrekket på ladende bil uten å måtte åpne den før bil nummer to settes til samtidig lading.

zoom

Det jeg gjorde for at bilen skulle huske innstilt strømtrekk feks 20A var at jeg plugget i kabel startet lading
justerte strømtrekk til 20A,så avbryte lading ved å trekke kabel ut av bilen,sett kabel tilbake i bilen og så starter lading igjenn på 20A.
Nå vil den huske at den skal trekke 20A hver gang du kobler bilen til lading,tror det var slik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA