Ladekabel med "autoswitch" til trillingene..

Startet av Mr.Zero, fredag 18. oktober 2013, klokken 23:45

« forrige - neste »

Mr.Zero

Ser at nye trillinger selges med denne type kabel som selv velger å trekke enten 8 eller 14 A fra nettet avhengig av kapasiteten. Har noen gjort seg noen erfaring med denne kabelen..?
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 18. oktober 2013, klokken 23:45
Ser at nye trillinger selges med denne type kabel som selv velger å trekke enten 8 eller 14 A fra nettet avhengig av kapasiteten. Har noen gjort seg noen erfaring med denne kabelen..?

Interessant - kva måte klarar dei og avgjere kva for kapasitet som er mulig og trekke?
Ser for meg to måtar:
- Think sin måte, starter på 14 A, om sikring går, bruker slår på igjen sikring så vil det trekkes 8 A.
Eller:
- Måle varmeutvikling i schuko støpsel, om varme går over eit vist nivå, justere ned til 8 A

Berre teoriar frå min side, nokon som har testa denne kabel?
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA